morlie Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Har fått en oppgave som vi har ca 3 uker på oss.. Den handler om kunst, og ettersom jeg skal kjøpe meg 30D eller et annet Dslr iløpet av denne uken så tenkte jeg at jeg kanskje kunne tatt et bilde med et fint/kult motiv, og så etterarbeide det i phostoshop. Så det jeg trenger hjelp til er hva skal motivet være? og Evt etterbehandling i PS Lenke til kommentar
engekri Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Ikke for å være moraliserende, men det der er for lettvindt. Få en oppgave på skolen og så få noen på et eller annet internettforum til å praktisk talt gjøre oppgaven for deg. Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Enig med engekri her. Bruk fantasien! Ingen som kan fortelle deg hva et godt motiv er. Ta bilde av noe DU synes er kult/fint. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Gåt du på media? media med almennefag. Vi fikk oxo sånne oppgave. Du må være kreativ og lag gjerne noe som er tøfft! Det jeg gjorde hvar å ta noen bilder av folk som hoppet på skatboard i trikkestallen. ganske fine effekter, men kunst eller ei vet jeg ikke..... lykke til! Lenke til kommentar
morlie Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Hmmm. Har tenkt litt mer på dette. Tankte først å dra til en eller annen snowboard park med noen venner. (men som dere sikert vet så er det dårlig med snø) så jeg hadde tenkt å lage noe selv av keramikk eller et annet materiale. Eller gjøre det litt enkelt og gå i skogen for å skjekke om jeg finner noen dryppende istapper Vanskelig vanskelig. Btw går på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Prøv å ta et abstrakt-bilde. Det kan passe godt til temaet dere har fått, altså kunst. Selv om kunst er mye mer enn det. Besøk noen foto-portaler for å få litt inspirasjon. Photosight Foto.no Fotofil.no Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Natur er jo alltid flott og ta bilder av. Her er noen bilder fra et prosjekt jeg hadde i valgfag nå til jul. Tema var "naturfotografi(vann) med fokus på etterbehandling i photoshop" Siden jeg går på tegning form og farge så var det veldig fokus på komposisjon og ikke så mye det tekniske. Før etterbehandling i PS: Etter etterbehandling i PS: Klarte og sikre meg en 4'er, kunne fått 5 om jeg hadde hatt med en litt mer fyldig dokumentasjon. En annen spennende retning er jo portrett som kan bli riktig så bra og som er veldig "lett" å trekke mot en veldig kunstnerisk retning. Men man trenger jo bra modeller for og få et bra resultat. Endret 17. desember 2006 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Wow! Rå etterbehandling Gandalf the Grey! Lenke til kommentar
morlie Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Niice å kolt! det var drit kule/fine/tøffe bilder! sitter og venter på at onkel frost skal komme på besøk sånn at jeg får prøvd meg på ett eller annet i naturen... Er desverre ikke noe vann rundt om der jeg bor... bare noen små vann "pytter". menmen. får nok se hva det blir tell.. Legger ut bilde her sånn etter det er ferdig. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Utrolig bra etterbehandling, bilde 1 og 2 er jo nesten ugjenkjennelige til det bedre! Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Gandalf - Noen kjappe linjer om hvordan du kom frem til resultatet ditt i PS? mvh kjetilfb Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Er ingen "straigh forward" måte å gjøre dette på. veldig mye prøving og feiling for å se hva som funker, men her er iallefall et par pekepinner på hvordan jeg gjorde det. Fremgangsmåte:(for bilde 2, men det er nokså likt på alle sammen) 1. Hele bildet har fått en justering i lysstyrken og kontrasten 2. Deretter har jeg gått over med “burn tool” å forsterket skyggene 3. Hele himmelen er byttet ut med en litt mer spennende himmel. 4. Jeg går over hele bildet på ny med samme teknikk som først for å flette himmelen inn i resten av bildet. Til slutt bruker jeg “color balance” til jeg oppnår en fin balanse mellom fargene i bildet. I dette bildet valgte jeg å gjøre himmelen litt gul for å skape en sterk kontrast med vannet i bildet. Det er "Burn Tool" som er det store verktøyet man må lære å bruke her. Endret 19. desember 2006 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå