hagobart Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg er skikkelig rookie på Linux. Havnet på Kubuntu av ren tilfeldighet. Jeg driver på å få USB-donglen itl å funke. Har lest litt rundt på nettet og funnet ut at en kan bruke ndiswrapper og/eller ndisgtk. Her stopper det imidlertid helt opp. Jeg prøvde først se og klikk metoden på ndisgtk som er en .deb fil. Da får jeg beskjeden: THE UTILITY IS NOT IN YOUR PATH. PLEASE CONTACT..OSV Jeg startet da en terminal og prøvde: sudo apt-get install ndisgtk.deb Da får jeg beskjeden: Leser pakkelister...Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold...Ferdig E:Klarte ikke å finne pakken ndisgtk.deb Hva er det jeg gjør galt? Har lest litt rundt og prøvd meg fram, men jeg kjenner frustrasjonen brer seg. Og det er neppe bra siden julen nærmer seg! Jeg har skjønt såpass at Windows er å sykle med støttehjul, mens Linux er å sykle uten! hagobart Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hehe..ta det helt me ro ! Usb-donglen er en tråløsenhet? Hvis du alikevell har internett på maskina så kan du prøve med: sudo apt-get install ndiswrapper Lenke til kommentar
hagobart Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Ja en trådløs enhet. Jeg prøver å telle til ti å slappe av, men blir litt stressa. Jeg prøvde forslaget, men nedslående resultat. Fikk samme beskjed som i første post. hagobart Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Har du internett på maskina di nå? Mulig du må enable multiverse og restricted i synaptic for å få ndiswrapper tiljengelig Edit: Du finner den i pakkesystemet..selve pakken heter noe mer enn ndiswrapper..ndiswrapper-utils eller noe. Prøv å søk i synaptic. Edit2: wow..post nr 600 Endret 12. desember 2006 av Marsan Lenke til kommentar
hagobart Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 tralala!! Endelig! Etter x-antall timer med googling å prøving har jeg endelig fått en driver som viser "hardware present"! Jippii! Nå gjenstår det imidlertid å se om jeg får koblet med på nettverket..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå