Gå til innhold

Evolusjon: Fiksjon eller Fakta?


Anbefalte innlegg

Vi kristne trenger ikke å bevise noenting. Vi vet Gud eksisterer fordi vi har han i hjertet. Det er ikke noe som kan måles med vitenskapismens apparater.

 

Men dere får selvsagt tro det er hestemøkk hvis dere vil. Mange kristne ville skremt dere med Helvete, men slik er ikke jeg.

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi kristne trenger ikke å bevise noenting. Vi vet Gud eksisterer fordi vi har han i hjertet. Det er ikke noe som kan måles med vitenskapismens apparater.

8807379[/snapback]

Hvis dere skal gå rundt på døra vår å presse religionen deres på oss, må dere da for faen gi et grunnlag, et overbevisende bevis, for å tro.

Lenke til kommentar
Vi kristne trenger ikke å bevise noenting. Vi vet Gud eksisterer fordi vi har han i hjertet.

Jeg har pastamonsteret i hjertet. Det er ikke noe som kan følelses med religionismens apparater.

 

Ser du ikke hvor absurd det du sier er? Den eneste måten vi kan vite om en påstand om virkeligheten er sann på, er å sjekke. Hva du føler i hjertet ditt er ikke relevant. Det er tull.

Lenke til kommentar
Hvis dere skal gå rundt på døra vår å presse religionen deres på oss, må dere da for faen gi et grunnlag, et overbevisende bevis, for å tro.

8807401[/snapback]

 

Det er jeg helt enig med deg i! Jeg støtter absolutt ikke slik JV-tull.

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
Hvis dere skal gå rundt på døra vår å presse religionen deres på oss, må dere da for faen gi et grunnlag, et overbevisende bevis, for å tro.

8807401[/snapback]

 

Det er jeg helt enig med deg i! Jeg støtter absolutt ikke slikt.

8807415[/snapback]

Samme gjelder om du skal proklamere din tro i en forumtråd.

Lenke til kommentar

Det er det jeg hater med folk. De "vet" . Jeg hater visshet som har grunnlag i følelser eller indisier (uansett hvor sterke de indisiene er) uansett om det gjelder religion eller vitenskap. Fanatisme er verdens største onde og er roten til alt ondt. Evolusjonsteorien er bare en teori. En svært sansynlig teori i mine øyne, men jeg vet at jeg ikke vet om den er sann eller ikke i motsetning til enkelte andre.

 

Takk for at du ikke trekker inn helvete forresten.

Endret av Kasparov
Lenke til kommentar
Det er det jeg hater med folk. De "vet" . Jeg hater visshet som har grunnlag i følelser eller indisier (uansett hvor sterke de indisiene er) uansett om det gjelder religion eller vitenskap. Fanatisme er verdens største onde og er roten til alt ondt. Evolusjonsteorien er bare en teori. En svært sansynlig teori i mine øyne, men jeg vet at jeg ikke vet om den er sann eller ikke i motsetning til enkelte andre.

 

Takk for at du ikke trekker inn helvete forresten.

8807428[/snapback]

Er du sikker på at jorda går rundt sola?

 

 

Samme gjelder om du skal proklamere din tro i en forumtråd.

8807418[/snapback]

 

Neinei, dette er ikke min tråd. Det stilles et spørsmål, og man er fri til å spekulere. Jeg sier ikke at dere må tro det samme som meg.

8807435[/snapback]

Om du skal spekulere offentlig, så er du nødt til å kunne underbygge påstandene, eller er de verdiløse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Evolusjonsteorien er bare en teori.

8807428[/snapback]

Å kalle evolusjonsteorien for bare ein teori er litt undergraving om kor sterk ein teori står i vitenskapen. evolusjonsteorien har kommen over fasen fra å vere ein hypotese (en slaks påstand, ikkje sikker på korleis ein forklarer det) til ein "fakta". Gravitasjon er også ein teori, men den har ein ein meir jordnær forhold til for den påvirker alle. Evolusjonsteorien står like sterkt som gravitasjonsteorien til nokon kjem med prov som falsifiserer evolusjonsteorien.

 

edit: det same gjeld alle teoriar forsåvidt

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Verdiløse for mange, verdifulle for meg.

 

Uansett stusser jeg litt over at vitenskapsforkynnere hevder at det finnes milliarder av milliarder av universer med egne fysiske lover, mens at det finnes en skaper av universet vårt avfeies som hestemøkk.

 

Og dette med pastamonsteret er bare noe ateister har funnet på for å latterliggjøre troen vår. Dere har han ikke i hjertet, nei.

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
Verdiløse for mange, verdifulle for meg.

 

Uansett stusser jeg litt over at vitenskapsforkynnere hevder at det finnes milliarder av milliarder av universer med egne fysiske lover, mens at det finnes en skaper av universet vårt avfeies som hestemøkk.

8807477[/snapback]

Hvem påstår det? Såvidt jeg vet er det ingen beviser for det heller.

 

Edit: ja, jeg er sikker. Å si at jeg ikke er sikker ville være å pervertere ordet "sikker". Kan man vite det? Tja, jeg vet ikke at jeg ikke lever i en simulering, det hindrer meg ikke i å være sikker.

Endret av Me sjøl
Lenke til kommentar
Vi kristne trenger ikke å bevise noenting. Vi vet Gud eksisterer fordi vi har han i hjertet. Det er ikke noe som kan måles med vitenskapismens apparater.

 

Men dere får selvsagt tro det er hestemøkk hvis dere vil. Mange kristne ville skremt dere med Helvete, men slik er ikke jeg.

8807379[/snapback]

Du sitter her på et diskusjonsforum og slenger ut udokumenterte påstander samtidig som du forlanger at vi skal tro deg og der du attpåtil nekter å bevise dine påstander.

Helvete kan du godt true med fordi ateister ikke tror på hverken himmel eller helvete og om det skulle eksistere så gleder jeg meg til et evig liv i helvete. :D

 

Måtte egentlig bare ha denne under mine innlegg.

Lenke til kommentar
Me sjøl: Er du sikker på at jorda går rundt sola?

 

Jeg synes det høres veldig sannsynlig ut, og ettersom jeg aldri har hørt noen motargumenter er jeg 99,99% sikker.

8807483[/snapback]

 

Jeg er ca 99,9999999999999%. Kanskje litt til, hehe. Har aldri vært i rommet. Men uansett kan man jo aldri vite HELT sikkert at sansene er til å stole på. Kanskje er livet en illusjon...

 

Edit: Strengteorien innebærer milliarder av milliarder av universer og flere romlige dimensjoner som vi ikke kan sanse! Snakk om dobbeltmoral når de samtidig avfeier at universet har en skaper og at det kan finnes interdimensjonale vesener/ånder.

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
vitenskapsforkynnere

8807477[/snapback]

forkynnar - for|kyn'nar m1 preikar, predikant evangelief-

predikant- predikan't m1 (gj fr frå lat., smh med II preike) religiøs talar, preikar, emissær; forkynnar lekp- / svovelp- / moralp-

 

Eg syns ikkje du kan si vitenskapsforkynnar siden vitenskap ikkje er ein religion :hmm:

 

Men siden du, etter kva eg kan se, forkastar vitenskap generelt så lurer eg på kvifor du sitt forran PC-skjermen siden det er eit resultat av vitenskap...

Lenke til kommentar
Uansett stusser jeg litt over at vitenskapsforkynnere hevder at det finnes milliarder av milliarder av universer med egne fysiske lover, mens at det finnes en skaper av universet vårt avfeies som hestemøkk.

8807477[/snapback]

Joda, jeg stusser litt over at religiøse fundamentalister hevder at det finnes en usynlig mann som oppsto av seg selv, som skapte mennesker i sitt eget bildet, og menneske ene alene som det ENESTE intelligente skapninger.

 

Se

Og da skjønner du nok at dette er ganske lite sannsynlig, ikke sant?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...