ilpostino Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Vi bruker Trend Micro InterScan messaging security suite for å vaske all mailen for spam. For å begrense tiden som brukes på å sortere spam er jeg på jakt etter et script eller tredjepartsprogram som sammenligner mailadressene som ligger i AD med de som havner i Spam-filteret til Trend Micro Interscan. noen som vet om muligheter for dette? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Trend må da støtte ordinære LDAP-oppslag for å se om mottaker eksisterer? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 det er nesten det jeg håpet på men jeg fant ikke noe dokumentasjon om dette på hjemmesiden til Trend Micro Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 det er nesten det jeg håpet på men jeg fant ikke noe dokumentasjon om dette på hjemmesiden til Trend Micro 7486185[/snapback] Støttes ikke i nåværende versjon, nei. Skal komme i versjon 7.0 som kommer i beta 23. januar. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Støttes ikke i nåværende versjon, nei. Skal komme i versjon 7.0 som kommer i beta 23. januar. 7491509[/snapback] Takk for imnformasjon. Får sette meg og vente i spenning Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Støttes ikke i nåværende versjon, nei. Skal komme i versjon 7.0 som kommer i beta 23. januar. 7491509[/snapback] Takk for imnformasjon. Får sette meg og vente i spenning 7491529[/snapback] Du kan jo leke med NRS så lenge hvis du ikke har satt det opp allerede. Jeg har hatt stor suksess med å implementere dette hos kunder. Drar gjerne av ihvertfall 50% av spammen før den når nettverket. Lenke til kommentar
wsp Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Testet Trends løsning for en stund siden, men kom fram til at den hadde et alt for stort administrativt overhead til at det var mulig å bruke det i en slik bedrift som oss (ca 4000 mail pr dag). Fant til slutt en løsning som fungerte ganske bra og pr idag så fungerer den optimalt. Det som er det fine med open source er at man faktisk kan bidra selv med funksjoner som kan forbedre programvaren Endret 13. desember 2006 av wsp Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Testet Trends løsning for en stund siden, men kom fram til at den hadde et alt for stort administrativt overhead til at det var mulig å bruke det i en slik bedrift som oss (ca 4000 mail pr dag). Fant til slutt en løsning som fungerte ganske bra og pr idag så fungerer den optimalt. Det som er det fine med open source er at man faktisk kan bidra selv med funksjoner som kan forbedre programvaren 7494268[/snapback] vi får cirka 8000 spam hver dag i tilleg til vanlig epost. noen som har noen erfaring med andre produkter so fungerer bra med så mye mail? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 8000 er ikke noen voldsom mengde. En ordinær server med amavisd, spamassassin, clamav og grålisting hadde taklet dette fint. Kan lett integreres mot AD slik du etterlyser og med grålisting i tillegg kaster du bort 90% av spam'en før du bruker CPU-kraft på den. Om du ikke vil rulle ut selv finnes tilsvarende løsning i en 'black box' fra Barracuda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå