Gå til innhold

Evolusjon: Fiksjon eller Fakta?


Anbefalte innlegg

Til og med lsd, har vist seg effektivt som behandling a psykiske problemer/traumer osv. Men her er det en god del bakdeler, siden man ikke kan vite utfallet 100%. Det var tillatt til å brukes som medisin/behandling en stund, men USA, verdenspolitiet stoppet dette for de så på dette som en trussel for dem. Folk i armyen quitta, de fikk øynene åpnet, så elendigheten osv. Samme med marihuana. "En kjempetrussel".

 

Edit: Se film av Albert Hofman (lsd'ens far), meget interessant dokumentar, kanskje det kan åpne øynene til litt flere her.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet om personer som hadde det tøft, ble religiøs og klarte seg i livet.

Vet også om personer som ikke gjorde det, og har fått psykiske problemer som angst nå.

 

Altså jeg tror ikke du vet hva religion egentlig er jeg. Du får hjelp i kirken, hjelp med å takle livet. Du får noen du kan snakke med, og de hjelper deg søke trøst hos Gud. Er det så helvetes galt hvis det faktisk hjelper? Og hvis det hjelper den personen, hvordan kan du si at Gud bare er noe han/hun innbiller seg?

Ikke vær så kynisk at du totalt fornekter at det kan finnes mer mellom himmel og jord. I det minste ikke se ned på personer som tror på det.

Det hjelper fordi mennesket trenger håp. Saken er at virkeligheten er "knall hard" og annerledes enn "å alle mennesker er glad i hverandre".

Religion er nettopp det om håp, drømmer og en stor mening med livet. Tar du drømmer og håp fra en person kan du si hadet bra til han/hun.

Kroppen vil ikke død (angående selvmord osv) derfor skaper hjernen "gud" for at noen skal få håp og leve vidre.

Det er helt greit at folk gjør slikt og tror på slike ting, men slutt med det "evolusjon er bare løgn", "vitenskapen gir oss likevel ingen svar" og alt det med "finnes ingen bevis".

Det er vel ikke noe rart å tro på tor med hammeren når man ikke vet noen ting om naturen.

Vi er tross alt ingen maskiner.

Endret av _M@ts_
Lenke til kommentar
Alt har med kultur å gjøre. Her til lands går vi til kirken, ber, blir frelst ved at en random kar tar på hodet ditt og frelser deg i jesu navn. Ok, dette funker sikkert for noen. Hvorfor skal ikke det å finne religion i et narkotikum være positivt, når det kan helbrede på lik linje med å bli frelst.

7534038[/snapback]

Fordi narkotika har diverse skumle bivirkninger, og fordi det å bli helbredet på falske premisser og å basere seg på en illusjon er meget risikabelt i lengden.

 

Det fortelles her historier om folk som får hjelp gjennom religionen. Det finnes også eksempler på de som tror på Gud hele livet, og når livet går dem imot så får de ekstra problemer. Ikke bare motgangen de møter, men skuffelsen over å føle seg forlatt av Gud i tillegg kommer på toppen og gjør det enda vanskeligere.

Lenke til kommentar

Vel, lsd ble gitt under særdeles kontrollerte situasjoner.

 

Fordi sjamanene er høyt respektert, så fungerer de som guider og folk stoler på disse fullt ut. Det er forskjellige ritualer som må gjøres før man oppnår kontakt med gudene, som feks å "rense" kroppen, ha et åpent sinn, osv. Myndighetene ser at det fungerer og har gitt dette klarsignal..

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Nei, det er rett og slett tragisk å se hvor mange som er opphengt i materialistiske goder, "penger er veien til lykke". Materialismen ødelegger en. Hva gjorde folk før tiden? Jo, de oppsøkte naturen for å oppnå spirituell kontakt, folk som levde i ett med naturen. Det er grunn til at vi er gitt denne goden. Mennesker i dag fatter ikke dette.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar
Fordi sjamanene er høyt respektert, så fungerer de som guider og folk stoler på disse fullt ut.

7534157[/snapback]

Dette er noe av det som er så skremmende med religion og tro.

 

 

Nei, det er rett og slett tragisk å se hvor mange som er opphengt i materialistiske goder, "penger er veien til lykke". Materialismen ødelegger en.

7534231[/snapback]

Den generaliseringa er jeg uenig i, så snakk for deg selv.

Lenke til kommentar
Nei, det er rett og slett tragisk å se hvor mange som er opphengt i materialistiske goder, "penger er veien til lykke". Materialismen ødelegger en.

7534231[/snapback]

Den generaliseringa er jeg uenig i, så snakk for deg selv.

7534254[/snapback]

 

Så du mener at mennesket ikke er materialistisk? Har du aldri opplevd at du klager over at mobilen er for gammel, i stedet for å være glad for at du faktisk eier en mobiltelefon?

Lenke til kommentar
Fordi sjamanene er høyt respektert, så fungerer de som guider og folk stoler på disse fullt ut.

7534157[/snapback]

Dette er noe av det som er så skremmende med religion og tro.

 

 

Nei, det er rett og slett tragisk å se hvor mange som er opphengt i materialistiske goder, "penger er veien til lykke". Materialismen ødelegger en.

7534231[/snapback]

Den generaliseringa er jeg uenig i, så snakk for deg selv.

7534254[/snapback]

 

så du mener at penger gir mer lykke? I så fall synes jeg synd på deg.

Lenke til kommentar
Så du mener at mennesket ikke er materialistisk? Har du aldri opplevd at du klager over at mobilen er for gammel, i stedet for å være glad for at du faktisk eier en mobiltelefon?

7534278[/snapback]

Nei. De gangene jeg har kjøpt ny er når den gamle er ødelagt.

 

Fordi sjamanene er høyt respektert, så fungerer de som guider og folk stoler på disse fullt ut.

7534157[/snapback]

Dette er noe av det som er så skremmende med religion og tro.

 

 

Nei, det er rett og slett tragisk å se hvor mange som er opphengt i materialistiske goder, "penger er veien til lykke". Materialismen ødelegger en.

7534231[/snapback]

Den generaliseringa er jeg uenig i, så snakk for deg selv.

7534254[/snapback]

 

så du mener at penger gir mer lykke? I så fall synes jeg synd på deg.

7534295[/snapback]

1. Det var ikke det jeg skrev.

2. Folk med penger er faktisk mer lykkelige. Det er vist gjennom undersøkelser. Og det er helt naturlig da penger gir muligheter, og man slipper en del bekymringer som mangel på penger gir.

Lenke til kommentar

Ja da, som i det samfunnet vi lever idag, er jo ikke dette så veldig rart heller. Poenget mitt var, at naturen har så mye mer å tilby enn det penger kan. Men mennesker i dag har glemt dette. Materialismen er i mine øyne farligere enn religion, fordi vi dras mer og mer bort fra å være mennesker. Vi er liksom ikke lenger primitive, men faktum er at vi er det.

Lenke til kommentar

2. Folk med penger er faktisk mer lykkelige. Det er vist gjennom undersøkelser. Og det er helt naturlig da penger gir muligheter, og man slipper en del bekymringer som mangel på penger gir.

7534316[/snapback]

 

Er de nå det?, sålenge man har over et minimumsnivå, så er det faktisk gang på gang vist at mere penger ikke gir mere lykke. Samfunnet som helhet er ikke lykkeligere når det blir rikere (mao om alle i et land får økt velstand, så øker ikke lykken) (selv om lav forkjell mellom inntekter fører til økt lykke, og således kan det i enkelttilfeller øke lykken). Folk som feks mener at penger er hovedgrunnen til å utdanne seg er også konsekvent ulykkeligere enn de som ikke mener det.

 

AtW

Lenke til kommentar
psykiske plager/traumatiske opplevelser

7534137[/snapback]

Som man får av å ikke takle livets realiteter.

7534347[/snapback]

 

Hvem er det egentlig som "takler livets realiteter"? Folk flest er lite villig til å ta innover seg fakta, og rosemaler gjerne ting ganske mye. Folk med depresjoner har jo feks et mer relaitsik syn på hvor viktige de er, enn "vanlige" folk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Materialismen er i mine øyne farligere enn religion, fordi vi dras mer og mer bort fra å være mennesker

 

Jeg mener begge deler grunner i det menneskelige psyket. Vi er utviklet på et visst sett, og de aller, aller fleste mennesker oppnår ikke en grad av selvbevissthet hvor de kan rasjonalisere seg bort ifra sine primitive instinkter.

 

Men fler og fler gjør det alikevel... og det lover godt. Sakte men sikkert er vi på vei i riktig retning og har vært det i flere tusen år. Kanskje vi om noen tusen år til setter mer lit til oss selv og hverandre... om vi overlever kataklysmene som helt sikkert vil oppstå slik de alltid har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...