steinrawr Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 hei. dette er vel egnetli bare en klage på trafikken, men lurer på om noen har opplevd farlige situasjoner med politi. ? jeg er ute å går i byen. skal over et gangfelt med midtrabatt. ser en politibil som svinger ut fra politigarasjen 100m unna. jeg møter blikket til kvinnen som kjører og Politibilen har ikke stor fart når jeg begynner å gå, men idet jeg har kommet halvveis over veien og skal akkurat til å trå over kjørefeltet politibilen står i, suser bare politibilen forbi rett foran meg. hadde jeg gådd 1 skritt til, eller politibilen ligget 30cm lenger inn mot midtrabatten hadde jeg blitt meiet ned av sidespeilet. er det forsvarlig at politiet skal oppføre seg hensynsløst i trafikken? bare drite i vikeplikt. hadde ikke jeg vert i godt humør hadde jeg nok anmeldt kjerringa som kjørte den bilen. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Jeg vet ikke helt, om den var på uttrykning er det vel ikke så mye du skulle ha sagt. Edit: Forøvring virker det ganske rart, bilen skulle iallefall ha gitt fra seg et tut eller lignende, ikke bare kjøre villmann. Endret 12. desember 2006 av Marti Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Politiet skal ikke bryte trafikkreglene når de kjører. (Nei, de bryter ikke trafikkreglene satt for dem når de er i utrykkning, da er det andre trafikkregler for dem og andre trafikkanter+) Sjåføren så deg nok ikke, selv om sjåfører ser rett fram trenger de ikke legge merke til deg som er på fortauet. Går ikke ut i veien selv om det er et gangfelt hvis ikke bilenene slakker farta på begge sider. Vet at det er så sjåfører som legger merke til folk som går ut i veien og håper at han har sett deg. Et farlig spill... Endret 12. desember 2006 av Bruktbilen11 Lenke til kommentar
Marti Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg tror trådstarter nevnte at han fikk øyekontakten med sjåføren. Kanskje du skulle spilt skadet? Da tenker jeg hun hadde fått seg et sjokk ! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Alle gjør en feil en gang i blandt. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Burde kanskje stoppet og bedt om unnskyldning da? Holdt tross alt på og meie ned karen her. Lenke til kommentar
gimme Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hørtes litt rart ut ja Bruker vell å tute eller noe ? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Burde kanskje stoppet og bedt om unnskyldning da? Holdt tross alt på og meie ned karen her. 7488424[/snapback] 1: .. påstår trådstarter. 2: Pleier du å stoppe bilen, gå ut og unnskylde hver gang du gjør en mindre tabbe? Jeg er som regel så flau at jeg heller gjør det motsatte. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Ser ofte at politi bryter trafikkregler, blinker ikke ut av rundkjøringer o.l. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hun brøt en trafikkregel, hvis hun ikke takler det å bli flau burde hun slutte i politijobben og bli medlem av en syforening eller satse på en karriere innen politikk, helst KRF. Er ikke et godt eksempel, hva skal det bli av oss unge som ser på politiet som forbilder? Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg vet ikke helt, om den var på uttrykning er det vel ikke så mye du skulle ha sagt. Edit: Forøvring virker det ganske rart, bilen skulle iallefall ha gitt fra seg et tut eller lignende, ikke bare kjøre villmann. 7485221[/snapback] den var ikke i utrykking, ingen lys, sirener eller lignende, i så fall ville jeg jo holdt meg i ro til den hadde kjørt, Jeg tror trådstarter nevnte at han fikk øyekontakten med sjåføren. Kanskje du skulle spilt skadet? Da tenker jeg hun hadde fått seg et sjokk inv_biggrin.gif! jeg hadde blikkkontakt, med henne, og hadde jeg spilt skadet ellerno hadde hun nok garnatert fått seg et støkk vertfall jikk nå heldigvis bra =) Ser ofte at politi bryter trafikkregler, blinker ikke ut av rundkjøringer o.l. ja, dette er da desverre en ganske vanlig av politiet i Bodø, ser situasjoner som politiet forursaker fordi de tror de eier veien. bilen til venstre for meg kom fra en rundkjøring, og hadde stoppet for meg, glemte av å si det.. bra noen viser hensyn hvertfall Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Alle gjør en feil en gang i blandt. 7488323[/snapback] Skulle vel fungert begge veier da, eller? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Alle gjør en feil en gang i blandt. 7488323[/snapback] Skulle vel fungert begge veier da, eller? 7490534[/snapback] Ja, gjør det ikke det? Du mister ikke lappen av å kjøre for fort, du får bare en prikk og en liten bot. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Kan ikke huske å ha sett politiet få bøter eller prikker i noe førerkort for å ha brutt regler? Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Politiet snakker i telefonen når de kjører. De blinker heller IKKE i kryss Lenke til kommentar
hsds Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 For 2 dager siden kjørte vi jeg en politibil og det var en annen bil foran oss igjen. Ca 200 m ifra en Hydro Texaco flasher politibilen med lysene så bilen foran svinger inn til siden og politibilen kjører forbi den. Greit, utrykning tenkte jeg. Så når vi kommer nærmere politistasjonen, svinger politibilen inn (jeg svingte også inn for jeg skulle ha meg noen sigaretter) og de fyller bensin. Jeg følger med på de hele tiden og de er ikke i noe hastverk what so ever.. Ganske rar situasjon og virket som at det var litt misbruk av blålysene sine der.. Har også lagt merke til mange ganger at politiet ikke er så flinke med blinklys osv osv.. - hsds Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Alle gjør en feil en gang i blandt. 7488323[/snapback] Skulle vel fungert begge veier da, eller? 7490534[/snapback] Ja, gjør det ikke det? Du mister ikke lappen av å kjøre for fort, du får bare en prikk og en liten bot. 7491077[/snapback] Brudd på vikepliktsregler er 4000,-(eller er det 5200,-?) i bot og prikk. Skal politi som bryter disse reglene selv, gi meg bot for å bryte dem? Ja, alle gjør feil. Men som politi bør feilene være langt mindre betydelige. Hva slags moralsk rett har politibetjenter til å gi meg en stor bot (ja, 5 lapper er mye) for noe dem gjør selv i uniform? Min feil kan ha vært langt mindre enn dems. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Kan ikke huske å ha sett politiet få bøter eller prikker i noe førerkort for å ha brutt regler? 7491183[/snapback] Kan ikke huske å ha sett deg heller med det samme... Kanskje det skyldes at det er en privatsak og ikke en offentlig uttalelse som må gjøres hver gang noen får en bot?? "Jeg møtte en politibil her om dagen, den kjørte AAAALTFOR fort! Så hadde den sånne irriterende blåe lys på taket og en fæl sirene som gjorde at jeg fikk hodepine! Kan ikke jeg bare kjøre rett i ræva på hu foran meg og satse på at Politiet tar skylda?" Lenke til kommentar
Marti Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Kan ikke huske å ha sett politiet få bøter eller prikker i noe førerkort for å ha brutt regler? 7491183[/snapback] Kan ikke huske å ha sett deg heller med det samme... Kanskje det skyldes at det er en privatsak og ikke en offentlig uttalelse som må gjøres hver gang noen får en bot?? "Jeg møtte en politibil her om dagen, den kjørte AAAALTFOR fort! Så hadde den sånne irriterende blåe lys på taket og en fæl sirene som gjorde at jeg fikk hodepine! Kan ikke jeg bare kjøre rett i ræva på hu foran meg og satse på at Politiet tar skylda?" 7491696[/snapback] Veldig saklig... Nei? Jeg sier gladelig ifra hver gang jeg får prikker i førerkortet mitt jeg. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Marti: Det får være opp til deg, men noen velger faktisk å _IKKE_ si det, ikke engang til kjerringa si... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå