t_olsen_82 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 her om dagen fikk jeg plutselig melding når windows starte. om at "finner ikke scvhos.exe og at jeg kunne evt søke osv... hva betyr dette? hvordan får jeg bort denne irriterende mld hver gang windows starter... noe som vet? Lenke til kommentar
spazeman Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hvis ikke Svchost vil starte har du et problem ja. Svchost er Servicehost, altså den har innvirkning på mange av servicene som kjører i bakgrunnen, og servicene er viktige for det aller meste i systemet, spesielt ting som har med nettverk å gjøre. Men jeg syns det er litt rart om at det dukker opp en slik melding under oppstart av Windows. Det kan kanskje hende at du har med et virus å gjøre. Mange virus har navn som ligner på ordet "svchost.exe", dette fordi det er vanlig at Windows kjører menge av denne på en gang, og fordi det er lett å overse den i oppgavebehandlig når den har et lignende navn, som scvhost eller svhost. Og siden den servicen/programmet du nevner nettop har et slikt "nesten-likt" navn, så virker det jo litt mistenksomt. Hos deg heter det jo "scvhos.exe", og ikke "svchost.exe" - som er det rette navnet på tjenesten. Lenke til kommentar
t_olsen_82 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 kan det for eks føre til at internett blir ustabilt og går veldig sent? Lenke til kommentar
backup Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 scvhost.exe er en trojaner (W32/Agobot-S) som kan stjele passord etc. Heldig for deg da hvis det virkelig er scvhost.exe som er missing og ikke svchost.exe! I så fall kan meldingen skyldes at i registeret er der en registernøkkel for scvhost.exe, og som du da bør fjerne slik at meldingen opphører. Ellers har vi også en trojaner som heter svch0st.exe og som du eventuelt bør fjerne registernøkkelen til. Hvis maskinen din ellers oppfører seg normalt, da er nok det meste iallfall ok, og du finner nok den ordentlige svchost.exe i system32 mappen, der skal den skal ligge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå