Smirnoff Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Joda, jeg vet hva du mener. Men av gammel vane opererer jeg med benevnelsen GB. Jeg stilte ikke noe videre spørsmål ved dette, siden jeg trodde det var normalt. Men vil det si at min Voyager-penn altså mangler en del plass da? Endret 12. desember 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 På den annen side, finnes det / når kommer det noen små (16 - 32 MB el l) minnepinner til en "gi bort pris" 10 stk for 200 kr elns, slik at jeg kan sende dem med noen som skal få en fil... Det var jo det geniale med disketter... pdas, det er vel neppe realistisk siden på den størrelsen blir konstadene til 'innpakkingen' en rimelig stor andel og de fleste det er aktuelt å slenge en minnepinne etter har allerede sin egen med seg Men jeg hadde nå kjøpt en pakke om det fantest. (og lurer på hvordan jeg kan overtale jobben til å sponse meg med en 16 GB ) M. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Fordelen med en minnepinne er at du kan frakte med den rundt.Når det gjelder flashdisker, så de til OS-bruk atnakelig værevesentlig raskere enn raptorer i raid,bråke mindre, utvikle mindre varme, og tåle mer. AtW Dette var en bra oppsummering. Men er flashdiskene raskere enn Raptor? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Fordelen med en minnepinne er at du kan frakte med den rundt.Når det gjelder flashdisker, så de til OS-bruk atnakelig værevesentlig raskere enn raptorer i raid,bråke mindre, utvikle mindre varme, og tåle mer. AtW Dette var en bra oppsummering. Men er flashdiskene raskere enn Raptor? 7485193[/snapback] Spør litt hvor små filer det er snakk om, på ren overføringshastighet er de tregere,men de har mye bedre aksesstid. Mao er de langt kjappere på små filer,og tregere på store operasjoner. Om man legger OSet på disken så vil nok det være raskere ja. Men når det gjelder å laste inn brett på spill feks vil det nok være tregere. AtW Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Fordelen med en minnepinne er at du kan frakte med den rundt.Når det gjelder flashdisker, så de til OS-bruk atnakelig værevesentlig raskere enn raptorer i raid,bråke mindre, utvikle mindre varme, og tåle mer. AtW Dette var en bra oppsummering. Men er flashdiskene raskere enn Raptor? 7485193[/snapback] Spør litt hvor små filer det er snakk om, på ren overføringshastighet er de tregere,men de har mye bedre aksesstid. Mao er de langt kjappere på små filer,og tregere på store operasjoner. Om man legger OSet på disken så vil nok det være raskere ja. Men når det gjelder å laste inn brett på spill feks vil det nok være tregere. AtW 7485212[/snapback] Da blir min neste PC uten innvendige drev (hardisker, brennere, etc.), kun minnepinner. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Da blir min neste PC uten innvendige drev (hardisker, brennere, etc.), kun minnepinner. 7485637[/snapback] Jeg er usikker på om minnepinner vil fungere like bra til dette som interne flashdrev som kommuniserer vha sata. Det er isåfall lurt å undersøke først. AtW Lenke til kommentar
devo_thj Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 altså, leser ikke sata 3 opp mot teoretisk 50 MB/s? denne disken leser bare 22 MB og skriver 7 MB/s.. ikke noe racer på store filer vil jeg tro, men kanskje små filer virker kjapt Lenke til kommentar
haalo Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Trodde 64 GiB flash-penner var her allerede, jeg. Kosta no ei formue.Må vere for større bedrifter det er tenkt iallefall. Ingen/ikkje mange enkelt personer som treng 16gb minnebrikker. 7483957[/snapback] Alt som er nytt koster en formue. Det blir mer aktuelt for privatpersoner senere. Endret 12. desember 2006 av xNINJA Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Å få windows xp 32bit f.eks med tusenvis av drivere til er jo allerede gjort. Så i teorien skulle det være enkelt å lage sin egen windows med alle slags tenkelige drivere, slik at man kan ta med seg sin egen windows på en slik minnepinne, til hvilken som helst pc. 4GiB er sikkert mer enn nok. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 USB2 minnepenner har kommet veldig langt, men er det noen som vett hvorfor det ikke lages minnepenner til FW(firewire), da dette er en mye mer stabil standard, Jeg har en ekstern FW400 disk som yter mye bedre en en USB2 disk som jeg har. Umulig og ta opp DV direkte til USB2, så mitt spørsmål blir: Er det noen som vett om det noen gang vil komme Minnepenner til Firewire? Tenker da spesielt vis du skal kjøre et OS direkte fra minnepennen. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det er vel allerede mulig å slenge Ubuntu på en minnepinne? Det tar visst ikke stort mer enn 500MB i strippet versjon, så pinner fra 1-2 GB og oppover skulle funke bra... mener jeg har lest en guide et sted for hvordan man fikser det. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Warneck, dette ser jeg nytten i. Du har en penn med deg hele tiden som din egen pc (oprativsystem og innstillinger) er på. Genialt! Da slipper vi uduglige skole pcer o.s.v. 7484843[/snapback] Eneste problemet jeg ser med dette er drivere til forskjellig hardware, regner med det er svært få som har samme oppsett og på jobb/skole.. Grensesnittet bør også være litt kjappere enn USB2, eSATA kanskje? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Warneck, dette ser jeg nytten i. Du har en penn med deg hele tiden som din egen pc (oprativsystem og innstillinger) er på. Genialt! Da slipper vi uduglige skole pcer o.s.v. 7484843[/snapback] Eneste problemet jeg ser med dette er drivere til forskjellig hardware, regner med det er svært få som har samme oppsett og på jobb/skole.. Grensesnittet bør også være litt kjappere enn USB2, eSATA kanskje? 7486852[/snapback] Jo, sant det. Men innstillinger til OS i det minste. Er ikke rart at dette ikke finnes allerede alikevel Lenke til kommentar
dale Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 jeg har en 8GB voyager som bøgger noe helt vanvittig, tilnærmet ubrukelig, 1. den dukker ikke opp i "min datamaskin" hver gang 2. Den "skifter" strørrelse 3. Den lar seg ikke formatere med hverken windows eller tredjeparts software. 4. Kopieringer blir avbrutt. 5. når jeg "åpner" den kan det plutselig være en haug med rare fil navn og massevis med mapper Ergo - Jeg tror noe er seriøst galt og det er vel god garanti på brikken så jeg får sende den inn og prøve å få til en løsning med å betale mellomlegg og få en 16GB. I disse HD dager trengs det GB for å flytte Video. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Joda, jeg vet hva du mener. Men av gammel vane opererer jeg med benevnelsen GB. Jeg stilte ikke noe videre spørsmål ved dette, siden jeg trodde det var normalt. Men vil det si at min Voyager-penn altså mangler en del plass da? 7484994[/snapback] Det virker sånn ja. Minnepinnen på 4GiB skal i teorien vise 4.294.967.296 Byte ledig plass, men filsystemet med filtabellene, partisjonstabellen, og bootsektor skal normalt ta noen MB. Det er trolig dette som tar ca 34MB hos meg. Plassen skal være ganske uavhengig av diskstørrelsen. I tillegg skal Windows vise ca 7,5% for lave verdier fordi det regner på gal måte. Da skal Windows etter mine beregninger vise ca 3,97 "windows GB". Hvis du bare ser 3,8 hos deg så kan det være at søppelbøtta eller andre skjulte filer tar opp litt plass. altså, leser ikke sata 3 opp mot teoretisk 50 MB/s? denne disken leser bare 22 MB og skriver 7 MB/s.. ikke noe racer på store filer vil jeg tro, men kanskje små filer virker kjapt7486097[/snapback] SATA finnes ikke i noen versjon 3 ennå, men det er sikkert SATA-300 du tenker på. Det støtter overføringshastigheter på 300 MB/s, men ingen harddisker klarer å komme i nærheten av det. Per i dag er vel Raptor 150GB fortsatt raskest med opp til 88 MB/s på det meste. Derimot har den en aksesstid på 8-9 ms. Noe som er flere titalls ganger tregere enn flashbrikker. Jo, sant det. Men innstillinger til OS i det minste. Er ikke rart at dette ikke finnes allerede alikevel 7486950[/snapback] Minnepinne lagrer skrivebordet Migo 7486965[/snapback] Send den inn på reklamasjon. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 [Hvis du bare ser 3,8 hos deg så kan det være at søppelbøtta eller andre skjulte filer tar opp litt plass. 7487691[/snapback] Næ, den har vært slik fra begynnelsen av, like etter formatering. Men jeg fant et review av samme penn, og der var det også kun 3.81 ledig, så det virker som at det skal være slik. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Merkelig! Det er ca 0,2 GB mindre enn det skal være. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Dette er dyrt nå ja, men i løpet av et år har vi sikkert 32GB til 1.500 kr... Prisen på lagringsmedia ikke avskrekkende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå