ResidentDante Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Hei. Jeg er på jakt etter et program som kan gi status på en skjerm over viktige komponenter i nettet. Ideelt ser jeg for meg et topologikart med brannmurer, radiolink og viktige servere med kort status på hver. Når en enhet får trøbbel skal enheten merkes. Hensikten er å ha en litt stor skjerm på en vegg som support kan holde et øye med. Et blikk på skjermen skal kunne fortelle om nettverksforbindelse, ytelse (RAM og CPU), diskplass eller services er utenfor normalverdier. Finnes det noe slikt? Endret 12. desember 2006 av ResidentDante Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Cacti, nagios, NAV fra Uninett, munin fra UiO og/eller en annen type overvåkningsprogramvare. Finnes hauger av kommersielle også. Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Min favorit... WhatsUp Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Min favorit... WhatsUp 7556356[/snapback] Solarwinds Orion er et alternativ.. Men det er jo ikke gratis akkurat.. Liker dette meget godt. Veldig enkelt å sette opp og konfigurere. Endret 22. desember 2006 av lohelle Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 jeg foretrekker hp sim Windows (må registrere deg, men koster ikke penger) Linux Fungerer flott med alle servertyper og alt nettverksutstyr jeg har testet, bare legg inn MIB og definer events så fungerer det. HP har masse bra dokumentasjon, kan være litt vansklig å finne noen ganger men det meste ligger på nettsidene deres. Eneste negative er at den krever litt av maskinen den kjører på, men har ikke opplevd dette som noe stort problem enda. Lenke til kommentar
Racerro Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 jeg foretrekker hp sim Windows (må registrere deg, men koster ikke penger) Linux Fungerer flott med alle servertyper og alt nettverksutstyr jeg har testet, bare legg inn MIB og definer events så fungerer det. HP har masse bra dokumentasjon, kan være litt vansklig å finne noen ganger men det meste ligger på nettsidene deres. Eneste negative er at den krever litt av maskinen den kjører på, men har ikke opplevd dette som noe stort problem enda. 7597918[/snapback] Er dette programmet bare for HP sitt utstyr eller funker det også på andre merker ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå