Gå til innhold

Sette to disker i raid 0

SilentBob

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har to Seagate Barracuda 7200.7 300 GB SATA disker som jeg ønsker å sette opp i raid 0. Begge diskene er helt nye og helt tomme. Har et Gigabyte GA-965P-DS4 hovedkort som støtter raid. Windows er innstalert på en Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA. Hva er det jeg må gjøre inne i bios for å sette de to diskene i raid? Er det bare å "enable" raid? Jeg vil ikke at 320GB som windows er innstalert på skal være med i raid oppsettet, hva mer må jeg gjøre etter at jeg har enablet raid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har to Seagate Barracuda 7200.7 300 GB SATA disker som jeg ønsker å sette opp i raid 0. Begge diskene er helt nye og helt tomme. Har et Gigabyte GA-965P-DS4 hovedkort som støtter raid. Windows er innstalert på en Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA. Hva er det jeg må gjøre inne i bios for å sette de to diskene i raid? Er det bare å "enable" raid? Jeg vil ikke at 320GB som windows er innstalert på skal være med i raid oppsettet, hva mer må jeg gjøre etter at jeg har enablet raid?

7482936[/snapback]

Du må enable raid i bios, så må du gå inn i bios til raid kontrolleren, og sette opp raidet derfra. Da får du velge hvilke disker som skal være med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...