Gå til innhold

Evolusjon: Fiksjon eller Fakta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jula gjør meg kvalm for å være helt ærlig. Har allerede feirt den i 3 måneder når dette bombastiske kjøpefest-symbolet kommer til syne kl. 8 når alle barna grafser til seg pakkene de fikk i år. Ja kjempegøyt med tradisjoner. Den julen man feirer her i huset har ihvertfall ikke noe med Jesu fødsel å gjøre.

Lenke til kommentar
Og godt er det :)

 

Bedre at barna tilber Mammon enn at de tilber Jesus. Mammon kan man i det minste påvise og forholde seg til.

7570076[/snapback]

 

Hvem som bestemmer hva som er best for barna er vel strengt tatt foreldrene.

Og hvem som kan forholde seg til Jesus går fra person til person. Jeg kan forholde meg til han, men det kan ikke du.

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Nei, du tror du kan forholde deg til ham :)

 

Vi vet begge at vi må forholde oss til Mammon, fordi det skjer her og nå, i dette livet.

7570903[/snapback]

 

Jeg kan forholde meg til Jesus, jeg kan forholde meg til hans tekster, hans taler, hans regler. Jeg kjenner meg igjen i masse, dermed kan jeg forholde meg til han.

Lenke til kommentar

Ibsen har faktisk levd, og vi har tekster som er skrevet av ham selv.

 

Jeg kan forholde meg til Jesus, jeg kan forholde meg til hans tekster, hans taler, hans regler. Jeg kjenner meg igjen i masse, dermed kan jeg forholde meg til han.

7571051[/snapback]

Nei, du tror det. Du har nemlig ikke noe bevis for at det du tror er sant. Det er også derfor det heter tro.

Lenke til kommentar
Ibsen har faktisk levd, og vi har tekster som er skrevet av ham selv.

 

Jeg kan forholde meg til Jesus, jeg kan forholde meg til hans tekster, hans taler, hans regler. Jeg kjenner meg igjen i masse, dermed kan jeg forholde meg til han.

7571051[/snapback]

Nei, du tror det. Du har nemlig ikke noe bevis for at det du tror er sant. Det er også derfor det heter tro.

7571237[/snapback]

 

Jesus har faktisk også levd, og det er skrevet tekster om det han sa.

 

Også snakker du om som alt det som står i Bibelen bare er vrøvl! Er det vrøvl at du ikke skal slå ihjel forresten? Er det jug? Jeg kan forholde meg til at jeg ikke skal slå ihjel. Kan ikke du?

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Du kan forholde deg til de ti bud, men du kan ikke vite at de kommer fra Gud. Det samme gjelder resten av Bibelen.

7571462[/snapback]

 

Jeg forholder meg til og kjenner meg igjen i mye av det som er skrevet i Bibelen, derfor forholder jeg meg også til at det de skriver om Gud og at Bibelen kommer fra Gud er sant.

 

Men man må ta mye av det med en klype salt. Tolk det på en moderne måte.

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Allikevel sitter flesteparten av oss og feirer at Guds sønn kom til verden for ca. 2000 år siden. ;)

7568947[/snapback]

 

Julen kommer ikke fra kristendommen, dette er noe som ble bakt inn i julen når kristendommen kom til norden ;)

7569073[/snapback]

Er fullt klar over det, men det kan ikke helt sammenlignes. Julefeiringen foregår jo over hele verden, og det er den kristne jul de fleste av oss har feiret ikveld.

Lenke til kommentar
Nei, du tror du kan forholde deg til ham :)

 

Vi vet begge at vi må forholde oss til Mammon, fordi det skjer her og nå, i dette livet.

7570903[/snapback]

Man tror ikke at man forholder seg til Jesus. Man forholder seg vel heller til den Jesus man tror at eksisterte. Om Jesus eksisterte eller ikke er irrellevant i denne saken, da man danner seg et bilde av en Jesus som eksisterte i en fortid (gitt at man tror på ham) på samme måte som man danner et bilde av andre mennesker som man tror har eksistert i fortiden (Ibsen, Grieg, Munch, etc). Ingen kan bevise 100% hevet over ENHVER tvil at noen som er døde og begravd har eksistert. Derfor tror man at disse og disse har eksistert. Nå er det jo en forskjell på sannsynligheten på hvem og hvem som har eksistert, men det må allikevel en del tro till (uansett hvor liten den er)

Lenke til kommentar
Jesus har faktisk også levd, og det er skrevet tekster om det han sa.

Jesus har levd, men ikke som Guds sønn, og tekstene er tomme påstander om hva noen mener han har sagt, men som ikke er bevist.

 

Også snakker du om som alt det som står i Bibelen bare er vrøvl! Er det vrøvl at du ikke skal slå ihjel forresten? Er det jug? Jeg kan forholde meg til at jeg ikke skal slå ihjel. Kan ikke du?

7571380[/snapback]

Du kan forholde deg til det som står i bibelen, men ikke fantasifigurene den omtaler.

Lenke til kommentar
Jesus har faktisk også levd, og det er skrevet tekster om det han sa.

Jesus har levd, men ikke som Guds sønn, og tekstene er tomme påstander om hva noen mener han har sagt, men som ikke er bevist.

 

Også snakker du om som alt det som står i Bibelen bare er vrøvl! Er det vrøvl at du ikke skal slå ihjel forresten? Er det jug? Jeg kan forholde meg til at jeg ikke skal slå ihjel. Kan ikke du?

7571380[/snapback]

Du kan forholde deg til det som står i bibelen, men ikke fantasifigurene den omtaler.

7572133[/snapback]

 

Du vet ikke sikkert at han er Guds sønn, det er her troen min kommer inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...