CurSe Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Har lest litt om Weight Gainer her på forumet, men kun spredt i diverse innlegg så jeg tenkte at jeg lager en egen tråd for mine spørsmål. Det har seg sånn at jeg er tynn som en høvelflis og vil gjerne legge på meg noen kilo. Jeg er 184cm høy og veier rundt 65-68kg(varierer veldig), men nå vil jeg plusse på 10-15kilo hvis det lar seg gjøre. Stiller meg i utgangspunktet ganske skeptisk til pulverdrikker, men hvis det er veien å gå så gjør jeg gjerne det. Jeg er i grunn ganske billig i drift når det gjelder mat, matforbruket mitt er ikke all verdens. I stedet for 4-6 mellomstore måltider så spiser jeg 3 store måltider så jeg holder meg mett lenge, det er vel den første fellen jeg har gått i. Er heller ikke noe spesielt glad i mat for tiden ettersom jeg er matlei som det kalles, er lei nærmest samtlige smaker som er de vanligste på butikken. Prøver å endre på dette nå, men dette er tydeligvis ikke noe som gjøres over natten. Nå føler jeg at jeg skriver mye om ingenting så jeg får vel spore tilbake til topicen. I de tilfellene jeg har lest om Weight Gainer på forumet så er trening inne i bildet. Jeg trener ikke på noe treningsstudio, men samtidig er jeg litt aktiv. Jeg sykler til jobb hver dag, unnabakke til jobb og sprengsykle opp bakkene på tur hjem. Jeg jobber i posten og når jeg er på jobb løfter jeg en del kassetter/sekker som veier alt fra 1kg til 25kg, kanskje ikke de tyngste løftene her i livet, men det merkes etter en stund. Nå begynner jeg å nærme meg sakens kjerne, kan jeg benytte meg av Weight Gainer for å gå opp i vekt? Har ikke lyst til å gå opp 10 kilo når 7 av dem henger utenfor beltespennen. Har tenkt tanken på å begynne i et treningsstudio fra og med 1.januar 2007, men må bekjempe noen psykiske barrierer først. Liker ikke tanken på at en tynn pingle som meg skal rusle inn i lokalet og legge 20 kilo på stangen for så og trene. Jeg er i grunn ikke noe sterk, har aldri testet benkpress e.l, men antar at jeg kan klare rundt 40-45kg. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Vel hvis du har problemer med å spise nok så kan gainer være en fin ting selv om du ikke trener, men du burde først gjøre om ditt kostholdet ditt før du begynner med gainer. Gainer kan ikke erstatte maten den er der bare i tilleg for å hjelpe deg gaine vekt, så aldri kast bort et måltid for gaineren. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Hvis du bare leter, så finner du et treningstudio som har lite folk. I tillegg kan du legge treningen din tidlig på morgenen, da får du hele studioet for deg selv, nesten. Der jeg trener er det fullt av tynne folk som trener. Det er ikke slik at når du kommer dit, møter du Arnold i døra, nei du kommer til å møte helt vanlige folk med tynne armer, og så kommer du til å møte gamle pensjonister som vil holde seg i form. Gamle kjerringer som vil ordne på formen sin osv osv. Bare husk å trene skikkelig hardt når du bruker gaineren, sånn at du ikke "gainer kroppsfett" istede for muskler. Endret 12. desember 2006 av Databamse Lenke til kommentar
Camron Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Sant det Databamse sier om folk på helsestudio, det er ikke bare "bolere" som trener der. Dessuten, alle er vel små i starten? Ingen er vel født store og sterke? Bruk Gainer, eller miks en selv, den er fin å bruke når du trener og vil opp i vekt. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Støtter meg til det samme som både Camron og Databamse sier. Det er ikke alle som går på treningsstudio som er skikkelig "beefcake". I starten husker jeg det var litt flaut da jeg trente med 30 kg i benken. Da tok jeg 40 kg x 2 som maks. Dette var i februar i år. Nå trener jeg med 80 kg og det er ikke lenge til jeg tar 100. Poenget mitt er at man må starte et sted. Desto mer du utsetter det nå, desto lengre tid vil det ta før du vil bli sterk/få mer muskler på kroppen. Endret 12. desember 2006 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Drikk litt rapsolje, spis nøtter (inneholder mye kcals)og eller spis mer, fordel måltidene utover dagen, da blir du mindre mett. Gainere tas rett etter måltidene for å pøse på med ekstra kcals etter du er mett. Du kan ikke regne med å legge på deg muskler hvis du ikke trener, da vil isåfall mesteparten av det du legger på deg bli fett om du ikke har noen form for styrketrening. Jeg slet litt med å komme meg på helsestudio før jeg også, spesielt siden stedet jeg skulle til var sånn undergrunnsbule som kosta 650 kroner året. Gikk greit etterhvert, trener nå på et sted som har endel bedre kvalitet, men er ikke i samme stil som family. Er en god del store folk der, men jeg bryr meg bare ikke lenger. En annen ting er jo at du kan gå til innkjøp av benk, manualer og stang + noen ekstra vektskiver slik at du kan trene hjemme. Slik startet jeg før jeg begynte å trene på studio. Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 du behøver ikke bry deg om det med treningsstudio. Jeg husker når jeg starta jeg også, var en smule "nervøs", men bestemte meg får å ikke tenke på det. Grunnen til at jeg er der er jo akkurat fordi jeg var liten. det er det samme for alle, de vil bli sterkere! Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Alle må begynne et sted. Hvis du ikke har så godt med midler og bor i Bergen er SIB et fint treningssenter. Priser Noen viktige råd: -Ikke slit deg ut i begynnelsen, da blir man fort lei -Tren med en kamerat -Få treningsveiledning, det å utføre øvelsen riktig, er serdeles viktig. Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Ikke tro at det å drikke litt pulver hver dag vil gjøre at du legger på deg. Selv om det heter gainer, så er det bare karbohydrater og proteiner. Ikke noe hokus-pokus. Hvis du vil legge på deg, så vil det nok være lurere at du lærer deg å spise mer mat. Desuten så vil det være litt kjipt og prøve å legge på seg uten at man trener, fordi da vil mesteparten av kalorioverskuddet lagres som fett :-\ Jeg anbefaler at du begynner med styrketrening. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Der var tråden min ja, mente å huske at jeg hadde spurt om dette tidligere. Har bestemt meg for at jeg skal snu livsstilen min opp-ned og skal begynne på sats i starten av januar. I den anledning så har jeg også tatt en titt på gainere, men nå seiler jeg i ukjent farvann for jeg er ikke helt sikker på hva jeg egentlig skal ha. Var innom Proteinfabrikken.no og det eneste jeg fant av gainere(som virket aktuell i mine øyne) var Big Mass Gainer 3000g Sjokolade, er det alt jeg trenger for å gi vektøkningen en liten puff? Satser på at sats har noen lure treningsprogram/kosthold og alt der for å gi meg en pekepinn på hvordan dette skal utføres Lenke til kommentar
allyse Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Den big massen er helt grei. Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe en med høyere proteinnivå og kjøpe en carbo fuel ved siden slik du kan blande mer ønsket. Trening er ikke noe å være redd for. Begynner å bli noen år siden jeg starta på trening, men gikk bra det også. Nå er jeg å se på idrettshøgskolen, lager måltider etter klokka og pakker lunchene mine i plastbeholdere. Athetic Fitness here i come Etter min personlige mening er proteinshaker generelt sett unødvendig. Du skal ha virkelig store behov for å faktisk trenge det. De fleste jeg setter opp kostholdsprogrammer til påstår de spiser masser, men i realiteten spiser de aller fleste så og si ikkeno. Bruk heller ting som proteintilskudd, kreatin, cee, v12 osv. når du har kommet opp på det nivået du faktisk kan bruke det til å pushe deg av at kroppen får et konsentrert kick (da mener jeg ikke etter en måned, men etter ca et år med _seriøs_ trening og kosthold. Da vil jeg igjen understreke. Seriøs trening er IKKE 25 sett benk og 423 sett bicpescurls som tydligvis flere ungdom tror. Seriøs trening er tunge, men _kontrollerte_ baseøvelser (med drilling på teknikk er meget viktig). Tren Markløft, knebøy og benkpress like mye. Personlig trener jeg ikke benkpress, men kjører all min brysttrening med hantler. Legg egoet utenfor døra, og tren etter ditt nivå Lenke til kommentar
kdog Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Nå begynner jeg å nærme meg sakens kjerne, kan jeg benytte meg av Weight Gainer for å gå opp i vekt? Har ikke lyst til å gå opp 10 kilo når 7 av dem henger utenfor beltespennen. 7481924[/snapback] Om du skal opp i vekt UTEN trening, vil ikke gainer gi deg bedre fasong en hviket som helst annet fetende matinntak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå