Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden

Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Intern Postet i dag, 22:40

Kan forresten nevne at jeg hadde CNPS 9500 LED før. Etter jeg byttet til Ultra'n gikk tempraturen ned hvertfall 10 grader under LOAD. Nå er jeg sjeldent over 40 grader under spilling og har 19-20 grader i rommet.

Det må jeg si, gikk den virkelig ned så mye uten vifte? :hmm:

Nå har jeg riktignok tenkt på 9700,men.... Høres ut som at Thermalright ULTRA120 er å anbefale? :)

Megern Postet i dag, 22:44

Jeg har E6600 @ 3,1ghz. Har zalman cnps 9700 og har 42 grader max load. Da bruker jeg orthos og ser etter ca 20-30 min.

Høres også veldig positivt ut :)

Endret av Sky89
Lenke til kommentar

Hehe, syntes det ville vært veldig rart hvis du ikke hadde vifte,men begynte å lure siden det sto at den selges uten :D

Megern Postet i dag, 22:51

Har den på ca 2000 rpm, har to 120mm @1500rpm og 2 92mm som jeg ikke husker hva kjører på, men det er ikke fort. Bruker artic-silver 5 pasta

Edit: skrev 200 rpm 

Så den kjøres ikke på fult/ nær full styrke, for da skal den visst bråk en del, etter hva jeg har lest?

Endret av Sky89
Lenke til kommentar
Etter 20 min med orthos får jeg 39 grader. Siden jeg flyttet for meg selv på mandag har jeg ikke fått testet no særlig temperatur her.

Nå er romtemp. 23 grader og jeg fikk 39 grader. Synes det var ok jeg :)

8439903[/snapback]

Veldig fin temp der Intern. Den likte jeg, kanskje jeg får skaffe meg den kjøleren der en gang

Edit1: skal man ikke se på kjernene da, det gjør jeg. Jeg har 36 grader på cpu, men skal laste opp et bilde snart. Må bare kjøre orthos litt

post-108748-1177195746_thumb.jpg

WOW, nå er jeg fornøyd med temperaturen, skal beholde denne kjøleren. Temperaturen står i vista sidebar

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Jeg lurte på om det er noen forskjell mellom Asus Striker Extreme og dette i forhold til hvilken FSB de kan komme opp i.

Også lurer jeg på om de bruker samme driveren så jeg får oppdateringer samtidig som den andre..

Byttet bestillingen min på Asus Striker Extreme mot den billigere modellen siden jeg ikke trengte 14 USB plasser eller litt fancy lys.. hadde heller lyst på litt extra penger til Q6600 :D

Håper ihvertfall at hovedkortet greier 400 FSB?

Er det samme kjøling på begge kortene?

Endret av kimern9
Lenke til kommentar

Quad core og fbs har ikke blitt fixet på asus sine 680i kort.

Så max rund 320-340fbs for quadcore.

Alle som hadde evga og quadcore kunne få et nytt rev a1 kort.

http://www.evga.com/community/messageboard...?TOPIC_ID=28369

Det er service.

Har gitt opp høre noe fra asus.

Det virker som dem ikke bry seg.

Det er jo denne mod av shamino

http://www.vr-zone.com/?i=4756&s=2

Det var han som oppdaget hva problemet var.

7 desember 2006

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=112265

Selv om p5n32 er et veldig bra kort.

Skal du ha quad vill jeg gått for evga.

Ja da har du fått litt og tenke på

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Quad core og fbs har ikke blitt fixet på asus sine 680i kort.

Så max rund 320-340fbs for quadcore.

Alle som hadde evga og quadcore kunne få et nytt rev a1 kort.

http://www.evga.com/community/messageboard...?TOPIC_ID=28369

Det er service.

Har gitt opp høre noe fra asus.

Det virker som dem ikke bry seg.

Det er jo denne mod av shamino

http://www.vr-zone.com/?i=4756&s=2

Det var han som oppdaget hva problemet var.

7 desember 2006

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=112265

Selv om p5n32 er et veldig bra kort.

Skal du ha quad vill jeg gått for evga.

Ja da har du fått litt og tenke på

8456696[/snapback]

Hvordan er det man lodder? Trenger jeg spesial verktøy eller no? Er det sånn at hvis jeg bommer litt så kolapser hele hk'et... Vurderer å kjøpe meg EVGA da.. men synes jo Asus hørtes sexy ut med den kjølingen og så er jo Asus ett mer kjent merke... Har EVGA like mange driver oppdateringer på BIOS som Asus? Vil jeg nå høyere FSB med Asus hvis jeg modder det enn jeg ville med EVGA... Asus når jo høyere fsb enn EVGA på dual core.

Lenke til kommentar

Heh, må dele mine synspunkter.

Har nå hatt kortet i en dag, og er KJEMPE FORNØYD!

Kjører 1002 BIOSen, ingen problemer under flashing, og klokkinga fungerer gull. Av ren nyskjerrighet kjører jeg min E6600 2.4GHz på 2.7GHz uten noe problemer. Er 30 grader på original kjøler!

Men en annen morsom ting jeg la merke til, de hadde satt et klistremerke over der kortnavnet står (i dette tilfellet Asus P5N32-e SLI), men jeg bestemte meg for å rive av dette merket. Til min forundrelse stod det faktisk: "Striker Extreme", men kortet er prikk-likt P5N32-e. Vet ikke hva som har skjedd jeg, men det funker, så jeg skal ikke klage.

Jaja, håper dette kan være til nytte for noen, supert kort mener nå jeg! :)

Lenke til kommentar
Men en annen morsom ting jeg la merke til, de hadde satt et klistremerke over der kortnavnet står (i dette tilfellet Asus P5N32-e SLI), men jeg bestemte meg for å rive av dette merket. Til min forundrelse stod det faktisk: "Striker Extreme", men kortet er prikk-likt P5N32-e. Vet ikke hva som har skjedd jeg, men det funker, så jeg skal ikke klage.

Det gjør det på alle da det er akkurat samme PCB som striker extreme, men mangler noen IC osv ....

Og kjølingen er annerledes da :)

Lenke til kommentar
Heh, må dele mine synspunkter.

Har nå hatt kortet i en dag, og er KJEMPE FORNØYD!

Kjører 1002 BIOSen, ingen problemer under flashing, og klokkinga fungerer gull. Av ren nyskjerrighet kjører jeg min E6600 2.4GHz på 2.7GHz uten noe problemer. Er 30 grader på original kjøler!

Jaja, håper dette kan være til nytte for noen, supert kort mener nå jeg! :)

8463542[/snapback]

Så bra du er fornøyd!

Du skjønner, striker extreme og p5n32e-sli plus er produsert på samme PCB, så med andre ord var PCB'et produsert for et striker, men ble lansert som et p5n32e-sli plus, derfor klistremerket :) Dette er helt vanlig, ikke noe feil med kortet ditt!

EDIT: The ghost kom meg i forkjøpet ;)

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...