Sherra Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det er forresten mange som mener at ateisme er en slags religion. 8807585[/snapback] Wrrrrrong! Definisjonene på religion er: religio'n m1 (fra lat.) gudsdyrkelse, guds- el. gudetro; hellig overbevisning den jødiske, den kristne r- / undervise i r- Tadaaaa! 8807603[/snapback] Jeg har ikke sagt at JEG mener det er en religion. Men hva er definisjonen på ateist? Er det "gudsfornekter" eller "en som ikke tror på noen spesiell gud"? 8807652[/snapback] Det siste. 8807661[/snapback] Link? Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hovind er jo doktor og burde vite hva han snakker om. Det er faktisk helt feil: "He holds three degrees in Christian education (1974, 1988, 1991) from unaccredited institutions." Han er faktisk ingen forsker i det hele tatt, men en evangelist! "Hovind attended the non-accredited Midwestern Baptist College and received a Bachelor of Religious Education (B.R.E.).[4] In 1988 and 1991 respectively, Hovind was awarded a master's degree and doctorate in Christian Education through correspondence from the unaccredited Patriot University in Colorado Springs, Colorado (now Patriot Bible University in Del Norte, Colorado, which no longer offers this program)." Men jeg vet at det finnes mange kristne forskere som støtter dette. Spesielt i USA. 8807214[/snapback] Vel, disse er kunnskapsløse tullinger. Hele 90% av forskerne på den prestisjefylte og viktige vitenskapsforeningen i USA "National Academy of Sciences" er ikke-troende, og NAS stiller seg offisielt 100% bak evolusjonsteorien. Det samme gjelder store American Academy Of Sciences. Du finner ingen seriøse forskere eller forskningsinstitusjoner som ikke støtter evolusjonsteorien. Du trekker for eksempel frem Hovind som faktisk ikke har forskerutdannelse i det hele tatt! 8807655[/snapback] Det er så typisk bombastiske ateister å si at alle som er uenige med dem er useriøse og kunnskapsløse tullinger som bør få sjekka huet sitt. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Link? 8807737[/snapback] Her finner du en bråte: http://atheism.about.com/od/definitionofat.../p/overview.htm. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det er så typisk bombastiske ateister å si at alle som er uenige med dem er useriøse og kunnskapsløse tullinger som bør få sjekka huet sitt. 8807753[/snapback] Gjengen din er like ille på det punktet, så ikke kom her å si det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det er så typisk bombastiske ateister å si at alle som er uenige med dem er useriøse og kunnskapsløse tullinger som bør få sjekka huet sitt. 8807753[/snapback] Benekter du det faktum at Hovind ikke er vitenskapsmann, og at utdannelsen hans er kristen snarere enn vitenskapelig? Benekter du det faktum at ingen seriøse vitenskapsorganisasjoner benekter evolusjonsteorien? Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 En som ikke tror på en bestemt gud er vel en agnostikker? 8807674[/snapback] Nei, en agnostiker er en person som mener at vi aldri kan vite om det er en Gud eller ikke. agnostisis'me -n lære, syn som avviser at mennesket kan vite noe om det oversanselige, f eks om Guds eksistens Post 1500. 8807701[/snapback] Så man kan være både ateist og agnostiker på én gang? Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Link? 8807737[/snapback] Her finner du en bråte: http://atheism.about.com/od/definitionofat.../p/overview.htm. 8807763[/snapback] Men jeg har også sett den andre definisjonen i ordbøker og på internett. Ikke lett å si hva en skal tro på. Edit: Det er ikke min gjeng. Jeg kan ikke stå til ansvar for hva fundamentalister gjør. Endret 7. juni 2007 av Sherra Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Så man kan være både ateist og agnostiker på én gang? 8807809[/snapback] Både ja og nei. Ja fordi alle er ateister. Du er f.eks. en hinduistisk ateist. Nei fordi om du er en selverklært ateist, så har du ingen gud, men er åpen for det hvis du får tilstrekkelig bevis. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det er så typisk bombastiske ateister å si at alle som er uenige med dem er useriøse og kunnskapsløse tullinger som bør få sjekka huet sitt. 8807753[/snapback] Benekter du det faktum at Hovind ikke er vitenskapsmann, og at utdannelsen hans er kristen snarere enn vitenskapelig? Benekter du det faktum at ingen seriøse vitenskapsorganisasjoner benekter evolusjonsteorien? 8807801[/snapback] Jeg vet bare at jeg er enig med Hovind. Og hva er en "seriøs" vitenskapsmann? En som er enig med deg? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Men jeg har også sett den andre definisjonen i ordbøker og på internett. Ikke lett å si hva en skal tro på. 8807825[/snapback] Engelske ordbøker bruker nesten alltid ordet "disbelieve", som innbefatter både mangel på tro og aktiv tro på det motsatte. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Ja. 8807823[/snapback] Kult. Jeg er teist og agnostiker på en gang. Det går vel også an? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg vet bare at jeg er enig med Hovind. 8807853[/snapback] For å komme tilbake til topic: hvorfor er du enig med en slik skrulling? Hvilke beviser har du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Og hva er en "seriøs" vitenskapsmann? En som er enig med deg? 8807853[/snapback] Kanskje ein som har ein utdanning relevant til kva han hiv seg ut for å kunne? For meg så må ein ha ein akademisk utdanning Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg vet bare at jeg er enig med Hovind. Og hva er en "seriøs" vitenskapsmann? En som er enig med deg? 8807853[/snapback] En som ikke bruker forlesningene sine til å prøve å latterliggjøre evolusjonslæren, men latterliggjør seg selv i prosessen, fordi han ikke vet hva en snakker om. Det er en seriøs vitenskapsmann, i tillegg må han faktisk ha en utdanning som sier at han er vitenskapsmann. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Du er f.eks. en hinduistisk ateist. Nei fordi om du er en selverklært ateist, så har du ingen gud, men er åpen for det hvis du får tilstrekkelig bevis. 8807836[/snapback] Morsom vinkling. Men jeg vil si at hvis man tror på én eller flere guder, er man ikke ateist dersom definisjonen av ateist er "en som ikke tror på noen gud". Han Dawkins sier jo at kristne er nesten helt like som ateister. Eneste forskjellen er at han tror på én mindre gud enn dem, hehe. Endret 7. juni 2007 av Sherra Lenke til kommentar
andir Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Og hva er en "seriøs" vitenskapsmann? En som er enig med deg? En som jobber ut i fra bevis, i stedet fra personlig overbevisning. Kult. Jeg er teist og agnostiker på en gang. Det går vel også an? Ja. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) I mitt syn, så kommer aldri, uansett bevis denne tråden til å komme til en konklusjon. Det vil alltid være noen teister som har så sterk tro i gud at beviser er uten mening. Samme gjelder også Ateister.. Tror personlig på evolusjonsteorien men at vi ikke er ubetydelige. Vi bør gjøre vårt opphold i "levende form" på jorden så bra for alle som mulig. (Dette ser jeg lite av i mitt miljø) Endret 7. juni 2007 av baronblod2003 Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg vet bare at jeg er enig med Hovind. 8807853[/snapback] For å komme tilbake til topic: hvorfor er du enig med en slik skrulling? Hvilke beviser har du? 8807876[/snapback] Det finnes så vidt meg bekjent verken beviser for eller mot. Hovind er skrulling på den måten at han hevder han kan bevise at vitenskapen tar feil, mens vitenskapsmennene er skrullinger fordi de er 100% sikre på at de har rett. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror ikke mennesket har utviklet seg fra bakterier. I hvert fall ikke direkte. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg vet bare at jeg er enig med Hovind. 8807853[/snapback] For å komme tilbake til topic: hvorfor er du enig med en slik skrulling? Hvilke beviser har du? 8807876[/snapback] Det finnes så vidt meg bekjent verken beviser for eller mot. Hovind er skrulling på den måten at han hevder han kan bevise at vitenskapen tar feil, mens vitenskapsmennene er skrullinger fordi de er 100% sikre på at de har rett. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror ikke mennesket har utviklet seg fra bakterier. I hvert fall ikke direkte. 8807969[/snapback] Finnes ikke beviser for eller mot? Hvor har du vært gjennom hele denne tråden? Begynn med talk.origins. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå