Heey Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg har litt problemer med en IBM disk. Den er på 40 gb, men husker ikke hvilken modell det er. Kjører Win2k på en annen disk (10gb IBM), og hver gang jeg starter opp maskinen vil den kontrollere disk D: for konsekvens uten at dette ser ut til å hjelpe. Den lager også litt skumle "buzze-lyder" når den leser. Den er riktignok nesten full. Tror det begynte for en uke siden da begge diskene forsvant mens jeg bruket maskinen. Bios kunne heller ikke finne dem. Men de kom tilbake etter at jeg hadde resatt bios og flytte diskene til hver sin IDE kontroller. Burde jeg få tak i en ny disk snart? Lenke til kommentar
Fredric Drum Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Høres ut som min gamle 40GB disk det.. Har ikke hatt problemer etter at jeg kjøpte ny 120GB og satte den gamle som reserve. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 På meg virker det som at din kjære IBM disk er nær med å ta kvelden, kommer ikke på noen andre alternativer... Du bør ta backup av evnt. viktige ting. Hvis først det verste skjer, og du må luske bort til din databutikk, ville jeg gått for en WD-disk. //sindre PS: Minner lydene om disse? [ Denne Melding var redigert av: sindres på 2002-11-21 18:11 ] Lenke til kommentar
tKila Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Er selv på min andre defekte 75GXP disk, og har lest litt om det på nettet. De går under navnet "Deathstar", og lydene du snakker om er vanlige (-men ikke sunne). Ser ut som de har en dødlighet på ca. 50% iløpet av 2 år. Leste ett sted om en som tipset å snu disken på hodet og vinkle den 45°. Da ordnet det seg for han, og han har fortsatt latterkrampe.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå