Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

skjermen forblir svart når jeg skrur på pcn(nybygd

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat bygget ny pc med følgende hardware:

Intel c2d E6600

Asus Radeon X1950XTX

OCZ Modstream 520

Geil 2GB 800Mhz ram.

Asus P5B hovedkort.

Skjermen går ikke på (No signal input)

Alt ser ut til å være riktig. Har koblet alt på nytt utenfor kabinettet (psu,hovedkort,skjermkort,ram), men fortsatt samme problem

Harddisken er helt ny. Men maskinen burde boote uten harddisk

Har prøvd å resette CMOS.

Har prøvd å lest igjennom flere tråder med samme problem. Men finner ikke no svar.

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har akkurat bygget ny pc med følgende hardware:

Intel c2d E6600

Asus Radeon X1950XTX

OCZ Modstream 520

Geil 2GB 800Mhz ram.

Asus P5B hovedkort.

Skjermen går ikke på (No signal input)

Alt ser ut til å være riktig. Har koblet alt på nytt utenfor kabinettet (psu,hovedkort,skjermkort,ram), men fortsatt samme problem

Harddisken er helt ny. Men maskinen burde boote uten harddisk

Har prøvd å resette CMOS.

Har prøvd å lest igjennom flere tråder med samme problem. Men finner ikke no svar.

Kan noen hjelpe?

7484358[/snapback]

Er problemet at PC'en ikke vil boote, eller bare at skjermen er svart ??

:hmm:

Lenke til kommentar

Altså.

PCn vil ikke boote. derfor får den ikke kontakt med skjerm ?

Alikavel. Skjermen går ikke på. ALle komponentene er nye.

SKal være ett pip når den går i POST ellerno.

Det kommer ingen pip. Har prøvd å starte uten RAM. Heller ingen pip da.

edit: Kan være at RAM ikke passer helt til hovedkort. hovedkortet er klargjort for c2d. og Ram over 1000MHz.

Klarer jeg oppgradere bios via cd eller floppy uten skjermbilde? Dette for å få ram til å fungere.

Kansje ikke løsningen siden pcn ikke POSTer

Endret av slempike
Lenke til kommentar

hmm..har du sjekket om det tilfeldigvis ligger en løs skrue eller noe sånt med hovedkortet? for da kan hk kortslutte..

Vet ikke helt hvordan oppsettet er satt opp med intel hk og cpu med på amd min så MÅ du koble på ATX12v pluggen ellers så blir det ikke liv i maskinen..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Har du byttet kjøler til CPUèn? Jeg hadde tilsvarende problem med mitt P5B deluxe hovedkort og da var grunnen til svart skjerm at jeg hadde kobblet bakplaten til den nye vifta (MIST Megatower) feil slik at det sansynligvis ble en kortsluttning. Pass på at det ikke er noe metall som berører hovedkortet hvis du har byttet cpu vifte

Endret av WAM
Lenke til kommentar
Har du byttet kjøler til CPUèn? Jeg hadde tilsvarende problem med mitt P5B deluxe hovedkort og da var grunnen til svart skjerm at jeg hadde kobblet  bakplaten til den nye vifta (MIST Megatower) feil slik at det sansynligvis ble en kortsluttning. Pass på at det ikke er noe metall som berører hovedkortet hvis du har byttet cpu vifte

7488065[/snapback]

Hva gjorde du for å løse dette?

Og hvordan hadde du koblet vifta?

Lenke til kommentar
Har du byttet kjøler til CPUèn? Jeg hadde tilsvarende problem med mitt P5B deluxe hovedkort og da var grunnen til svart skjerm at jeg hadde kobblet  bakplaten til den nye vifta (MIST Megatower) feil slik at det sansynligvis ble en kortsluttning. Pass på at det ikke er noe metall som berører hovedkortet hvis du har byttet cpu vifte

7488065[/snapback]

Hva gjorde du for å løse dette?

Og hvordan hadde du koblet vifta?

7488223[/snapback]

Ok skal være litt mer presis. Når man bytter vifte må man som regel sette på en plate bak hovedkortet. I mitt tilfelle (MIST vifte) var den av metall og jeg glemte å sette på noen gummi pakkninger mellom plata og hovedkortet, dette var trolig årsaken til at jeg fikk svart skjerm

Lenke til kommentar

Hei. Sitter med samme problem som deg. Sitter nå med delene på utsiden av kassa. Asus P5B, E6300, X1950 Pro, Crosair 5400 512MB x 2. Viftene siver rundt i psu, cpu og gpu. Får ikke opp noe skjermbilde. Har prøvd med et pci skjermkort uten at det hjalp. Derfor konkluderer jeg at det må være noe med enten HK, CPU eller minnet. Har prøvd utallige kombinasjoner med en og to rambrikker. Er det noen kombinasjoner som noen vet ikke fungerer? Har resatt cmos men ikke tatt ut batteri.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet..

Har sjekket ram, cpu og psu i en annen maskin, der virker de helt fint. Når jeg prøver å plugge det inn i det nye PCI-e hovedkortet med nytt PCI-e grafikkort går det strøm gjennom men maskinen er likevel helt død. Kommer ikke noe bilde på skjermen. Det lyser grønn led på hovdkortet og rød led på skjermkortet, det grønne skal lyse men det røde er jeg ikke helt sikker på om skal lyse eller ikke.

Jeg regner dermed med at enten det nye skjermkortet eller det nye hovedkortet er ødelagt :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...