Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en min gjer ikkje noko form for lyd! kovifor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det "gamle" kabinettet hadde lydkabel til fronthøytaler (og mic) tilkobla hovedkortet må et par pinner på kontakten på hovedkortet få jumperene tilbake. Uten jumpere på utgangen på hovedkortet (når det ikke er kabel til frontuttak) blir det ingen lyd på utgangene bak :thumbdown:

Kom med data på hovedkortet så kan kanskje noen finne manualen.

RED.:

Tok for meg manualen på mitt hovedkort (MSI K8N Diamond), connectoren på hovedkortet til "frontspeaker" er merka AUD1 på hovedkortet og har 9 pinner (nest siste i øvre rekka mangler, 10 pin kontakt). I stor skrift under står det at pin 5 & 6 , 9 & 10 skal ha jumper - ellers fungerer ikke kontaktene på bakpanelet!

Problemet slik eg ser det er hardware relatert.

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Hvordan frontinngangen på det nye kabinettet er spiller ingen rolle, men hvordan såg det ut før? Var det kobla til hovedkortet på "audiokontakt" (10 pinner) og ingen jumpere er satt inn på kontakten på hovedkortet når "ledningen" fra kabinettet blei fjerna ligger problemet der.

Den nye kabelen har vel en "ho kontakt" i motsatt ende av kontakten som går inn i kontakten bak på hovedkortet (audio ut)?

PootieTang er inne på et viktig punkt, kom med all dataen på hovedkortet (modellnummer) MSI har en god del modeller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...