Morten12 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei, jeg har akkurat kjøpt ny pc med dette hovedkortet: Asus P5W DH Deluxe. Jeg vurderer å kjøpe et nytt lydkort, men veit ikke hvorvidt lyden blir merkbart forbedret. Kan noen svare på dette? Hvilket lydkort er isåfall å anbefalle? Jeg skal kjøre lyden ut på et stereoanlegg. M Lenke til kommentar
marradi Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Tror ikke du det integrerte holder da? Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Hei, jeg har akkurat kjøpt ny pc med dette hovedkortet: Asus P5W DH Deluxe. Jeg vurderer å kjøpe et nytt lydkort, men veit ikke hvorvidt lyden blir merkbart forbedret. Kan noen svare på dette? Hvilket lydkort er isåfall å anbefalle? Jeg skal kjøre lyden ut på et stereoanlegg. M 7482173[/snapback] Du vil nok merke ganske stor forskjell. Ikke bare lydmessig, men du bruker mindre prosessorkraft ved å kjøpe et nytt lydkort. Velg f.eks. noe i X-Fi serien til SoundBlaster, alt ettersom hvor bra lyd du vil ha og mulighter... Endret 12. desember 2006 av Kula82 Lenke til kommentar
bruno Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei, jeg har akkurat kjøpt ny pc med dette hovedkortet: Asus P5W DH Deluxe. Jeg vurderer å kjøpe et nytt lydkort, men veit ikke hvorvidt lyden blir merkbart forbedret. Kan noen svare på dette? Hvilket lydkort er isåfall å anbefalle? Jeg skal kjøre lyden ut på et stereoanlegg. M 7482173[/snapback] Jeg vil anbefale M-Audio Audiophile 2496, sammenligent på 3 forskjellige høyttelere nå og selb på billige Jallatech,- Eh,- jeg mener Logitech var det merkbar forskjell, det koster 895,- hos Procom. Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Vanskelig å si noe generelt, om du merker forskjell kommer helt an på hvilket anlegg du har, og hvor store krav du har. For et billiganlegg bør det innebygde holde. Har du OK anlegg er det bare til å kjøpe et x-fi, det bør gjøre susen. Har du bra anlegg bør du bruke tid på å finne et passende lydkrort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei, jeg har akkurat kjøpt ny pc med dette hovedkortet: Asus P5W DH Deluxe. Jeg vurderer å kjøpe et nytt lydkort, men veit ikke hvorvidt lyden blir merkbart forbedret. Kan noen svare på dette? Hvilket lydkort er isåfall å anbefalle? Jeg skal kjøre lyden ut på et stereoanlegg. M 7482173[/snapback] Du vil nok merke ganske stor forskjell. Ikke bare lydmessig, men du bruker mindre prosessorkraft ved å kjøpe et nytt lydkort. Velg f.eks. noe i X-Fi serien til SoundBlaster, alt ettersom hvor bra lyd du vil ha og mulighter... 7482358[/snapback] SoundBlaster har ikke en serie som heter X-Fi... Hvis du skal ha bra lydkort så ville jeg sett på merker som M-Audio, Onkyo har også et veldig bra lydkort om du bare skal sende musikken fra pcen til anlegget med vanlig phono plugger link. Her i Norge er dette kortet veldig dyrt, men jeg vet at du får kortet for rundt 7-800 kroner hos thinkgeek.com, eventuelt kan man også se på storebroren som heter SE-150PCI, den har utgang til hodetelefoner og sånt... Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Sound Blaset har ikke en serie som heter X-Fi? Røyka sokka dine eller? Sound Blaseter X-Fi Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg kopierer og limer inn et innlegg jeg hadde i en annen tråd. Jeg har bestillt meg et Onkyo Wavio SE-90PCI fra Mono. Fikk beskjed om at de ikke hadde det på lager,så jeg kunne få et Onkyo Wavio SE-150PCI til samme pris. Mulig dette er interessant for dere som prioriterer lydkvalitet? Se flere bilder av kortet HER. Edit: Jeg har et Creative Sound Blaster X-Fi Platinum nå. Det fungerer bra til spill,men ikke så bra til musikk. Spesielt ikke hvis du har et dyrt headsett eller stereoanlegg. Mitt Creative er derfor lagt ut for salg og inn skal Onkyo Wavio! Lenke til kommentar
andylove Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Denne må jeg kaste meg på. Kravet mitt er optisk ut. Dette må jeg ha siden jeg kjører PC lyd rett opp i anlegget. Det er ønskelig at CPU skal bli avlastet, men onboard lydkort er jo i dag temmelig godt utstyrt. Er det noe å hente her, sånn foruten CPU kraft? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Denne må jeg kaste meg på. Kravet mitt er optisk ut. Dette må jeg ha siden jeg kjører PC lyd rett opp i anlegget. Det er ønskelig at CPU skal bli avlastet, men onboard lydkort er jo i dag temmelig godt utstyrt. Er det noe å hente her, sånn foruten CPU kraft? 7490143[/snapback] Er det filmlyd eller musikk du skal kjøre til anlegget? Hvilket anlegg har du? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Denne må jeg kaste meg på. Kravet mitt er optisk ut. Dette må jeg ha siden jeg kjører PC lyd rett opp i anlegget. Det er ønskelig at CPU skal bli avlastet, men onboard lydkort er jo i dag temmelig godt utstyrt. Er det noe å hente her, sånn foruten CPU kraft? 7490143[/snapback] Er det filmlyd eller musikk du skal kjøre til anlegget? Hvilket anlegg har du? 7490178[/snapback] Har et Denon anlegg fra HiFiklubben. Det er alt fra musikk til film. Titta litt på linken ang Onkyo kortet. Det virker jo temmelig fristende. Men er det noe å satse på for en PCbruker? Jeg er jo intr i å bruke front inngangene til lyd, så hvis jeg må disable onboard lydkort, må jeg få koblet front inngangenen til en kontakt på lydkortet.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Denne må jeg kaste meg på. Kravet mitt er optisk ut. Dette må jeg ha siden jeg kjører PC lyd rett opp i anlegget. Det er ønskelig at CPU skal bli avlastet, men onboard lydkort er jo i dag temmelig godt utstyrt. Er det noe å hente her, sånn foruten CPU kraft? 7490143[/snapback] Er det filmlyd eller musikk du skal kjøre til anlegget? Hvilket anlegg har du? 7490178[/snapback] Har et Denon anlegg fra HiFiklubben. Det er alt fra musikk til film. Titta litt på linken ang Onkyo kortet. Det virker jo temmelig fristende. Men er det noe å satse på for en PCbruker? Jeg er jo intr i å bruke front inngangene til lyd, så hvis jeg må disable onboard lydkort, må jeg få koblet front inngangenen til en kontakt på lydkortet.. 7490183[/snapback] Sendte deg en PM andylove. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Hva med Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect? Har dette lydkortet i min PC koblet opp til anlegget mitt i ny og ne (se sign) og det funker utrolig bra! Her er et par tester: (er forøvrig bare å søke på google så finner du en hel drøss) testet hos nVNews testet hos Extremeoverclocking Testet hos Rage3D osv. Du får fullkanals surround ved bruk av Coax eller optisk, noe som var grunnen til at jeg kjøpte akkurat dette kortet for å spille det av på hembio'n. Film, porr hvis man vil, blir i utrolig bra kvalitet. Spill synes jeg fungerer knall, men får de krevende spillerne så når vel ikke helt opp til EAX løsningen hos Creative desverre. Uansett, varmeste anbefaling Edit: så jeg har samme hovedkort som deg. Kjøper du deg et bra lydkort vil du merke at kvaliteten stiger, selv om det intigrerte ikke er av den dårligste sorten. Endret 13. desember 2006 av jurgeeen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Sound Blaset har ikke en serie som heter X-Fi? Røyka sokka dine eller? Sound Blaseter X-Fi 7489898[/snapback] Jeg har så absolutt ikke røyka mine sokker, de sitter enda der de skal være... Og jeg har helt rett når jeg sier at SuondBlaster ikke har en serie som heter X-Fi, Det er det nemmlig Creative som har, Soundblaster er en serie som Creative har... (drister meg til et lite pwned her... ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå