Lemkin Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg vil bare legge til et lite spørsmål: Hva er det som er så farlig med at mennesker stammer fra aper? Blir vi plutselig mindre verdt, dummere eller noe i den duren bare på grunn av det? Ingenting med oss blir forandret, fordi vi graver opp historie om våre forfedre. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Det med at vi stammer fra aper er vel en sannhet med modifikasjoner. Vi stammer ikke direkte fra noen av apene som lever i dag, men et apelignende vesen som senere utviklet seg til å bli menneske. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg vil bare legge til et lite spørsmål: Hva er det som er så farlig med at mennesker stammer fra aper? Blir vi plutselig mindre verdt, dummere eller noe i den duren bare på grunn av det? Ingenting med oss blir forandret, fordi vi graver opp historie om våre forfedre. 7612623[/snapback] Problemet er vel at i følge bibelen er vi guds utvalgte folk og gud skapte menneskene før alt annet. Altså det helt motsette av det som faktisk skjedde. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Det med at vi stammer fra aper er vel en sannhet med modifikasjoner. Vi stammer ikke direkte fra noen av apene som lever i dag, men et apelignende vesen som senere utviklet seg til å bli menneske. 7612650[/snapback] Men er det ikke sånn at vi stammer fra den samme arten som apene i dag? Altså at både mennesker og dagens aper er en utgren fra en eldgammel art. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg vil bare legge til et lite spørsmål: Hva er det som er så farlig med at mennesker stammer fra aper? Blir vi plutselig mindre verdt, dummere eller noe i den duren bare på grunn av det? Ingenting med oss blir forandret, fordi vi graver opp historie om våre forfedre. 7612623[/snapback] Problemet er vel at i følge bibelen er vi guds utvalgte folk og gud skapte menneskene før alt annet. Altså det helt motsette av det som faktisk skjedde. 7612658[/snapback] Men det forandrer jo ikke på hvem vi er. Jeg er meg, og du er deg, ape eller ikke. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Problemet er vel at i følge bibelen er vi guds utvalgte folk og gud skapte menneskene før alt annet. Altså det helt motsette av det som faktisk skjedde. Gud skapte ikke menneskene før alt annet, menneskene ble skapt sist Problemet er vel heller at skape != utvikle seg fra aper. Jeg vil si at bibelen ikke 100% utelukker at vi stammer fra apene. Ingen ville skjønt noe hvis bibelen tok for seg evolusjonsprosessen i detalj. Men jeg holder allikevel en knapp på skapelsen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Problemet er vel heller at skape != utvikle seg fra aper. Hva utviklet mennesket seg fra da? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Problemet er vel heller at skape != utvikle seg fra aper. Hva utviklet mennesket seg fra da? 7614077[/snapback] Ok da, skape != utvikle Skape kan bety utvikle i noen situasjoner, men ikke nødvendigvis. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Så mennesket ble skapt, og er ikke et resultat av evolusjon? Mennesket ble bare plutselig til, sånn helt uten videre? Vi utviklet oss ikke fra mer primitive skapninger? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ja, jeg trur det er det man skal tro Men det jeg lurer på er hvordan troende i det hele tatt kan tro på evulosjon :S Er det enkelte som tror at Gud skapte mennesket som han kunne elske og kose seg med, så skapte han universet først, satt og venta i 13.7 milliarder år før han kan begynne å elske disse menneskene :S Er ikke det en litt tåpelig konstruksjon? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ja, jeg trur det er det man skal tro Men det jeg lurer på er hvordan troende i det hele tatt kan tro på evulosjon :S Er det enkelte som tror at Gud skapte mennesket som han kunne elske og kose seg med, så skapte han universet først, satt og venta i 13.7 milliarder år før han kan begynne å elske disse menneskene :S Er ikke det en litt tåpelig konstruksjon? 7617490[/snapback] du må tenke på at dise eventyr historiene ble laget lenge før vi viste at vi bare var på en av mange planeter i milliarder++ av solsystem. Var ikke så tåpelig på den tiden. Men det virker jo litt rart i dag når vi vet mer. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Så mennesket ble skapt, og er ikke et resultat av evolusjon? Mennesket ble bare plutselig til, sånn helt uten videre? Vi utviklet oss ikke fra mer primitive skapninger? Følg litt med på hva jeg svarte på, så ser du at det var svaret på hvorfor mange kristne ikke tror på evolusjon. Hva jeg mener om saken skrev jeg lenger oppe. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Det er dette med religion som irriterer meg :@ Etterhvert som mennesket utvikler seg videre, forrandrer de troen sin så religion fortsatt kan være troverdig. For et par tusen år siden tok de jo religionen sin bokstavelig (nå har vi jo diskutert her at det fortsatt er folk som gjør det), mens nå ser de fleste bibelhistorien som "bilder" og eksempler framfor virkelige hendelser. Men dette med homofili og kristendommen syns jeg er spennende. Hva slags grunn skal gud ha til å fordømme homofile? De kan jo ikke tolke dette på noen annen måte og etterhvert som vi blir mer siviliserte blir jo ekskludering av homofile mer tull og usivilisert. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Men mener du mennesket ble skapt, eller utviklet vi oss fra noe annet? Her er forøvrig nyttig lesning som avslører en god del av argumentene fra evolusjonsmotstanderne i denne tråden. Noen av disse som vil svare på listen? Five Major Misconceptions about Evolution The five propositions below seem to be the most common misconceptions based on a Creationist straw-man version of evolution. If you hear anyone making any of them, chances are excellent that they don't know enough about the real theory of evolution to make informed opinions about it. - Evolution has never been observed. - Evolution violates the 2nd law of thermodynamics. - There are no transitional fossils. - The theory of evolution says that life originated, and evolution proceeds, by random chance. - Evolution is only a theory; it hasn't been proved. Explanations of why these statements are wrong are given below. They are brief and therefore somewhat simplified; consult the references at the end for more thorough explanations. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hvem er tullingen som sier vi stammer fra aper? Jeg vil gjerne har en sitat fra kilden! HVEM Sier at mine forfedre er aperkatter? HVEM? Om vår eksistens kommer fra en eksposjon er en ting, men å si at jeg spiste bananer og bodde i et tre er noe annet! Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hvem er tullingen som sier vi stammer fra aper?Jeg vil gjerne har en sitat fra kilden! HVEM Sier at mine forfedre er aperkatter? HVEM? Om vår eksistens kommer fra en eksposjon er en ting, men å si at jeg spiste bananer og bodde i et tre er noe annet! 7620728[/snapback] Ja dine forfedre var aper og du er en menneskeape.Wiki Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Kan noen av Intelligent Design-tilhengerne forklare hvordan det kan ha seg at det er så mange feil i designen på levende vesener hvis det er en allmektig og kunnskapsrik gud som har skapt alt? Er han inkompetent, eller har han bare sans for humor? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Syns dette var en god video om vitenskapens syn på evolusjonen og kreasjonismen. Endret 1. januar 2007 av O.J Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hvem er tullingen som sier vi stammer fra aper?Jeg vil gjerne har en sitat fra kilden! HVEM Sier at mine forfedre er aperkatter? HVEM? Om vår eksistens kommer fra en eksposjon er en ting, men å si at jeg spiste bananer og bodde i et tre er noe annet! 7620728[/snapback] Ja dine forfedre var aper og du er en menneskeape.Wiki 7620805[/snapback] Kanskje dine sletkninger var aper. Igjen hvor sto det at vi kommer fra aper? Det står ikke i WP at Human is evolutionized from monkeys! HVOR? Har dere blandet mellom evolutional species/great apes og MONKEYS? GREAT APES er en Uttrykk for en felles forfedre. Det betyr ikke at vi er "aper." Kan ikke forstå at folk er så dårlig med definisjoner... Endret 1. januar 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Kan noen av Intelligent Design-tilhengerne forklare hvordan det kan ha seg at det er så mange feil i designen på levende vesener hvis det er en allmektig og kunnskapsrik gud som har skapt alt? Er han inkompetent, eller har han bare sans for humor? Neinei. "Mennesket klarer aldri å forstå guds vesen", altså er ting som ikke kan forklares "utenfor menneskets forståelse". Kanskje vi forstår hvorfor det er slike "feil" senere. Gud gjør aldri feil og alt har en mening. (Skrev med en ironisk tone. Ikke tro jeg tror på noen Gud!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå