Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden

Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tipper det er samme på alle Asus-kort, hvordan får man opp menyen i boot hvor man kan velge sikkermodus osv?! Trenger svar littegrann fort.. :p

9107970[/snapback]

Det du nevner er en Windows funksjon, og knappen er F8.

Kjenner ikke ditt Asus kort, men en del Asus bruker også F8 til å komme til hovedkortets boot meny (der du kan velge oppstartsdisk)

Hvis ditt hk har denne funksjonen gjelder det å time F8 trykket rett, for å komme til rett valg meny. For å komme til Windows boot-meny trykker du F8 akkurat rett etter at bios er ferdig med selftest, men før Windows begynner boot.

Lenke til kommentar

Har et Asus P5N-E SLI, var litt krise i stad, for ble hentet om ca 5 minutt, og den fikk bluescreen. (Var hos dama, satt opp pc hos hu)

Men F8, da kom jeg inn i boot-menu ja. Så det gjelder å trykke riktig, skjønner. Rett etter at POST Screen (Asus logoen, der du kan gå inn i BIOS) er ferdig.

Takk :)

Lenke til kommentar

Det er helt riktig DJ Ovin.

Personlig syns jeg det er et litt dårlig valg av Asus å bruke akkurat F8 til den boot-menyen. Andre hk jeg har bruker Esc, F11 eller andre ledige knapper.

Vel vel, det går jo uansett fint så lenge man bare vet akkurat når det skal trykkes, også blir det jo en knapp mindre å huske siden den dekker alt som har med boot å gjøre :)

Lenke til kommentar

Jeg mener og det er litt dumt av de, men det er jo ikke mye annet å utsette på de da, av min erfaring. Satt opp fire systemer grunnlagt på Asus-kortene. Alle er fornøyd! :)

Jeg satt og prøvde diverse taster i POSTSCREEN, men ingen ledet til den menyen. prøvde ikke å trykke etter ps, menmen.

Thanks anyway!

Lenke til kommentar

OPPSUMMERING:P

Hallo!

Fikk kortet i går og skal bygge i dag, orker ikke lese hele tråden, så kan noe være så snill å gi meg en liste over bios eller drivere ol som jeg bør oppdatere eller installere på det hvis det trengs? Hørte om noen barnesykdommer, er det fixa på kortet mitt siden det er helt nytt eller?

Gleder meg til bygg og bruk :D

På forhånd takk :innocent:

marius

Endret av MTorger
Lenke til kommentar

Bios bruk siste ikke beta.

Aldrig uppdate fra windows.

http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-no

Les i faqen min bios innsillinger må læres.

Selv om du ikke skal OC.

Dette må til for og få et stabilt kort.

Husk ikke høy volt til minnet på 680i.

Alt om dette og mere til i faqen.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Lykke til.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Et kjapt spm først: på hovedkortet er det en strøminngang, som enten kan ta 4pin eller 8pin kontakt (det var lokk over halvparten når den kom ut av esken). Jeg har både en 4pin og en 8pin strømkontakt i min strømforsyning (corsair 620w) og lurer på om det er akkurat det samme hvilken man bruker eller om den ene er bedre enn den andre?

Bios bruk siste ikke beta.

Aldrig uppdate fra windows.

http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-no

Les i faqen min bios innsillinger må læres.

Selv om du ikke skal OC.

Dette må til for og få et stabilt kort.

Husk ikke høy volt til minnet på 680i.

Alt om dette og mere til i faqen.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Lykke til.

9134371[/snapback]

Hei snippsat, virker som en kjempebra faq men jeg blir forvirret, kan ganske begrenset om dette.

Jeg skal foreløpig ikke overklokke, bare få det til å virke (bygger en ny pc og har ikke startet opp enda men du sier jo at man bør kunne instillingene selv om man ikke skal OC...). Hvorfor bør Enhanced Intel Speedstep Tech være Disabled? Denne kan vel holde temperaturen nede så vidt jeg skjønner?

Og trenger man virkelig å forandre på så mye for bare å få det stabilt når man ikke OC?

edit: jeg har dette oppsettet , har du noen spesifikke anbefalinger til innstillinger? Ville vært meget takknemlig for hjelp da jeg får vondt i huet av så mange variabler :p

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått tak i meg en P5N32-E SLI, hatt problemer fra start til slutt med minnet. Jeg fikk tak i meg 4GB GeiL 800mhz Ultra RAM, og når jeg satt i mer enn 3GB så kom jeg meg ikke inne på BIOS engang, maskina låser seg før den kommer så langt. Etter at jeg oppdaterte BIOS til nyeste (beta-1203) så kom jeg meg inne på BIOS med 4GB RAM, men fikk blåskjerm etter blåskjerm under installasjon og bruk av Vista 64-bit. Jeg får ikke til å installere XP 64-bit engang.

Kanskje lurt å bruke angreretten på denne RAM-en og kjøpe Crucial eller noe lignende i stedet? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...