killertomato Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Gjelder parameter innstillingene på kameraet kun jpeg bilder, eller blir raw også berørt av dette? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Kommer litt ann på hvilke parametre du mener Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Kommer litt ann på hvilke parametre du mener 7484853[/snapback] De som heter parameters i menyen. Der du kan stille kontrast, skarphet osv. Lenke til kommentar
simpson Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Skarphet, kontrast, fargemetning osv blir (så vidt jeg vet) lagret som et slags vedlegg til RAW-filen (metadata?), og kan fjernes/endres i etterbehandling. Endret 12. desember 2006 av simpson Lenke til kommentar
dags Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Grad av skarphet, kontrast og fargemetning som er gjort på kameraet ditt vil ikke være endelige for RAW, dvs. du kan endre disse senere i eget program. ISO- og blendervalg derimot er kan ikke endres senere. Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Grad av skarphet, kontrast og fargemetning som er gjort på kameraet ditt vil ikke være endelige for RAW, dvs. du kan endre disse senere i eget program.ISO- og blendervalg derimot er kan ikke endres senere. 7485390[/snapback] okay.. så med andre ord, skyter jeg RAW er det et fett hva slags innstillinger jeg har gjort på disse parameterne? Lenke til kommentar
engekri Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Stemmer veldig bra det killertomato! I en del raw konvertere kan du lage egne pesets hvordan du vil ha presentert rawfilene før du gjør noe mer med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå