Cocytor Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Nok en gang troner Itbutikken blandt de høyeste på denne testen Nok en gang ser jeg meg nødt til å advare om Itbutikkens tolkning av Norsk regelverk. Itbutikken er lokalisert i Danmark, men selger via en norsk nettside, med norsk valuta og norsk org.nummer. De har merket Siden sin med N-safe, hvilket betyr at de forplikter seg til å informere om norsk forbrukerkjøpslov og til å følge denne. De mener likevel at de bare skal forholde seg til dansk lov. Dette har jeg personlig erfaring med. Det betyr at du bare kan glemme en 5 års reklamasjonsrett. 2 år er maks. Dette strider med norsk lovverk og merkingen på deres egen side, men lykke til med å få de til å skjønne dette. Mitt råd er å unngå Itbutikken bare for å spare noen kroner. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Tipset er vel som HW selv sier at pris er ikke alt. Service, tilgjengelighet, leveringstid, fraktpris osv. er også vikige faktorer. De rimeligste aktørene må gjerne skru igjen noe for å kunne opprettholde så lave priser som mulig. Det betyr ikke at man ikke kan få rask levering, god service og lav pris fra den samme butikken - men det er greit å være mer oppmerksom på hvilke faktorer som er viktige for deg da ikke alle aktører kan oppfylle alle disse kravene. Ikke alt som skinner er gull.. vel noen ganger er det jo det. Har handlet fra mange forskjellige butikker på nett. Dette til tross for at jeg selv jobber i detaljevarehandelen. Mitt inntrykk er at de rimeligste stedene gjerne har den tregeste leveringstiden og ikke alltid den rimeligste betalingsløsningen. Derfor pleier jeg gjerne å gå noen kroner opp i pris, og kjøper varer der jeg vet at jeg får de levert raskt - samt at det ikke er noen ekstra gebyrer grunnet postoppkrav eller fortolling. Endret 14. desember 2006 av Nuffern Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Tipset er vel som HW selv sier at pris er ikke alt. Service, tilgjengelighet, leveringstid, fraktpris osv. er også vikige faktorer. De rimeligste aktørene må gjerne skru igjen noe for å kunne opprettholde så lave priser som mulig. Det betyr ikke at man ikke kan få rask levering, god service og lav pris fra den samme butikken - men det er greit å være mer oppmerksom på hvilke faktorer som er viktige for deg da ikke alle aktører kan oppfylle alle disse kravene. Ikke alt som skinner er gull.. vel noen ganger er det jo det. Har handlet fra mange forskjellige butikker på nett. Dette til tross for at jeg selv jobber i detaljevarehandelen. Mitt inntrykk er at de rimeligste stedene gjerne har den tregeste leveringstiden og ikke alltid den rimeligste betalingsløsningen. Derfor pleier jeg gjerne å gå noen kroner opp i pris, og kjøper varer der jeg vet at jeg får de levert raskt - samt at det ikke er noen ekstra gebyrer grunnet postoppkrav eller fortolling. 7497555[/snapback] Hovedproblemet med Itbutikken er ikke at servicen ikke er på topp, selvom denne også kunne vært bedre. Problemet er at de velger ikke å forholde seg til norsk lov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå