Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minnet mitt skal ha 2,1 V. Jeg stilte inn "Memory Voltage" under "Over voltage" til 2,1 V. Men hva er DDR2 Ref Voltage?

 

Jeg installerte nettopp to ekstra GB RAM så jeg fikk 4 GB. Gikk greit til jeg fyrte opp et spill. Da fikk jeg blåskjerm og PC-en skrudde seg av. Jeg tok ut RAM-en i de to hvite soklene, og de var glovarme (de i de blå også).

Lenke til kommentar

Har P5N32-E SLI, når jeg oppgraderte til nyeste driver har pcen blitt mer "bråkete".

Dvs, vifta regulerer dårligere nå, den ligger å jobber opp og ned hele tiden.

 

Ikke mange rpm vi snakker om her, fra 2900 til 3200 rpm, men merker det så sykt godt. Tidligere så jobbet den på 60% 70% 80% 90% 100% hele tiden, så du merket når den gikk opp og ned.

 

Men nå ligger den å jokker frem og tilbake hele tiden. Bare jeg som har dette problemet?

Lenke til kommentar

Rart det der. Min sviver alltid over 3000rpm. Testet med den nyeste Biosen nå 1205.

 

Har forresten en Quad Core Extreme 6700 CPU. Vurderer å bytte ut stock viften. For den støyer en del. Mildt sagt.

 

CPUen har aldri vert under 54C, virker ikke som den går under det heller. Fordi etter oppstart så ligger den allerede på 54C :p

 

Har aldri sett den over 60C heller. Uansett hvor hardt jeg gamer.

 

Finnes det noe CPU vifte overstyrings program alla ATItools?

Lenke til kommentar

Folkens, diskusjon av temperatur og viftehastigheter er ganske poengløst uten å vite romtemperatur, variasjoner av denne, spenningene på kortet og klokke frekvensene. Temperaturer er kun sammenlignbare dersom de fire faktorene er like. Da kan man begynne å justere på kjøleløsninger som:

 

Luftflyt i kabinett

Luftflyt rundt kabinett

Ny pasta på kjøleren

Ny kjøler

 

Det som lager varme i PCn er spenninger og klokkefrekvens. Det som fjerner varme er som regel luft (noen bruker vann). Kald luft flytter mer varme enn varm luft. Den varme luften bør fjernes fra kabinettet på et annet sted enn der den kalde luften suges inn. Prinsippene er ganske enkle. I tillegg til dette må kjøleren være festet riktig med pasta korrekt påsmurt - et jevnt, tynt men dekkende lag, gnis litt ut ved å vri litt på kjøleren når denne monteres.

Lenke til kommentar
Folkens, diskusjon av temperatur og viftehastigheter er ganske poengløst uten å vite romtemperatur, variasjoner av denne, spenningene på kortet og klokke frekvensene. Temperaturer er kun sammenlignbare dersom de fire faktorene er like. Da kan man begynne å justere på kjøleløsninger som:

 

Luftflyt i kabinett

Luftflyt rundt kabinett

Ny pasta på kjøleren

Ny kjøler

 

Tviler på at han kan ha høyere temperatur og dårligere luftflyt i kabinettet enn meg. :innocent: Relativt lite kabinett (Lian Li scand), 8800 GTX og Mist-vifter. :innocent:

Lenke til kommentar
Folkens, diskusjon av temperatur og viftehastigheter er ganske poengløst uten å vite romtemperatur, variasjoner av denne, spenningene på kortet og klokke frekvensene. Temperaturer er kun sammenlignbare dersom de fire faktorene er like. Da kan man begynne å justere på kjøleløsninger som:

 

Luftflyt i kabinett

Luftflyt rundt kabinett

Ny pasta på kjøleren

Ny kjøler

 

Tviler på at han kan ha høyere temperatur og dårligere luftflyt i kabinettet enn meg. :innocent: Relativt lite kabinett (Lian Li scand), 8800 GTX og Mist-vifter. :innocent:

9475572[/snapback]

 

Det kabinettet er ganske fiffig. Hele chassis funker som en radiator. Blir som en panelovn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...