Gå til innhold

Mobiler med bra videofunkson (25/30 fps)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6233 har nok også kun 15fps da.

N93 er den eneste jeg vet om med skikkelig video funksjon.

7504456[/snapback]

Jeg har hatt Nokia N93 og eier nå en Nokia 6288.

Jeg opplever at videokvaliteten på den sistnevnte faktisk overgår N93.

Billedmessig merket ikke jeg den store forskjellen,

men når det gjelder lyden er 6288 overlegen.

Dessuten slipper man den enerverende zoome-lyden N93 er plaget med.

Godt mulig N93 har masse spesial-funksjoner som gjør denne interessant for film-fantastene, men for enkel hverdagsbruk som ikke krever for mye know-how er min anbefaling klar; 6288.

Endret av JackBauer2
Lenke til kommentar
6233 har nok også kun 15fps da.

N93 er den eneste jeg vet om med skikkelig video funksjon.

7504456[/snapback]

Jeg har hatt Nokia N93 og eier nå en Nokia 6288.

Jeg opplever at videokvaliteten på den sistnevnte faktisk overgår N93.

Billedmessig merket ikke jeg den store forskjellen,

men når det gjelder lyden er 6288 overlegen.

Dessuten slipper man den enerverende zoome-lyden N93 er plaget med.

Godt mulig N93 har masse spesial-funksjoner som gjør denne interessant for film-fantastene, men for enkel hverdagsbruk som ikke krever for mye know-how er min anbefaling klar; 6288.

7504635[/snapback]

bildemessig har du iallefall dobbelt så mange bilder i sekundet på n93'n enn på 6233.

Dette er ikke noe "spesial funksjon", bare bedre video.

De neste fra SE har 320x240@30fps som standard så om du kan vente litt ;) 

Hørtes fristende ut å vente på denne jah! hva heter modellen?

Lenke til kommentar

Jeg ser at noen skriver at N93 er best på video,

det virker som dette er basert på de oppgitte spesifikasjonene. Har dere som skriver dette prøvd N93?

Det har jeg, og lyden er som sagt ikke bra.

I tillegg er det bråkete zooming som bare er pinlig i lengden når man skal se på/vise fram det ferdige resultatet.

Jeg mener det helt seriøst når jeg skriver at Nokia 6288 er å foretrekke.

Konturene blir bedre også.

Takk for oppmerksomheten! :cool:

Lenke til kommentar

Har ikke Nokia N80 lik videokvalitet (fps og pixel) som Nokia 6288? Mener jeg så et opptak på en N80 her om dagen...ble veldig imponert over kvaliteten på både lyd og bilde. Dette var på telefoens display.

Har selv SE K800i...ikke veldig mye å skryte av opptakene på den akkurat...men BEST på enkeltbilder :-)

Lenke til kommentar

Fra et engelsk forum:

"Well i have had both the phones for a while now, and i can make a comparison between the two, the 6280 is deffinately a nice phone however it lacks in internal memory, only 6mb compared with the massive 470mb packed in the w900. The 6280's camera as far as still pictures are concerned is deffinately inferrior to the features available on the w900i which gives more realistic pictures and takes much faster to save, plus also has great photographic elements like autofocus and macro, which allows the photographer to take wonderful pictures at close range. But as far as video is concerned the 6280 has almost twice the video resolution ability than the w900i, so it is obviously superrior. The media player on the 6280 is'nt one that you can compare with the w900i because it is absolutely basic, the w900i also has great video playback capabilities due to its inbuilt nvidea geoforce graphics accelerator producing close to DVD like quality, but i don't kow why sony ericsson does'nt expand on their video camera capabilities, like even on the k800i, it only has a mere 170*140 video resolution at 15 fps. compared with the 6280 or even the nokia n93 which is also 3.2 megapixels like the k800i, but captures video at 3.2 megapixel resolution aswell. anyway, bak to the w900i and 6280, personally i like the w900i because of its design, funcionality and facilties, but the 6280 wins as far as video capture is concerned."

-og denne tråden handler jo bare om best video-funksjonalitet.

Endret av JackBauer2
Lenke til kommentar

Syns for øvrig det er påfallende hvor lite interesse det er for video-opptak på mobiltelefoner.

For meg har det alltid vært langt mer spennende enn fotografi-mulighetene.

Mye morsommere å se på gamle videoer enn gamle bilder, syns nå jeg.

Verste jeg vet er når enkelte slektninger skal vise fram alle bildene de har tatt og så skal forklare litt om hvert bilde. Hadde de tatt opp en video ville frustrasjonen min blitt langt mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...