Crossfire Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Da vare p5n32e sli hovedkort kaputt .Jeg tror den tok med seg cpu også så blir sett i plus versjon og xeon cpuen 9191586[/snapback] Så... døde det uten videre? Lenke til kommentar
smy Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Fant ut vare bios brikken men cpu vet jeg ikke om Lenke til kommentar
Ole Goggen Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Har endelig fått hovedkortet og ram til å fungere skikkelig ilag, viste seg at problemet lå i en defekt ram brikke. Takker Snippsats guide for at det problemet løste seg heh. Ved load så blir temperaturen på hovedkortet 45-50g, syntes dette var relativt mye og lurer på hva smertegrensen for dette hovedkortet ligger på? Noen som har samme erfaringer med høye temp.? Cpu ligger omkring 5g lavere ved load enn hovedkortet. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Det er smertegrensen på cpu. Har du core 2 er det høyt. Bruk denne. http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/ Stock kjøler? Denne posten(fjern den er det beste) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=635742 Endret 3. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
MTorger Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Installert og hatt systemet gående en stund, eneste jeg har å utsette er at kjøleribbene er varme, veldig varme. Kortet viser ca 50 grader i evrest... Hvor får man tak i vifter til heatsinkene, ingen fulgte med hos meg D: ! Trenger kjøling der snarest mulig, hvis noen har vifta og ikke bruker den kan de gjerne ta kontakt! Akkurat startet å klokke litt også, vil ha cpuen min på 3ghz, en e6600. Klokket den opp til det men jeg ikke justert noe som helst på volt alt er på auto, ting funker greit tror jeg, men kanskje litt mye rambruk. Har to Ocz 800 mhz brikker på tilsammen 2 gb. Bør jeg justere noe på volt, vcore? Prøvd å justere litt, men evrest gir meg faktsik forskjellige målinger på hvor mye volten er på cpu kjerne og hvor mye jeg satte den på i bios? Hadde noen gitt meg en liten leksjon i dette hadde jeg blitt meget lykkelig. Kjekt og hvis noen kan dele et oppsett for dette kortet og 3 ghz som er stabilt og fint. Inkludert hva som er disabla osv osv... Håper noen kan være greie og gi meg svar på alt dette Marius Lenke til kommentar
miCro Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Iom at minneprisene om dagen er latterlig lave, så tenkte jeg å kjøpe meg et par minnebrikker til slik at jeg ender opp med 4GB RAM. Brikkene jeg har i dag er disse og det er altså et ekstra sett av de jeg har tenkt til å kjøpe. Hvordan er erfaringene med P5N32E-Sli og 4x1GB RAM? Fungerer det 'ut av boksen' eller kan det by på trøbbel? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Kjøling chipsett 80 -120mm vifte strips fantasi. På side 31 nede gir jeg en del tips om OC. Litt høy 3.6ghz. Prøv 9x350=3.15ghz 1.3v vcore everest. Med samme bios opsett. Minne 4gb kan gi problem du for vel prøve. Minne som går veldig bra i 4gb. https://prisguiden.no/product.php?product_id=44237 Endret 9. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
MTorger Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Kjøling chipsett 80 -120mm vifte strips fantasi.På side 31 nede gir jeg en del tips om OC. Litt høy 3.6ghz. Prøv 9x350=3.15ghz 1.3v vcore everest. Med samme bios opsett. 9243644[/snapback] Takk! Driver og leser tråden men er bare på side 20 eller noe Dette så fint ut, er 1.3 vcore medregnet vcore drop eller hva det heter? EDIT: Probell gir meg også røde bokser med alarmer om noen verdier, er det noe å bry seg om? Kjører etter evga2000 sitt opsett bare med mindre cpu klokk og ikkenoe minneklokk. De boksene som er røde er som regel 1.2 VHT (1.38v), og CPU VTT(1.48). Her er en screenie av slikt det er nå: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Takker for all hjelp! EDIT2: Fiksa på dette nå så det stemmer, hittil funker alt fett:) Endret 11. august 2007 av MTorger Lenke til kommentar
@lbino Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Iom at minneprisene om dagen er latterlig lave, så tenkte jeg å kjøpe meg et par minnebrikker til slik at jeg ender opp med 4GB RAM. Brikkene jeg har i dag er disse og det er altså et ekstra sett av de jeg har tenkt til å kjøpe. Hvordan er erfaringene med P5N32E-Sli og 4x1GB RAM? Fungerer det 'ut av boksen' eller kan det by på trøbbel? 9238808[/snapback] Bruker samme minne brikkene selv og kjører 4x1GB RAM, men du vil garantert få blå skjerm eller andre problemer dersom du ikke har BIOS 1203. Har ikke testet BIOS 1203 ennå, og vil nok ikke gjøre det med det første iom at den fortsatt er en BETA versjon. Jeg løste problemet ved å klokke minne opp til 900Mhz, og har kjørt stabilt med dette. Link til forklaring fra OCZ på hvorfor: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/sh...ead.php?t=29652 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Hei. Har kjøpt dette kortet sammen med en Q6600 og 4x1GB Geil. Blir litt skremt når jeg leser denne tråden, og vurderer faktisk å returnere kortet uprøvd. Stemmer det at jeg vil få problemer med å bruke alle minnebrikkene? Ser at flere klager på høy temp på NB. Er kjøler limt fast, eller er det mulig å ta den av og skifte kjølepasta/ hele kjøleren? Har tenkt å klokke en del, men ser ut som jeg vil få problemer med høy FSB på Q6600. Stemmer dette? Angrer litt nå. Har kjempe god erfaring fra P5B DLX (P965). Sitter på en slik maskin nå med E6400@3400MHz og 2x1 GB Geil + 2x1GB OCZ. Han som skal ha den maskina jeg bygger nå er ute etter SLI, og derfor falt valget på dette kortet... Noen som kan komme med oppklaring på disse spørsmålene? På forhånd takk! Edit: Har Ikke plus- versjonen alikevel... Endret 14. august 2007 av madammim Lenke til kommentar
spec_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 må ha en innlegg her , måtte sende min tilbake til komplett da den sluttet og boote, gikk bare i loop. noen som aner hvor langt tid det tar før jeg får en ny tilbake? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hei. Har kjøpt dette kortet sammen med en Q6600 og 4x1GB Geil. Blir litt skremt når jeg leser denne tråden, og vurderer faktisk å returnere kortet uprøvd. Stemmer det at jeg vil få problemer med å bruke alle minnebrikkene? Ser at flere klager på høy temp på NB. Er kjøler limt fast, eller er det mulig å ta den av og skifte kjølepasta/ hele kjøleren? Har tenkt å klokke en del, men ser ut som jeg vil få problemer med høy FSB på Q6600. Stemmer dette? Angrer litt nå. Har kjempe god erfaring fra P5B DLX (P965). Sitter på en slik maskin nå med E6400@3400MHz og 2x1 GB Geil + 2x1GB OCZ. Han som skal ha den maskina jeg bygger nå er ute etter SLI, og derfor falt valget på dette kortet... Noen som kan komme med oppklaring på disse spørsmålene? På forhånd takk! 9274797[/snapback] Heisann. Først må jeg bare presisere at det er et meget godt hk du har kjøpt. Ang. problemer med 4 stk. minnebrikker er dette er problem som bare strekker seg til noen produsenter. Hvilke er ikke jeg den beste til å svare på, men jeg har iallefall hatt gode erfaringer med 4 stk. crucial-brikker. Ang. nb-temperaturer blir 680i-chipsettet varmt, varmere enn jeg er vant til, men dette ser ikke ut til å være skadelig eller hemme OC-egenskapene til kortet. Jeg vurderer selv å fjerne heatpipene og bytte goopen med ac5, og etter det jeg har hørt og synser er nok heatpipene bare festet med vanlige fjær-belastede plast-haker, så ikke fortvil! Håper dette gav deg en noe bedre etterkjøps-følelse? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Takker for utrolig rask respons! Vel, ble vel litt mere beroliget. Hater å kjøpe "katta i sekken" når jeg handler for andre. Får vel teste å se hva som skjer, da, men har fortsatt en litt uggen følelse i magen. Hadde i grunn håpet å komme over 3000MHz. Men det viktigste er jo stabilitet. Han som betaler har invistert i nytt OS (Vista 64bit) kun for å kunne dra nytte av 4 GB RAM, så dette er viktig å få til. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Takker for utrolig rask respons! Vel, ble vel litt mere beroliget. Hater å kjøpe "katta i sekken" når jeg handler for andre. Får vel teste å se hva som skjer, da, men har fortsatt en litt uggen følelse i magen. Hadde i grunn håpet å komme over 3000MHz. Men det viktigste er jo stabilitet. Han som betaler har invistert i nytt OS (Vista 64bit) kun for å kunne dra nytte av 4 GB RAM, så dette er viktig å få til. 9274851[/snapback] Selv har jeg vært oppe i 3.4ghz stabilt med en ganske laber stepping på cpu, så kortet skolter ikke på overklokkingen! Men nå tar jeg kvelden, du får si ifra hvis du opplever noe problemer Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Heisann. Det er nå lenge siden jeg har prøvd meg på noe heftig klokking med dette kortet, og etter en titt på asus sine sider ser jeg at det er flere nye bioser ute til dette kortet nå (asus p5n32e-sli plus). Jeg har altså valget mellom 0501, 0801, og 0803. Fra før av bruker jeg 0602. Noen som med sikkerhet kan fortelle meg hvilken bios jeg burde flashe til med tanke på maks oc, stabilitet og generell bruk? Jeg sitter altså på en xeon 3060, dvs. en e6600 i prinsippet. Lenke til kommentar
spec_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) jeg brukte asus update og lastet ned den nyeste, da startet ikke pcen mer :/ Endret 14. august 2007 av blabla-_- Lenke til kommentar
Intern Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har/er problemer med Asus update til P5K Deluxe. Det "dreper" kortet. Men bruker man EZ Flash (tror det var det, det het) i BIOS, skal alt gå strålende. Men men, dette er jo nForce chipset. Kanskje noe å tenke på likevel? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 hvis jeg har forstått det riktig skal ikke flashing fra bios være noe problem hvis man resetter cmos og dermed defaulter biosen før man flasher. Det jeg forsåvidt håpet å oppnå med posten min var å få kontroll på hvilken bios som er mest aktuell per dags dato. Lenke til kommentar
spec_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 men går det på garanti? står ikke noe om at asus update dreper kortet på manualen, har p5kc og vista 64 Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 men går det på garanti? står ikke noe om at asus update dreper kortet på manualen, har p5kc og vista 64 9281946[/snapback] Garanti eller reklamasjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå