Gå til innhold

bZerk 500w - Nok til E6600, 8800GTS og 3 hdds?

Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har bestillt meg ny pc, og lurer litt på om jeg skal kjøpe meg ny Strømforsyning i samme slengen. PS: JEG SKAL OVERKLOKKE

Det jeg har kjøpt er:

Intel C2D E6600

EVGA Nforce 680i SLI

2Gb OCZ DDR2-800 (4-5-4-15) minne

POV GeForce 8800GTS

I tillegg har jeg tre harddisker og dvd rom.

Holder det da med min 500 watts bZerk strømforsyning? Jeg har ikke planer om å kjøre SLI enda.

HER ER LINK TIL STRØMFORSYNINGEN

Litt specs for strømforsyningen:

+3.3V : 28 A

+5V : 30 A

+12V(1) : 16 A

+12V(2) : 18 A

-5V : 0,3 A

-12V : 0,8 A

+5Vsb : 2 A

Max. samtidig belastning +3.3V og +5V er 200W.

Max. samtidig belastning +12V1 og +12V2 er 408W.

Max. samtidig kontinuerlig belastning alle utganger er 500W.

Takker for alle svar.

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja den bzerken er jo ikke den beste psu en men det skal nok gå. er en del mer skeptisk til klokkinga.

det er en del lureri med strømforsyninger og watt da det kan være forskjell på 500w og 500w på to forskjellige strømforsyninger. effektloven er jo P=U*I (watt=Volt*Amper) på mange billige strømforsyninger setter de opp volten så de kan sette ned amperen og dermed bruke billigere komponenter i PSUen.

Lenke til kommentar
tja den bzerken er jo ikke den beste psu en men det skal nok gå. er en del mer skeptisk til klokkinga.

det er en del lureri med strømforsyninger og watt da det kan være forskjell på 500w og 500w på to forskjellige strømforsyninger. effektloven er jo P=U*I (watt=Volt*Amper) på mange billige strømforsyninger setter de opp volten så de kan sette ned amperen og dermed bruke billigere komponenter i PSUen.

7485161[/snapback]

Vet det er en dårlig PSU, men har ikke akkurat så veldig lyst å kjøpe en MIST 600 watter (som var alternativet) når jeg har en sånn "bob-bob" PSU liggende, som kan funke. Jeg skal i hvertfall teste hvordan den funker, før jeg evt. kjøper en MIST.

I tillegg kan jeg vel spørre dere, om hvilken modulære PSU som vil fungere med en High-End PC med SLI? Jeg har som sagt tenkt på MIST 600 Watt med 4x20 ampere på +12volt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
om du skal ha SLI så kan du go bruke begge PSUene, den du har nå+ berzerk går greit det om du har plass til det.

7485360[/snapback]

Jeg har bZerk fra før av, og ville ikke kjøpt den en gang til.. Jeg vil også ikke ha mer enn Én PSU. I tillegg skal jeg nok kjøpe ny PSU hvis jeg skal kjøre SLI i framtiden, men det er så lenge til, at det ikke er vits i å gjøre enda. Dvs. Jeg lurer bare på om en bZerk 500 watter mde 16+18 Ampere på +12volt railene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tør jeg spørre hvorfor du gidder å bruke så mye penger på et hovedkort når du ikke er sikker på om du skal kjøre sli? Jeg hadde da heller kjøpt et Gigabyte ga-965p-ds3/ds4 eller et Asus P5B vanillakort da disse klokker bra og koster langt mindre enn 680i kort. resten kan du sløse bort på pizza og cola :thumbup:

Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hvorfor du gidder å bruke så mye penger på et hovedkort når du ikke er sikker på om du skal kjøre sli? Jeg hadde da heller kjøpt et Gigabyte ga-965p-ds3/ds4 eller et Asus P5B vanillakort da disse klokker bra og koster langt mindre enn 680i kort. resten kan du sløse bort på pizza og cola  :thumbup:

7488897[/snapback]

Hehe, OK jeg vet jeg skal kjøre SLI senere, men det vil nok gå en stund, siden jeg skal kjøpe ett til skjermkort når jeg både har de pengene til det, og det er nødvendig. Og da gidder jeg ikke bruke penger på nytt HK i tillegg. Derfor kjøper jeg EVGA kortet, pluss det er for sent nå, siden det er ankommet her i bergen, og jeg må si at jeg angrer heller ikke på det. (i tillegg fikk jeg det på salg for 2000 kr, som egentlig er ganske billig)

PS: Men jeg ser ikke hva dette har med saken å gjøre? Jeg lurer bare på om jeg har kraftig nok PSU, men men. La oss alle gå On-Topic igjen;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ja! Du har kraftik nok strømmforsyning :thumbup:

7492355[/snapback]

Takk for enkelt å greit svar ;) får uansett sjekket det i morgen eller i overimorgen, da pakken med POV 8800GTS, E6600, EVGA Nforce 680i SLI og 2 Gb OCZ minne kommer i posten ;)

*gleder meg*

EDIT: Alt skal forresten inn i et Thermaltake Kandalf LCS Black kabinett :D Det kabinettet har medfølgende vannkjøling med trippel radiator, så håper at det blir bra til overklokking ;) (hvis ikke kan jeg alltids bytte radiator, blokker og pumpe :))

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hei

Jeg har bestillt meg ny pc, og lurer litt på om jeg skal kjøpe meg ny Strømforsyning i samme slengen. PS: JEG SKAL OVERKLOKKE

Det jeg har kjøpt er:

Intel C2D E6600

EVGA Nforce 680i SLI

2Gb OCZ DDR2-800 (4-5-4-15) minne

POV GeForce 8800GTS

I tillegg har jeg tre harddisker og dvd rom.

Holder det da med min 500 watts bZerk strømforsyning? Jeg har ikke planer om å kjøre SLI enda.

HER ER LINK TIL STRØMFORSYNINGEN

Litt specs for strømforsyningen:

+3.3V :          28 A

+5V :          30 A

+12V(1) : 16 A

+12V(2) : 18 A

-5V :            0,3 A

-12V :          0,8 A

+5Vsb :          2 A

Max. samtidig belastning +3.3V og +5V er 200W.

Max. samtidig belastning +12V1 og +12V2 er 408W.

Max. samtidig kontinuerlig belastning alle utganger er 500W.

Takker for alle svar.

7484929[/snapback]

Tok og skjekket på extreme PSUEngine

hvor mye det var , det var 365w med 8800gtx (hadde ikke gts)

Lenke til kommentar
Ja! Du har kraftik nok strømmforsyning

bare så du skal føle deg litt mere sikker, jeg har en 480W hiper og 1900XT som jeg plager nat og dag med klokking på tildels høye volt innstillinger. ingen ustabilitet og spore

og selvfølgelig en E6600 :p

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Ja! Du har kraftik nok strømmforsyning

bare så du skal føle deg litt mere sikker, jeg har en 480W hiper og 1900XT som jeg plager nat og dag med klokking på tildels høye volt innstillinger. ingen ustabilitet og spore

og selvfølgelig en E6600 :p

7495185[/snapback]

Hehe, vet det funker :p sitter her med det nå. CPU på 3.2 Ghz og skjermkort på 670/2060, funker som faen :p 11000+ i 3dmark06 og 18500+ i 3dmark05

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...