Othmaar Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Er kortet trygt å kjøpe nå, med 1103 og 1201 BIOS, eller er det fremdeles like mye trøbbel? Skal ha E6750 1300 MHz FSB, 4 GB Geil PC6400 Ultra, 2 Raptor-disker og Windows XP 32 bit. 9345814[/snapback] BIOS 1103: C2D E6600 klokket fra 2.4GHz til 3.3GHz (9x366, 1466 MHz FSB), 4GB RAM på 1066MHz 5-5-5-15-2T, 8800GTX, 2x2 hardware RAID0 250GB Samsung. Dønn stabilt med 1.45v (nominell) spenning på CPU. Har hatt den slik i noen uker og testet med Orthos, 3DMark06(12000 poeng) og en rekke spill. Generellt høy relativ ytelse på diverse benchmarks. Ingen "bivirkninger". BIOS 1203: Har jeg ikke oppgradert til fordi flere har rapportert problemer med hiper og razer mus/tastatur. Ja det er trygt å kjøpe. Dette er kanskje det beste 680i baserte hovedkortet på markedet. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Så hvilken bios er den beste, som fortsatt er helt trygg med tanke på alvorlige bugs? Lenke til kommentar
Othmaar Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Så hvilken bios er den beste, som fortsatt er helt trygg med tanke på alvorlige bugs? 9348678[/snapback] 1103 Lenke til kommentar
andreasoe84 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Fremdeles en rekke feil med dette hovedkortet.. for enda endel blåskjermer. Har satt memory volt til 2.25v, og har kun 2GB med ocz pc 8500 ram i. (har to til liggende) Jeg har prøvd begge bios versionene. Nå bruker jeg betaen, som vissnok skal fungere med 4GB, men igjen må du ha en fix for at det skal fungere i vista. 1201 / 1103. Hadde nok ventet enda litt lengre før jeg kjøpte dette chipsettet. Det klarer ikke å sette riktig volt (ifølge forums). Skal prøve å instalere windows xp, å se om det fungerer bedre. tvi tvi Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Othmaar ser greit ut det. 1.45v kan være for høy volt for 3.3ghz Jeg kjører 3.2ghz på 1.31v målt everest. Cpu-z beta viser nå korrekt vcore volt prøv den. http://cpuid.com/beta/cpuz.zip Sånn ca 1.41-1.45v for 3.6ghz core 2 Kommer jo litt ann på vdroop og cpu. Mål vdropp cpu-z beta idle-load. http://www.xtremesystems.org/forums/showth...ighlight=qx6700 Så skal vi se. Jeg har vdroop på 0.04v 1.31v idle-load 1.28v test med orthos. He blir litt enkelt og skylde på kortet andreasoe84. Jeg har snart kjørt et år med dette kortet 100% stabilt. Det er ting man må lære seg om 680i ellers blir det ikke stabilt. Minne ikke bruk 2.25v prøv 2.0v Minnekontroller på 680i er ikke som andre hovedkort. For høy volt og du vil få bsod. Kan se litt på minne guiden min. http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us Ocz har hatt en del problemer særlig med 4gb Her er en post om det med bioser fra ocz. http://www.ocztechnologyforum.com/forum/sh...ead.php?t=29652 Ikke heng dere alt for mye opp i bios versioner. Jeg kjørte 7 månder på bios 0302 veldig stabil. Bruker nå 1002 er også helt stabil. Så da bruker jeg den. Mer info som er grei og vite my faq 680i(sign) Endret 25. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Othmaar Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Othmaar ser greit ut det.1.45v kan være for høy volt for 3.3ghz ... 9354484[/snapback] Ja. Jeg har hatt litt problemer med presis spennings avlesning. Ved 1.45v nominell, ligger ProbeII på 1.41v, men den cpuz versjonen du lenket til viser 1.344. Dersom jeg setter den til 1.4125 i BIOS crasher Orthos etter 1 times tid. Kan sikkert sette ned til 1.42, men det er greit. Jeg driver å leker med luftflyten i kabinettet så en litt varm professor er praktisk akkurat nå. Jeg satte spenningen på RAM til 2.1v (brikkenes spesifiserte spenning) med en gang jeg fikk kortet fordi [Auto] satte den for lavt (1.89v). Har ikke rørt den siden ... Jeg bruker Windows XP Pro. Om kortet har problemer under Vista så tilsier det jo at det er et software problem siden mitt system er stabilt. Jeg hører at drivere i Vista generellt er et problem, så det er kanskje ikke rettferdig å skylde på 680i chipsettet? Er Vista alltid stabilt på andre chipsets? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Formaterte nettopp, la inn ny bios, 1103. Gjorde det via cd, var piece of cake det.. Jeg får enda ikke innstalert Soundmax lyddriveren.. Hva kan være problemet?? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Da ser det greit ut 1.344v er bra for 3.3ghz. Cpu-z viser nå rett samme som everest gjør. Ikke bry deg om hva som står i bios-pc probe. Riktig er nye cpu-z eller everest. Soundmax vet det har vært noen problemer med vista. Har du xp? Finne nyeste driver. Nå er ikke soundmaxkortet noe supert lydkort for og si det sånn. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har xp, lastet nettopp ned nyeste driver fra www.asus.com . det virket heller ikke, samme feilen som sist, HD audio bussdriver bla bla bla. Lenke til kommentar
Othmaar Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har xp, lastet nettopp ned nyeste driver fra www.asus.com . det virket heller ikke, samme feilen som sist, HD audio bussdriver bla bla bla. 9356295[/snapback] Soundmax har vært trøbblete. Driverne som følger med kortet har bugs. Sjekk at HD Audio er [Enabled] i BIOS. Fjern eventuelle Soundmax drivere fra systemet og installer den nyeste. Problemet er vel å finne den riktige driveren. Jeg bruker denne: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/misc/audi...16110_32bit.zip Merk at det er mange applikasjoner som ikke liker DTS connect. Pass på at denne er skrudd av. Bruk den kun når du ser på DVDer som krever det. Dolby Digital er antagelighvis like bra da. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Ser ut som om det var det at jeg hadde SP1 som gjorde det. Innstalerte nettopp SP2, da gikk innstallasjonen greit.. Lenke til kommentar
Othmaar Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 ... Nå er ikke soundmaxkortet noe supert lydkort for og si det sånn. 9356127[/snapback] Jeg bruker kun den optiske utgangen og det er ingenting i veien med selve lydkvaliteten. Receivern har heller ingen problemer med å fange opp alle slags teknologier (5.1, DTS, Dolby ditt og Dolby datt, pro logic etc.). Det er alt man kan forvente av noe jeg anser som en onboard løsning. Når det gjelder leketøy som EAX og diverse mixe muligheter må man regne med å betale litt ekstra mener jeg. Lenke til kommentar
Othmaar Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Ny BIOS 1205 klar. 1203 er fjernet. P5N32-E SLI BIOS version 1205 1. Enhance overclocking capability 2. Enable support for ASUS SK-2690 keyboard 3. Enable support for Razer Copperhead USB Mouse 4. Added CPU UCode to support new processors 5. Enhance memory compatibility 6. Finetune Q'Fan operation algorithm Jeg holder meg til 1103 en stund til, men hadde vært fint å høre litt om 1205 erfaringer (jeg vil ikke være forsøkskanin hihi). Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Ny BIOS 1205 klar. 1203 er fjernet. P5N32-E SLI BIOS version 1205 1. Enhance overclocking capability 2. Enable support for ASUS SK-2690 keyboard 3. Enable support for Razer Copperhead USB Mouse 4. Added CPU UCode to support new processors 5. Enhance memory compatibility 6. Finetune Q'Fan operation algorithm Jeg holder meg til 1103 en stund til, men hadde vært fint å høre litt om 1205 erfaringer (jeg vil ikke være forsøkskanin hihi). 9389609[/snapback] I Second that Lenke til kommentar
@lbino Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Noen som vet hvor man får tak asus sin tilbehørsvifte til heatsinks? Har gått over til vannkjøling, og heatsinks blir skikkelig grisevarme hvor pc'en tilslutt fryser helt opp. Har sjekket alle nettbutikker, men kan ikke se at det noen som har denne viften. Løst det midlertidig ved å sette en gammel Zalman CPU vifte som blåser rett ned på heatsinks. Endret 31. august 2007 av @lbino Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg gjentar altså mitt ønske ang. hvilken bios per dags dato man burde benytte ved klokking av dette kortet. Noen som har prøvd å fjerne heatpipene på kortet og lagt på noe bedre goop btw? Vurderer dette sterkt, samt montere to stk. 40mm på henholdsvis sb/nb. Lenke til kommentar
@lbino Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg gjentar altså mitt ønske ang. hvilken bios per dags dato man burde benytte ved klokking av dette kortet. Noen som har prøvd å fjerne heatpipene på kortet og lagt på noe bedre goop btw? Vurderer dette sterkt, samt montere to stk. 40mm på henholdsvis sb/nb. 9401226[/snapback] Ville gått for 1103. Har selv kjørt med den en stund uten problemer Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg la inn bios 1305 på mitt striker extreme kort i går. Fikk ikke starta da, men nå i dag fikk jeg starta, og den stopper i post. Den låser seg ikke, men kommer til "mem test" som hovedkortet kaller det. Står ihvertfall det i displayet på HK. Jeg kan trykke F8 for boot menu eller Del for å komme i bios. Men når jeg trykker står det bare Loading setup.... Og num lock kan jeg slå av og på selvom pcn ikke går videre til setup. Så den er ikke låst. Den klarer bare ikke komme videre. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Har prøvd en ram brikke, 2 ram brikker, uten HDD, og CD'rom. Uten lydkort. (integrerte lydkort har jeg ikke prøvd uten). Bare Audighy 2 kortet mitt. Må ha pcn i gang igjen. Før jeg oppdaterte fikk jeg ikke noe til å bli stabilt. Selv på stock settings og med riktige ram innstilliger. Også prøvde jeg med div spennings innstillinger på SB, NB, osv. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Kan noen bekrefte meg hva temperaturen deres er i North chipsett? Min ligger 56C med vifte... Haster med et kurrant svar Lenke til kommentar
John-Holmes Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hei. Jeg kjører BIOS v. 1205 helt knirkefint uten noen problemer. Er det noen som har problemer med denne BIOSen? Jeg kjører no med Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2 x 1 GB CL4. Men har lyst å oppgradere til PC8500, noen som har gode erfaringer med minne i den hastigheten, og dette hovedkortet? (Så over til et litt mer nuub spørsmål.. (a) Når jeg skal kjøre dual chanel på dette hovedkortet, så skal jeg sette begge dimmene i de blå slotsene? Var litt usikker på om de blå representerte chanel A, og de hvite chanel B. Eller om fargene representerte kanal par?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå