Gå til innhold

Evolusjon: Fiksjon eller Fakta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk videoene til Kent Hovind hvis du vil ha beviser.

 

I så fall bør du se på disse videoene. Hovind er en sjarlatan, så hvis du stoler på vitenskapen som har gitt deg PC'n du skriver på og medisinene som beskytter deg mot sykdom, så bør du ta disse alvorlig. Hvis ikke kan du alltids sjekke kildene, og finne ut selv hva Kent Hovind står for.

 

 

 

 

Og stringteorien er på hypotese-stadiet i beste fall, og på ingen måter så sterk som evolusjonsteorien, den generelle relativitetsteorien og andre vitenskaplige teorier (husk: en vitenskaplig teori beskriver fakta, og er ikke "gjetning" som vi bruker ordet i dagligtale).

Lenke til kommentar
Eg syns ikkje du kan si vitenskapsforkynnar siden vitenskap ikkje er ein religion  :hmm:

 

Men siden du, etter kva eg kan se, forkastar vitenskap generelt så lurer eg på kvifor du sitt forran PC-skjermen siden det er eit resultat av vitenskap...

8807518[/snapback]

 

Hehe, neida jeg forkaster ikke vitenskap. Vitenskap er bra så lenge den er god/riktig, som Hovind sier.

 

Det er forresten mange som mener at ateisme er en slags religion. I hvert fall har bombastiske ateister ofte mange fellestrekk med religiøse fundamentalister. Jeg tar avstand fra begge.

Lenke til kommentar
Det er forresten mange som mener at ateisme er en slags religion.

8807585[/snapback]

Wrrrrrong! Definisjonene på religion er:

 

religio'n m1 (fra lat.) gudsdyrkelse, guds- el. gudetro; hellig overbevisning den jødiske, den kristne r- / undervise i r-

 

Tadaaaa!

Endret av Okstad
Lenke til kommentar
Det er forresten mange som mener at ateisme er en slags religion. I hvert fall har bombastiske ateister ofte mange fellestrekk med religiøse fundamentalister. Jeg tar avstand fra begge.

8807585[/snapback]

 

Der kom du faktisk med et utsagn man kan være enig i. :)

Lenke til kommentar

Joda, jeg stusser litt over at religiøse fundamentalister hevder at det finnes en usynlig mann som oppsto av seg selv, som skapte mennesker i sitt eget bildet, og menneske ene alene som det ENESTE intelligente skapninger.

 

Det stusser jeg også på. Jeg tror ikke Gud er en usynlig mann. Det finnes garantert millioner av millioner av skapninger der ute. Kanskje Gud er en sivilisasjon i et annet univers, som har skapt vårt?

 

Skapt i sitt bilde, my ass! Bibelen er stort sett søppel. Oversettelsene henger ikke på grep. Det sto vel egentlig at "De som kom fra himmelen skapte menneskene i sitt bilde".

Lenke til kommentar
Det stusser jeg også på. Jeg tror ikke Gud er en usynlig mann. Det finnes garantert millioner av millioner av skapninger der ute. Kanskje Gud er en sivilisasjon i et annet univers, som har skapt vårt?

 

Skapt i sitt bilde, my ass! Bibelen er stort sett søppel. Oversettelsene henger ikke på grep. Det sto vel egentlig at "De som kom fra himmelen skapte menneskene i sitt bilde".

8807626[/snapback]

Jeg er ganske sikker på at det står i bibelen at det ikke finnes andre skapninger enn på jorden.

Lenke til kommentar
Det er forresten mange som mener at ateisme er en slags religion.

8807585[/snapback]

Wrrrrrong! Definisjonene på religion er:

 

religio'n m1 (fra lat.) gudsdyrkelse, guds- el. gudetro; hellig overbevisning den jødiske, den kristne r- / undervise i r-

 

Tadaaaa!

8807603[/snapback]

 

Jeg har ikke sagt at JEG mener det er en religion.

 

Men hva er definisjonen på ateist? Er det "gudsfornekter" eller "en som ikke tror på noen spesiell gud"?

Lenke til kommentar
Hovind er jo doktor og burde vite hva han snakker om.

Det er faktisk helt feil:

 

"He holds three degrees in Christian education (1974, 1988, 1991) from unaccredited institutions."

 

Han er faktisk ingen forsker i det hele tatt, men en evangelist!

 

"Hovind attended the non-accredited Midwestern Baptist College and received a Bachelor of Religious Education (B.R.E.).[4] In 1988 and 1991 respectively, Hovind was awarded a master's degree and doctorate in Christian Education through correspondence from the unaccredited Patriot University in Colorado Springs, Colorado (now Patriot Bible University in Del Norte, Colorado, which no longer offers this program)."

 

Men jeg vet at det finnes mange kristne forskere som støtter dette. Spesielt i USA.

8807214[/snapback]

Vel, disse er kunnskapsløse tullinger.

 

Hele 90% av forskerne på den prestisjefylte og viktige vitenskapsforeningen i USA "National Academy of Sciences" er ikke-troende, og NAS stiller seg offisielt 100% bak evolusjonsteorien. Det samme gjelder store American Academy Of Sciences.

 

Du finner ingen seriøse forskere eller forskningsinstitusjoner som ikke støtter evolusjonsteorien. Du trekker for eksempel frem Hovind som faktisk ikke har forskerutdannelse i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Det er forresten mange som mener at ateisme er en slags religion.

8807585[/snapback]

Wrrrrrong! Definisjonene på religion er:

 

religio'n m1 (fra lat.) gudsdyrkelse, guds- el. gudetro; hellig overbevisning den jødiske, den kristne r- / undervise i r-

 

Tadaaaa!

8807603[/snapback]

 

Jeg har ikke sagt at JEG mener det er en religion.

 

Men hva er definisjonen på ateist? Er det "gudsfornekter" eller "en som ikke tror på noen spesiell gud"?

8807652[/snapback]

Det siste.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sagt at JEG mener det er en religion.

 

Men hva er definisjonen på ateist? Er det "gudsfornekter" eller "en som ikke tror på noen spesiell gud"?

8807652[/snapback]

ateisme utt ate-is>me; av gr atheos 'uten gud', se teisme lære, tro som går ut på at det ikke fins noen (personlig) gud, gudsfornektelse

Lenke til kommentar

Thendrup, profilbildet ditt ser ut som Magnus Powell på Lyn...

 

Edit: Jeg vet ikke om det står eksplisitt i Bibelen om det er liv på andre planeter eller ei. Uansett er det ganske irrelevant, da Bibelen er skrevet av MANGE forskjellige personer. Flere kan ha utnyttet sin posisjon til å fremme egne synspunkter. Det var jo også mange på denne tida som ikke trodde det fantes andre planeter enn jorda, og at jorda var flat...

 

Edit 2: Hvorfor jeg skriver? Ikke for å overbevise noen i hvert fall. Det gjør jo ikke dere heller. Jeg ser ofte folk krangle, selv om de innerst inne godt vet at det er umulig å omvende motstanderen.

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
ateisme utt ate-is>me; av gr atheos 'uten gud', se teisme lære, tro som går ut på at det ikke fins noen (personlig) gud, gudsfornektelse 

8807663[/snapback]

Dette er feil.

 

Ateisme er ingen lære eller en tro, men mangel på tro på Gud. For en muslim er en kristen en ateist siden han ikke tror på Allah. Men den kristne baserer ikke livet sitt på læren om at Allah ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
En som ikke tror på en bestemt gud er vel en agnostikker?

8807674[/snapback]

Nei, en agnostiker er en person som mener at vi aldri kan vite om det er en Gud eller ikke.

 

agnostisis'me -n lære, syn som avviser at mennesket kan vite noe om det oversanselige, f eks om Guds eksistens

 

Post 1500. :w00t:

Endret av Okstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...