Gå til innhold

Evolusjon: Fiksjon eller Fakta?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har lest at det er mange "huller", dvs at evolusjonsprestene ikke har klart å finne skjeletter som passer inn i dogmene deres.

Bullshit. Hestemøkk. Tull!

For eksempel hevdes det en delfin gikk opp på land og ble til en ku over "millioner av millioner av år". Vis meg en ku/delfin-skapning!

8806990[/snapback]

En elementær feil: evolusjonslæren sier ikke at dagens dyr går over til andre av dagens dyr. Den sier at alle arter er i konstant forandring. Delfiner og kyr har en felles stamfar et eller annet sted på livstreet.

Lenke til kommentar
Evolusjonsteorien er en religion med mange huller.

8806838[/snapback]

Men disse er ikke store nok til å skape den minste tvil om at teorien er korrekt. Særlig siden vi faktisk har observert det, så evolusjon er ikke bare en teori, men også et faktum (en observasjon).

8807039[/snapback]

Mange forskere støtter kreasjonismen.

Teori og fakta på en gang. Narr meg ikke til å le!

Lenke til kommentar
..."millioner av millioner av år".

Du har sett på Kent Hovind, ikke sant? Han liker å fleipe med det uttrykket.

8807136[/snapback]

Tror det var Carl Sagan som beskrev antall stjerner som "millions and millions". Ydeligvis liker raringer å gjøre narr av fornuftige folk.

Evolusjonsteorien er en religion med mange huller.

8806838[/snapback]

Men disse er ikke store nok til å skape den minste tvil om at teorien er korrekt. Særlig siden vi faktisk har observert det, så evolusjon er ikke bare en teori, men også et faktum (en observasjon).

8807039[/snapback]

Mange forskere støtter kreasjonismen.

8807153[/snapback]

:!:

Kom med én forskningsartikkel, i en ordentlig, peer-reviewed (norsk?) journal.

Edit:

"Bullshit. Hestemøkk. Tull!"

Tro hva du vil.

Hvis delfinen ble en ku, må det finnes et fossil av et landdyr som ligner på en delfin.

8807188[/snapback]

Delfiner ble ikke kyr. Ingen påstår det.

Endret av Me sjøl
Lenke til kommentar
..."millioner av millioner av år".

Du har sett på Kent Hovind, ikke sant? Han liker å fleipe med det uttrykket.

8807136[/snapback]

Jeg har sett både Hovind og mange andre. Hovind er jo doktor og burde vite hva han snakker om. Men han er nok best til å nå ut til folk. Facebook-gruppene hans vokser og vokser.

Lenke til kommentar

Kom med én forskningsartikkel, i en ordentlig, peer-reviewed (norsk?) journal.

Jeg har ikke disse artiklene, og er ingen kløpper på google. Men jeg vet at det finnes mange kristne forskere som støtter dette. Spesielt i USA.

Lenke til kommentar
En million million er jo lenger enn jorden har eksitert. (Hvis vi sier at jorden er 4,6 milliarder år altså, det kan jo tydeligvis diskuteres..)

8807245[/snapback]

Det er lengre enn universet har vært.

8807259[/snapback]

Universet er heller ikke 15 milliarder år, som "vitenskapsmenna" forkynner.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke disse artiklene, og er ingen kløpper på google. Men jeg vet at det finnes mange kristne forskere som støtter dette. Spesielt i USA.

8807214[/snapback]

USA er et veldig kristent land hvor mange religiøse fundamentalister prøver å undergrave evolusjonslæren. Hold deg til europeiske forskere, du.

8807293[/snapback]

O'rly? Bevis det!

Endret av Okstad
Lenke til kommentar
Jeg har sett både Hovind og mange andre. Hovind er jo doktor og burde vite hva han snakker om. Men han er nok best til å nå ut til folk.

Enten aner han absolutt ikke hva han snakker om, eller så lyver han bevisst. Videoene hans er fullt av forvrenginger og utelatelse av fakta for å støtte kreasjonismen. Hvis han når ut til mange, så er det fordi allmennhetens vitenskapskunnskaper er i dårlig forfatning, eller fordi han leker og tuller på scenen. Han er en skuespiller, og absolutt ingen seriøs vitenskapsmann. Jeg vet selv at Hovind kan virke overbevisende, men mannen er intet mindre enn en sjarlatan.

Glemte å nevne at doktorgraden han har fått er et diplom (Diploma mill*) fra et kristent universitet, og han får ofte kritikk for å mangle grunnleggende kunnskaper for å diskutere vitenskap.

* A diploma mill (also known as a degree mill) is an organization that awards academic degrees and diplomas with very little or no academic study, and without recognition by official accrediting bodies.

Endret av andir
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg holde meg til europeiske forskere når de amerikanske er de eneste som ikke undergraver Guds ord?

Jeg trenger heller ikke bevise jordas alder. Jeg forventer ikke at folk som har sett seg blinde på vitenskapen skal tro på det. Dere har deres tro, vi har vår.

Sjekk videoene til Kent Hovind hvis du vil ha beviser.

Lenke til kommentar

Jeg leste en gang at et menneske har gjennomsnittlig 200 mutasjoner.

En person kan for eksempel bli både mye høyere og mye kortere enn foreldrene sine. (selv om alle slektningene hans også var høye) Jeg vil kalle det en mutasjon. Mutasjon er vel den tilfeldige delen av deg som ikke har grunnlag i noen av genene til slektningene dine. (ikke alle har det da)

La oss for eksempel si at jorden ble gradivs kaldere. Man ville instinktivt begynne å velge partnere som tålte kulde bra i forhold til folk som ikke tålte kulde så bra, og de som ikke tålte kulde ville derfor dø ut om noen hundre år. (tenkt lite samfunn her) De som derimot tålte kulde bra ville føre sine gener videre, og det avkommet som tålte kulde enda litt bedre enn dem igjen ville føre sine gener videre framfor det avkommet som tålte kulde like bra foreldrene, mens de som ikke gjorde det ville formere seg med hverandre og sakte dø ut på grunn av kulden.

Jeg tror det er det som menes med evolusjon, og beviset er at enkelte har gener som ikke har fått i fra noen slektninger.

Formulerte meg ganske dårlig nå, kanskje jeg justerer innlegget senere.

Lenke til kommentar
En million million er jo lenger enn jorden har eksitert. (Hvis vi sier at jorden er 4,6 milliarder år altså, det kan jo tydeligvis diskuteres..)

8807245[/snapback]

Det er lengre enn universet har vært.

8807259[/snapback]

8807293[/snapback]

Bevis, please. Det rimer til og med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Sjekk videoene til Kent Hovind hvis du vil ha beviser.

8807338[/snapback]

skriver på bokmål nuh:

Kent Hovinds beviser som han legger fram i filmene sine har like stor vitenskapelig verdi som hestemøkk smurt på en brødskive og deretter fôret til en død spurv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...