AmadeuSS Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hvor må jeg henvende meg for å skaffe meg lærlingplass?! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Du kan jo begynne med å spørre om bedrifter rundt omkring der du bor tar inn lærlinger. Eksempel: Si at du går mekanisk fag, spør på et bilverksted i nærheten om de tar inn lærlinger der, svarer de ja kan du sende en søknad til de. Jeg gikk selv Service-elektronikk i 3 år og søkte meg deretter til Elkjøp som lærling PC-tekniker og fikk heldigvis plassen, mye av grunnen til det tror jeg at var fordi jeg var tidlig ute med å søke (januar - februar). Så mitt tips er: Søk tidlig evt se her (hvordan får du lærlingplass?) Endret 12. desember 2006 av Mompen Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Møt opp selv med søknaden, det er viktig. Ellers så må du jo bara være normalt høfflig. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Du har da et opplæringskontor som hjelper til med sånt. I enkelte tilfeller gjør han hele jobben frem til du skal på intervju. Det er uansett vanskelig å få lærlingplass dersom det ikke er på høsten. Lenke til kommentar
lil7star Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvor bor du og hva slags fag skal du søke læreplass i? Det finnes sikkert et opplæringskontor som du er tilknyttet, og de hjelper deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå