Gå til innhold

Evolusjon: Fiksjon eller Fakta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I mitt syn, så kommer aldri, uansett bevis denne tråden til å komme til en konklusjon.

Det vil alltid være noen teister som har så sterk tro i gud at beviser er uten mening. Samme gjelder også Ateister..

Tror personlig på evolusjonsteorien men at vi ikke er ubetydelige. Vi bør gjøre vårt opphold i "levende form" på jorden så bra for alle som mulig. (Dette ser jeg lite av i mitt miljø) :nei:

8807941[/snapback]

 

Du har nok rett. Jeg har aldri sett en tråd på diskusjon.no som ender med at alle blir enige.

 

For øvrig er jeg glad denne tråden ikke oversvømmes av patetiske kristne som skremmer med Helvete og gjør skam på teister som meg med dumme argumenter som at "uten Bibelen kan man ikke være moralsk".

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
I mitt syn, så kommer aldri, uansett bevis denne tråden til å komme til en konklusjon.

Det vil alltid være noen teister som har så sterk tro i gud at beviser er uten mening. Samme gjelder også Ateister..

Tror personlig på evolusjonsteorien men at vi ikke er ubetydelige. Vi bør gjøre vårt opphold i "levende form" på jorden så bra for alle som mulig. (Dette ser jeg lite av i mitt miljø) :nei:

8807941[/snapback]

 

Du har nok rett. Jeg har aldri sett en tråd på diskusjon.no som ender med at alle blir enige.

 

For øvrig er jeg glad denne tråden ikke oversvømmes av patetiske kristne som skremmer med Helvete og gjør skam på teister som meg med dumme argumenter som at "uten Bibelen kan man ikke være moralsk".

8808023[/snapback]

 

Kan si meg enig der

Lenke til kommentar
Det finnes så vidt meg bekjent verken beviser for eller mot.

Joda, det finnes tonnevis av bevis for evolusjon:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Evidence_of_evolution

 

Hvordan kan du avvise evolusjonsteorien når du tydeligvis ikke har grunnleggende kunnskap om den engang?

 

Hovind er skrulling på den måten at han hevder han kan bevise at vitenskapen tar feil, mens vitenskapsmennene er skrullinger fordi de er 100% sikre på at de har rett.

Nei, Hovind er en skrulling fordi han bruker uvitenskapelige og feilaktige argumenter, og ofte løgner, for å prøve å "motbevise" evolusjonsteorien.

 

Vitenskapsmenn, derimot, driver hele tiden og prøver å finne feil i egne teorier og metoder, stikk motsatt av det du påstår.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Jeg vet jo at forskere har kommet fram til mye riktig. Du må ikke stemple meg som et standard kristenpakk som ikke vet at evolusjon ikke bygger på tilfeldigheter. Men jeg synes ofte de er litt for arrogante, disse forskerne. Kanskje har evolusjonsteorien noe for seg, men vet man virkelig nøyaktig hvilke arter homo sapiens sapiens har vært tidligere?

 

I framtida vil vi kanskje bli i stand til å skape liv selv. Hva om menneskene på jorda ble skapt av utenomjordiske som et biologisk eksperiment?

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
Jeg vet jo at forskere har kommet fram til mye riktig. Du må ikke stemple meg som et standard kristenpakk som ikke vet at evolusjon ikke bygger på tilfeldigheter. Men jeg synes ofte de er litt for arrogante, disse forskerne. Kanskje har evolusjonsteorien noe for seg, men vet man virkelig nøyaktig hvilke arter homo sapiens sapiens har vært tidligere?

Mennesket har alltid vært mennesket. Før det var det naturligvis ikke menneske. Skjønner ikke helt spørsmålet ditt.

 

I framtida vil vi kanskje bli i stand til å skape liv selv. Hva om menneskene på jorda ble skapt av utenomjordiske som et biologisk eksperiment?

8808256[/snapback]

Bevis det, og jeg vil tro det. Men så kan jo de vesnene ha blitt til ved evolusjon, osv. ad nauseam.

Lenke til kommentar
Jeg vet jo at forskere har kommet fram til mye riktig. Du må ikke stemple meg som et standard kristenpakk som ikke vet at evolusjon ikke bygger på tilfeldigheter. Men jeg synes ofte de er litt for arrogante, disse forskerne. Kanskje har evolusjonsteorien noe for seg, men vet man virkelig nøyaktig hvilke arter homo sapiens sapiens har vært tidligere?

 

I framtida vil vi kanskje bli i stand til å skape liv selv. Hva om menneskene på jorda ble skapt av utenomjordiske som et biologisk eksperiment?

8808256[/snapback]

Det eneste vi har oppnådd da er å flytte starten ett hakk bakover og må begynne på hypotesen om hvordan de har blitt til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
I framtida vil vi kanskje bli i stand til å skape liv selv. Hva om menneskene på jorda ble skapt av utenomjordiske som et biologisk eksperiment?

8808256[/snapback]

da beveg ein seg over til meir filosofisk tankegang, og slike "what if"-spørsmål er ofte helt umoglege å svare på for dei treng ikkje å ha ein rot i røyndomen

 

red: perpyro hadde ein vinkling eg ikkje så, som var mykje betre enn min. :)

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Vitenskapsmenn er menn (lol) som ikke tror på noe spesielt utenom de kalde, harde fakta. Fakta som kan bevises eller som virker mest naturlig i forhold til fakta og beviser som allerede finnes. Altså, hvis vitenskapsmenn hadde fått bevist at det finnes en Gud som skapte alt, da ville de akseptert det og begynt å forske videre på Gud og hvordan Gud ble til.

 

Hovind er ikke en vitenskapsmann. Han er en fanatiker. Han har gjort opp sin mening uten å fylle kravene for å være vitenskapsmann. Han vet ikke at det finnes en Gud, han har ikke bevist det. Kan vel sammenlignes med en dommer (vitenskapsmannen) som går utpå gressmatta med to lag i hodet. Det beste laget vinner. Den andre dommeren (Hovind) går utpå med en tanke i hodet, og vet at det andre laget vil vinne. Han vil hjelpe laget sitt.

 

Herregud så dårlig sammenligning av meg. :blush:

Lenke til kommentar
Jeg tror at Gud skapte liv, og at dette Han skapte har, gjennom evolusjon, utviklet seg til å bli verden slik vi ser den i dag :)

8808356[/snapback]

 

Hva bygger du denne troen på? Det blir mer interessant å kommentere dersom du underbygger ditt ståsted med argumenter.

Lenke til kommentar
Herregud så dårlig sammenligning av meg.  :blush:

8808400[/snapback]

Hovind konluderer på forhånd at Gud finnes og leter etter bevis, løgner og måter å manipulere fakta på for å støtte sin forhåndskonkludering.

 

Mens vitenskapsmenn leter etter bevis og gjør observasjoner først, for så å komme med en konklusjon. (edit: for så å lete etter enda flere bevis, gjøre enda flere observasjoner, prøve å motbevise sine egne funn/konklusjoner osv. osv.)

 

:)

Endret av Polluks
Lenke til kommentar

O og P ligger ved siden av hverandre på et tastatur, så det er bare en typo som har blitt videreført til slang.

 

Back on topic nå.

 

Jeg mener selvfølgelig hvilke arter tipptipptipp...oldeforeldrene dine var.

8808447[/snapback]

Mennsesker.

Endret av Okstad
Lenke til kommentar
Seriøst?

 

Jeg mener selvfølgelig hvilke arter tipptipptipp...oldeforeldrene dine var.

8808447[/snapback]

 

Me sjøl berør antakligvis ved påstanden at mennesket ikke alltid har vært et menneske; dette er selvsagt feil. Mennesket har utviklet seg fra apelignende arter, men vi kaller ikke dem for mennesker. Mennesket som vi kjenner det ble ikke til før ca. 100 000 - 200 000 år tilbake. Uansett, dette er flisespikkeri.

Endret av andir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...