Gå til innhold

Overklokking av Asus p5b og c2d e6400

Anbefalte innlegg

Hei skal kjøpe Asus p5b, intel c2d 6400, corsair ddr2 800 1gig ram, ati x1950pro ultimate(zalman kjøler)

har Therlmtake Blue orb fra før,

Hvor langt tror dere jeg kan ha dette systemet klokket på 24/7 stabilt

tror dere tagan easycon 480w passer til dette?

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har det jeg, synest det var idiot enkelt og klokke skrev bare inne ny fsb i bios. og den forandra helt uten protester. men har ike satt meg så mye in i ting. det jeg har fått med meg er at jeg stoppa ca på 3,7 ghz men det ble for varmt i rom temp.

lordsmygen er en kar på forumet som kjører P5B og en E6300 @ 3,5 ghz. men tipper han gjør det på vann. er som regel varmen som setter en stopper for morroa med denne cpu

Lenke til kommentar
har det jeg, synest det var idiot enkelt og klokke skrev bare inne ny fsb i bios. og den forandra helt uten protester. men har ike satt meg så mye in i ting. det jeg har fått med meg er at jeg stoppa ca på 3,7 ghz men det ble for varmt i rom temp.

lordsmygen er en kar på forumet som kjører P5B og en E6300 @ 3,5 ghz. men tipper han gjør det på vann. er som regel varmen som setter en stopper for morroa med denne cpu

7486058[/snapback]

Har samme CPU og MP. Har klokket den til 425X8, dvs 3400 MHz. Men da ble den for varm (nesten 80 grader) med viften innstilt på silent i BIOS (Stock vifte). Kjører derfor på 2800 MHz nå. Jeg har bestilt ny vifte. Med den RAM jeg kjøpte (Kingston PC6400 CL4), er 425 MHz max FSB hastighet. Er skuffet over RAM-en.

Lenke til kommentar

Sålenge det er brukbar kvalitet på komponentene i vannkjøling, så bør den holde ein del år. Om det er ordentlig satt opp så skjer det nneppe lekasjer. Pumpa er den delen i vannkjølinga som går i stykker fortast, men det tek vanlegvis fleire år i vertfall.

Lenke til kommentar
Sålenge det er brukbar kvalitet på komponentene i vannkjøling, så bør den holde ein del år. Om det er ordentlig satt opp så skjer det nneppe lekasjer. Pumpa er den delen i vannkjølinga som går i stykker fortast, men det tek vanlegvis fleire år i vertfall.

7515130[/snapback]

oki takk:D har noen anbefalinger ? som ikke er så uber dyrt , skal bestille fra usa tror jeg ,, famile bor der

er keen på Swiftech eller Danger den,

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Eg er ikkje noko ekspert på kva slags komponenter ein bør ha i vannkjølinga, og mange andre på forumet her kan det mykje betre enn meg (f.eks Herr Brun).

For å gjere det lettare for dei:

- kor mykje skal du bruke på vannkjølinga?

- kva delar skal kjølast?

- kor stor radiator har du plass til?

- støy eller kjøling viktigst?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
er det ram devider på P5B?? finner ikke det jeg

7625891[/snapback]

Ja!

Gå inn på "Jumperfree Configuration" og still "AI Tuning" på "Manual".

Da kan du stille både FSB og Memory frekvens.

7626294[/snapback]

stemmer det ,, så juster du rammen , der , så blir det dividenter ,, eksepetl 350 på fsb og 700på ram 1/1!

Lenke til kommentar
noen som vet når siste bios kom til p5b? tengte og oppdatere men ser at jeg har siste fra august&sept. skulle jo tro at det er nyere bioser der ute :hmm:

7680947[/snapback]

tror det er 0806 eller hva den heter som er den nyeste som er fra august ,, :S

men det er jo en beta ute og

Lenke til kommentar
er det noe spennende med den beta da?

7702177[/snapback]

Beta Version 0908 2006/12/20 update

OS DOS

Description P5B Beta BIOS version 0908

**Please update AsusUpdate to V7.09.01 or later prior making this update.**

1. Finetune Q-Fan control algorithm

2. Enable EIST under VISTA

3. Update CPU Ucode to support new CPU

4. Fix BBS device string not correct under AHCI mode

5. Support SLP2.0 string

6. Fix HCT unreported I/O and memory issuse

7. Support disable USB function item

8. Allow disable XD for conroe L

File Size 583.47 (KBytes)

Download from Global

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...