Xecuter Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Fulgte installasjonsguiden til ATI-driverne og kom til dette punktet: Create .deb packages: sudo ln -sf bash /bin/sh bash ati-driver-installer-8.31.5-x86.x86_64.run --buildpkg Ubuntu/edgy sudo ln -sf dash /bin/sh Jeg klarte da å skrive sudo ln -sf bash /bin/bash. Hvordan får jeg ordnet dette? Nå kommer det bare opp "ln: accessing «/bin/bash»: Too many levels of symbolic links" Hjelp! Red.: Samme skjer hvis jeg starter hvilket som helst program: "Feil under kjøring av underprosess «firefox» (Too many levels of symbolic links)" Endret 12. desember 2006 av Xecuter88 Lenke til kommentar
iDude Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Denne snutten her sudo ln -sf bash /bin/sh virker feil spør du meg. Det eneste den oppnår er å linke /bin/sh til en sannsynligvis ikke-eksisterende fil (bash). Og hvorfor sudo?? Tipper at det skulle være ln -sf /bin/sh bash men uansett... du har skrevet "sudo ln -sf bash /bin/bash", og har trolig skada bash-installasjonen din.. Ikke bra... Kommer du inn i en terminal på noe vis? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Niks. Sitter nå på Live-CD. Er det ikke mulig å hente inn en annen /bin/bash-fil? Og erstatte den? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Niks. Sitter nå på Live-CD. Er det ikke mulig å hente inn en annen /bin/bash-fil? Og erstatte den? 7483145[/snapback] joda, det skal gå greit det. kan være forskjeller i versjonsnummer, men det er sannsynigvis ikke så farlig. Skader uansett ikke å prøve, det kan neppe bli verre Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Okey. Tester nå. Red.: Wee! Alt ser ut til å funke! Takk for hjelpa! Endret 12. desember 2006 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå