Gå til innhold

Evolusjon: Fiksjon eller Fakta?


Anbefalte innlegg

Kanskje dine sletkninger var aper.

Igjen hvor sto det at vi kommer fra aper?

 

Det står ikke i WP at Human is evolutionized from monkeys!

 

HVOR? Har dere blandet mellom evolutional species og MONKEYS?

 

 

Hva er deffinisjonen på ape? :S Vi hadde felles forfedre. Om det var aper eller ikke vet jeg ikke, men vi var ikke spesielt mye smartere enn apekatter eller goriallaer er i dag. Vi spiste banan og bær også ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem er tullingen som sier vi stammer fra aper?

Jeg vil gjerne har en sitat fra kilden!

 

HVEM Sier at mine forfedre er aperkatter? HVEM?

 

Om vår eksistens kommer fra en eksposjon er en ting, men å si at jeg spiste bananer og bodde i et tre er noe annet!

7620728[/snapback]

 

Ja dine forfedre var aper og du er en menneskeape.Wiki

7620805[/snapback]

 

Kanskje dine sletkninger var aper.

Igjen hvor sto det at vi kommer fra aper?

 

Det står ikke i WP at Human is evolutionized from monkeys!

 

HVOR? Har dere blandet mellom evolutional species og MONKEYS?

7620940[/snapback]

Er du helt idiot?

 

Ser ut som om du tar det som en fornærmelse at forfedrene dine kalles aper?

Ja, mennesket har felles stamtre med apene. hvor på tidslinjen vi brøt ut husker jeg ikke helt, men det er bevist ved å studere dna-et på mennesker og aper.

 

 

ps:

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Jeg fant nettopp denne artikkelen som tar for seg "ID Founding Fathers" og fullstendig avkler dem og viser hvordan de ikke skjønner hva evolusjon går ut på, og dermed driver med stråmannargumentasjon eller rett og slett bare tåpelige nybegynnerfeil som gjør at de ikke kan tas alvorlig.

 

Grunnlaget for ID er altså at man ikke skjønner evolusjonsteorien. Er det noen her som tror på ID?

Lenke til kommentar
Hvem er tullingen som sier vi stammer fra aper?

Jeg vil gjerne har en sitat fra kilden!

 

HVEM Sier at mine forfedre er aperkatter? HVEM?

 

Om vår eksistens kommer fra en eksposjon er en ting, men å si at jeg spiste bananer og bodde i et tre er noe annet!

7620728[/snapback]

 

Ja dine forfedre var aper og du er en menneskeape.Wiki

7620805[/snapback]

 

Kanskje dine sletkninger var aper.

Igjen hvor sto det at vi kommer fra aper?

 

Det står ikke i WP at Human is evolutionized from monkeys!

 

HVOR? Har dere blandet mellom evolutional species og MONKEYS?

7620940[/snapback]

Er du helt idiot?

 

Ser ut som om du tar det som en fornærmelse at forfedrene dine kalles aper?

Ja, mennesket har felles stamtre med apene. hvor på tidslinjen vi brøt ut husker jeg ikke helt, men det er bevist ved å studere dna-et på mennesker og aper.

 

 

ps:

7620970[/snapback]

 

Mennesker har 75% likhet i DNA med en hest, 68% med en hval og 99,9% med adolf Hitler.

 

Vi kan ikke definere at vi kommer fra en hest?

Poenget er at: "The Great Ape" er en dårlig, og ofte misforstått definisjon av menneskelig forfedre!

 

Det ble kalt "The Great Ape" fordi at vi hadde svært lik "trekk" med aperkatter.

Om jeg stamme fra en APE, HELL NO!

Det som å si at vi "alle" eksploderte i fra Big bang?

 

Definer: APE og MONKEY for meg på NORSK!

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Det ble kalt "The Great Ape" fordi at vi hadde svært lik "trekk" med aperkatter.

Om jeg stamme fra en APE, HELL NO!

Det som å si at vi "alle" eksploderte i fra Big bang?

 

Merker at jeg blir litt bekymret her... spiller du dum? Du stammer fra et ape-lignende dyr (når jeg tenker ape tenker jeg liten hårete sak med lang hale, men det er no så...) som levde i trærne og spiste bananer. hva du velger å tro på er jo opp til deg, men det er vel så vidt jeg forstår vitenskapelig bevist? Velger du å tro på evulsjon stammer du fra et amøbe lignende dyr også

Lenke til kommentar
Det ble kalt "The Great Ape" fordi at vi hadde svært lik "trekk" med aperkatter.

Om jeg stamme fra en APE, HELL NO!

Det som å si at vi "alle" eksploderte i fra Big bang?

 

Merker at jeg blir litt bekymret her... spiller du dum? Du stammer fra et ape-lignende dyr (når jeg tenker ape tenker jeg liten hårete sak med lang hale, men det er no så...) som levde i trærne og spiste bananer. hva du velger å tro på er jo opp til deg, men det er vel så vidt jeg forstår vitenskapelig bevist? Velger du å tro på evulsjon stammer du fra et amøbe lignende dyr også

7621112[/snapback]

 

Definer APE og Monkey på Norsk i fra Engelsk.

 

Jeg spiller ikke dumt, men blir irritert nå folk feilformulere ting.

Dette har også vært kjernen for de religiøse argumenter mot vitenskapet.

 

Feildefinisjon og formulering skaper tvil.

 

Om jeg stammer fra en forfedre med ape liknende trekk? Svaret er JA?

Om jeg stammer fra en Orangutang? Svaret er nei!

 

Dere selv definere at Aper er fra en felles stamtre, men hvorfor definere dere at vi er evolusjonert fra aper?

Lenke til kommentar
To understand human evolution one must understand where humans fit in relation to other forms of life. Modern humans belong to the group of mammals known as Primates. This is the scientific category describing such diverse creatures as lemurs, lorises, tarsiers, the monkeys of the New World and Old World, and also the apes. As primates we all share many characteristics, such as overlapping fields of vision caused by forward looking eyes (this allows for greater 3D vision), fine ability to grasp and handle objects in our hands, and enlarged brains relative to body size. The evolution of the Primates started in the early part of the Eocene epoch (about 55 million years ago).

 

Litt mer lesestoff angående evolusjonen av mennesket

Lenke til kommentar

Jeg googlet litt kjapt, og kom over denne. Det holder å lese noen av e første innleggene til janw. Han forklarer det veldig greit: http://www.bio.no/bio/enbiolog/topic.asp?TOPIC_ID=3037

 

Kort oppsummert. Begrepet Ape er tvetydig. I dagligtale så inkluderer det ikke oss mennesker. Rent biologisk er det litt annerledes. Vi stammer ikke fra noen av apene som finnes i verden i dag. Men vi har felles forfedre. Så langt har vi forhåpentligvis alle vært enig.

 

Videre forteller denne janw, som er utdannet biolog, «Men mennesket er en ape (dvs. primat) i den forstand at det er umulig å definere en monofyletisk gruppe som inneholder de øvrige primatene, men ikke mennesket. Dette er et biologisk faktum.»

 

Så oppsumert, vi er en ape, i betydningen primat. Og da må det ha funnets en urape en gang, som alle aper stammer fra.

Lenke til kommentar
Dere selv definere at Aper er fra en felles stamtre, men hvorfor definere dere at vi er evolusjonert fra aper?

 

Vi lignet en gang ganske mye på aper. at DNA'et vårt er rundt 97% felles med dem gir også en god pekepinn.

 

Gjennom DNA-analyser har forskerne slått fast at vi deler samme stamtre og ca når vi gikk hver vår vei.

 

Vi stammer ikke direkte fra orangutangen nei, er vel ingen som har påstått det.

Tror du glemmer at arter utvikler og forandrer seg hele tiden. Orangutangen har ikke alltid sett ut slik som den er i dag.

Lenke til kommentar
Jeg googlet litt kjapt, og kom over denne. Det holder å lese noen av e første innleggene til janw. Han forklarer det veldig greit: http://www.bio.no/bio/enbiolog/topic.asp?TOPIC_ID=3037

 

Kort oppsummert. Begrepet Ape er tvetydig. I dagligtale så inkluderer det ikke oss mennesker. Rent biologisk er det litt annerledes. Vi stammer ikke fra noen av apene som finnes i verden i dag. Men vi har felles forfedre. Så langt har vi forhåpentligvis alle vært enig.

 

Videre forteller denne janw, som er utdannet biolog, «Men mennesket er en ape (dvs. primat) i den forstand at det er umulig å definere en monofyletisk gruppe som inneholder de øvrige primatene, men ikke mennesket. Dette er et biologisk faktum.»

 

Så oppsumert, vi er en ape, i betydningen primat. Og da må det ha funnets en urape en gang, som alle aper stammer fra.

7621294[/snapback]

 

Fra WP:

A monkey is a member of either of two of the three groupings of simian primates.

 

These three groupings are the New World monkeys, the Old World monkeys, and the apes

 

Primates Kan vi definere som Ape

Mens Monkeys menes Aperkatter!

 

Så "The great ape" er en AKA The great Simian Primates!

ikke aperkatter!

Forskjell er en forskjell..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

7620728[/snapback]

7620805[/snapback]

 

Kanskje dine sletkninger var aper.

Igjen hvor sto det at vi kommer fra aper?

 

Det står ikke i WP at Human is evolutionized from monkeys!

 

HVOR? Har dere blandet mellom evolutional species/great apes og MONKEYS?

 

GREAT APES er en Uttrykk for en felles forfedre.

Det betyr ikke at vi er "aper."

 

Kan ikke forstå at folk er så dårlig med definisjoner...

7620940[/snapback]

 

Vet ikke helt hvor du vill hen her. Viss det er bare definsjons spøsrmålet om vi er en av mange ape typer eller om du ikke skjønner at vi har utviklet oss fra aper som ikke eksisterer lenger er litt vanskelig å få med seg. Og ja vi er nok samme art og sånn jeg ser det er vi aper akkurat som orangutanger og sjimpanser. vi har samme stammfedre og vi trenger ikke å reise så veldig langt bak i tid.

Du kan jo ta en titt på denne linken som viser vår stamtavle bakover i tid.

 

 

Eller du kan sjekke ut denne linken. Tror det skal vere ganske tydlig ut i fra denne at homo familien er like mye om ikke mer i slekt med pan familien enn gorilla familen. Eller du kan jo se på pongo familien som orangutang hører til. Og du er vell enig med at disse alle er aper?

 

Men som du ser er vi den familien som er mest i slekt med pan familen, men alikevell nekte du for at vi ikke er aper. Men Pongo som er den fjerneste slektningen er det?

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar
Men som du ser er vi den familien som er mest i slekt med pan familen, men alikevell nekte du for at vi ikke er aper. Men Pongo som er den fjerneste slektningen er det?

 

Jeg har ingen problemer å akseptere Darwins Evolusjons teori.

Men hva jeg vil fremtil er en misforståelse av en definisjon, nemlig ordet: "APE"

 

På norsk er dette ordet et, som nevnt ovenfor, tvetydig Begrepet.

 

Lett å misforstå, lett å blande, og alt for lett for Faith heads til å forvirre oss!

Lenke til kommentar
Jeg googlet litt kjapt, og kom over denne. Det holder å lese noen av e første innleggene til janw. Han forklarer det veldig greit: http://www.bio.no/bio/enbiolog/topic.asp?TOPIC_ID=3037

 

Kort oppsummert. Begrepet Ape er tvetydig. I dagligtale så inkluderer det ikke oss mennesker. Rent biologisk er det litt annerledes. Vi stammer ikke fra noen av apene som finnes i verden i dag. Men vi har felles forfedre. Så langt har vi forhåpentligvis alle vært enig.

 

Videre forteller denne janw, som er utdannet biolog, «Men mennesket er en ape (dvs. primat) i den forstand at det er umulig å definere en monofyletisk gruppe som inneholder de øvrige primatene, men ikke mennesket. Dette er et biologisk faktum.»

 

Så oppsumert, vi er en ape, i betydningen primat. Og da må det ha funnets en urape en gang, som alle aper stammer fra.

7621294[/snapback]

 

Fra WP:

A monkey is a member of either of two of the three groupings of simian primates.

 

These three groupings are the New World monkeys, the Old World monkeys, and the apes

 

Primates Kan vi definere som Ape

Mens Monkeys menes Aperkatter!

 

Så "The great ape" er en AKA The great Simian Primates!

ikke aperkatter!

Forskjell er en forskjell..

7621347[/snapback]

Nå skjønner jeg ikke hvor du vil hen. Jeg snakket om aper, ikke apekatter. :hmm:

Lenke til kommentar
Ok da er vi vell på en måte enige da. Men som du skjønner ut i fra innlegget mitt vill jeg kalle oss for aper side  vi har mer til felles med enkelt ape arter en noen av de andre ape artene som vi tradisjonelt sett kaller for aper.

7621490[/snapback]

 

Kanskje det er bedre å si at vi stammer fra en felles primat, og ikke aper.. :cry:

Lenke til kommentar
Dere som er tilhengere av ID (merkelig stille fra dere nå?), kan dere gå med på at vi har noe som heter "gravitasjon"? Hvorfor tror dere i såfall på at gravitasjon eksisterer?

 

Fordi de har opplevd/opplever det selv. Kan jo fortsatt være misvisende da kanskje vi sitter å er koblet til en datamaskin hvor det blir simulert en gravitasjon når det egentlig ikke er noe, men mindre sannsynlig kanskje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...