Gå til innhold

Evolusjon: Fiksjon eller Fakta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er også latterlig å tro at man VET det motsatte også

7698617[/snapback]

Så du sammenlikner religion og vitenskap som to like argumenter ?

Jeg kan si det at vitenskapen er 10000 ganger mer omfattende enn den lille religionen der folk fantaserer om hvordan verden fungerer.

Lenke til kommentar
Dette kan diskuteres til alle blir helt grønn/blå/gul/rød! (Noen flere farger når man først er igang?)

 

Eg e ikke her av en tilfeldighet. Eg er skapt av Gud, Han gir meg liv. Og han elsker alle mennesker:) Det synes eg e godt å vite. :D

7485019[/snapback]

så det vet? trodde gud og religion handlet om TRO jeg...

Lenke til kommentar
Det som er latterlig, er å hevde å vite at noe som ikke kan påvises faktisk eksisterer.

7699300[/snapback]

Men ifølge de kristne er jo Jesus beviset, og disiplene hans fikk ansvaret for å føre spre nyheten om "beviset".

7701280[/snapback]

 

Et noget ullent "bevis", da Jesus ikke har eksistert (annet enn som en mytologisk person) og følgelig heller ikke kan ha hatt noen disipler.

Lenke til kommentar
Ditt argument er latterlig, siden man kan BEVISE at månen IKKE er laget av ost.

Så hvis jeg påstår at den er laget av ost, så har du beviser du kan komme med for å slå ned min påstand.

 

Hvis jeg påstår at Gud eksisterer, gi meg et håndfast bevis som sier " GUD EKSISTERER IKKE "

7701071[/snapback]

Evolusjonen kan bevises. Der har du et håndfast bevis.

Lenke til kommentar
Det som er latterlig, er å hevde å vite at noe som ikke kan påvises faktisk eksisterer.

7699300[/snapback]

Men ifølge de kristne er jo Jesus beviset, og disiplene hans fikk ansvaret for å føre spre nyheten om "beviset".

7701280[/snapback]

 

Et noget ullent "bevis", da Jesus ikke har eksistert (annet enn som en mytologisk person) og følgelig heller ikke kan ha hatt noen disipler.

7701305[/snapback]

 

Det er faktisk et historisk faktum at Jesus har eksistert

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke at det skulle være nødvendig å diskutere Jesus eksistens. Det spiller da ingen rolle. Om han eksisterte, noe jeg er temmelig sikker på, så beviser vel da ikke det Guds eksistens?

7701473[/snapback]

Når ganske omfattende historiske kilder beretter om miraklene til Jesus så styrker det ihvertfall troverdigheten til det han predikerte. Hvor mange øyenvitner er nødvendig for at en rettsak i dag kan kalles bevist?

Lenke til kommentar
Ditt argument er latterlig, siden man kan BEVISE at månen IKKE er laget av ost.

Så hvis jeg påstår at den er laget av ost, så har du beviser du kan komme med for å slå ned min påstand.

 

Hvis jeg påstår at Gud eksisterer, gi meg et håndfast bevis som sier " GUD EKSISTERER IKKE "

7701071[/snapback]

Evolusjonen kan bevises. Der har du et håndfast bevis.

7701386[/snapback]

 

Evolusjon er bare enda et prakteksemplar på hvor mektig Gud egentlig er.

Lenke til kommentar

Heizann! Tenkte jeg ville hoppe på denne diskusjonen. Først vil jeg si at jeg ikke har lest alle postene her, så hvis jeg gjentar noe som allerede er sagt, beklager jeg det.

 

Selv er jeg kristen. Jeg mener at Jesus er veien, sannheten og livet. Jeg tror han døde for alle på korset og stod opp igjen. Jeg tror på himmelen og helvete.

 

Jeg har lest at noen av dere sier at Bibelen ikke er sann og at det ikke kan bevises. Dette påstår jeg er feil. Bibelen er sann, ingenting er løgn. Det er bevist at alt som står skrevet er sant.

Og når det gjelder dere som sier at Bibelen ikke er skrevet av Gud, så må jeg si at i Det Nye Testamentet har Jesus sagt utrolig mye.

 

Til slutt vil jeg sitere Mosebok 1 kap 26-27: Da sa Gud: "La oss gjøre mennesker i vårt bilde, etter vår liknelse. De skal råde over havets fisker og over himmelens fugler, over feet og over all jorden, og over hvert kryp som rører seg på jorden. Og Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte Han det, til mann og kvinne skapte Ham dem"

Lenke til kommentar
Når ganske omfattende historiske kilder beretter om miraklene til Jesus så styrker det ihvertfall troverdigheten til det han predikerte. Hvor mange øyenvitner er nødvendig for at en rettsak i dag kan kalles bevist?

7701552[/snapback]

Øyenvitnene må fremstå som troverdige de også. Og det finnes mange mennesker den dag i dag som kan utføre "mirakler" foran store menneskemengder. Hint: David Copperfield.

Lenke til kommentar
Det som er latterlig, er å hevde å vite at noe som ikke kan påvises faktisk eksisterer.

7699300[/snapback]

Men ifølge de kristne er jo Jesus beviset, og disiplene hans fikk ansvaret for å føre spre nyheten om "beviset".

7701280[/snapback]

 

Et noget ullent "bevis", da Jesus ikke har eksistert (annet enn som en mytologisk person) og følgelig heller ikke kan ha hatt noen disipler.

7701305[/snapback]

 

Det er faktisk et historisk faktum at Jesus har eksistert

7701403[/snapback]

 

Selv om Jesus levde, så betyr det kun at en populær person med navn Jesus levde på de tiden. Alt han gjorde av magiske ting blir avkreftet av andre ting enn hvorvidt han eksisterte eller ikke.

 

Guds eksistens er ikke noe man kan bevise eller motbevise som om det var et naturvitenskapelig spørsmål.

7701420[/snapback]

 

Jo, det kan det. Hvis Gud eksisterer må han/hun/det følgelig være en del av den fysiske verden, eller ha en finger med i spillet i den fysiske verden. Alt Gud gjør vil derfor være domene for vitenskapen. Sålangt har Gud hatt totalt fravær, og det er ingen grunn til å annta en Gud eller. Bevisbyrden faller utvilsomt på de som påstår Guds eksistens.

 

Jeg ser ikke at det skulle være nødvendig å diskutere Jesus eksistens. Det spiller da ingen rolle. Om han eksisterte, noe jeg er temmelig sikker på, så beviser vel da ikke det Guds eksistens?

7701473[/snapback]

Når ganske omfattende historiske kilder beretter om miraklene til Jesus så styrker det ihvertfall troverdigheten til det han predikerte. Hvor mange øyenvitner er nødvendig for at en rettsak i dag kan kalles bevist?

7701552[/snapback]

 

Disse miraklene avkreftes av moderne vitenskap. Det er rett og slett fysisk umulig å gjennomføre de store miraklene Jesus påstått gjorde.

Lenke til kommentar
spør envær historiker eller se på national geographic. Jesus HAR levd.

7701598[/snapback]

 

Han er en mytologisk figur, hverken mer eller mindre. Alle historier trenger en helt. At han skulle være en historisk person anser jeg som pølsevev. Samme hva NG måtte synes om saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...