Gå til innhold

Forumets uoffisielle anti-juletråd

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jula er konge, sett bort ifra:

-Jeg får ikke spist pizza på lille julaften/julaften

-Jeg må vente til alle er ferdig med å spise før jeg får åpne pakkene mine

-Mamma har skjønt at jeg legger meg sent så hun har begynt å henge opp dagens kalendergave om morgenen istedet :(

Lenke til kommentar

Jula suger.

Man kan ikke gå noen plass uten å se en milliard blinkende lys.

Man hører dårlige julesanger/enda dåeligere remakes av di samme dårlige julesangene, uansett faen hvor man går.

Folk forventer at jeg kjøper gaver til dem. Noe som jeg strengt tatt ikke har råd til. hadde vært enklere om jeg ikke fikk noen gaver.

Man må være hjemme sammen med "familie" og slekt. Noe som sjeldent er behagelig i mer en noen få dager.

Man må på besøk til tanter og onkler man ikke kjenner. nevnte onkler er også vanligvis fulle.

Besteforeldre forventer at du drar i kirka sammen med dem. Jeg vil ikke i kirka. Det var en grunn til at jeg meldte meg ut.

Det positive med jula er romjula. Man får seg en liten pause etter eksamensmaset, med god mat og lite folk.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

+ Litt koselig

+ Gaver, hehe...

- Etter julen, skal folk begynne å syte over hvor feit de har blitt (Pell deg på et treningssenter da for helvete!)

- Utakknemlige drittunger eller voksne for den saks skyld, som ikke setter pris på gaven. (Hvis det er snakk om dopapir og den slags, så skjønner jeg jo at det er litt frustrerende)

- Lange køer på kjøpesenteret og i dagligvare butikker

- Masse stress

- Føler at det er litt gavepress

- Familien samles (Er ikke noe glad i familieselskaper)

osvosvosvosv

Jeg misliker julen så mye at jeg nesten vurderer å sitte hjemme med en venninne som heller ikke kan fordra denne oppskrytte høytiden, på julaften.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan melde meg inn jeg. Det fine med julen er den typiske "julestemningen" med snø og julesang, samt god mat. Har jo også gode minner knyttet til julen, da trolig pga gavene (og det som allerede er nevnt). Nå er jeg eldre, og jeg synes gavepresset/drysset ødelegger julen.

Jeg synes det er noe stort tull å bruke masse penger på ting man ikke trenger. Aksepterte julegaver er bilderammer(med bilder) og andre personlige ting til dem man er glad i, f.eks. en kjæreste, sin mor eller en kompis. Er jo også greit å bruke julen som en unnskyldning til å gi noen noe de og deg selv trenger og kommer til å bruke sammen, f.eks. å gi en kjele til en tilfeldig person i husstanden, eller å gi en vibrator til pulekompisen.

Hadde jeg hatt min egen leilighet/hybel en plass hadde jeg feiret julen alene der, i ensomhet. Eller, det ville kanskje blitt litt kjedelig. Men jeg er lei omtrent alle menneskene i livet mitt, spesielt familien. Det hadde vært gøy å feire med noen fremmede et eller annet sted, f.eks. en gjeng fra forumet ^^,

Kanskje vi som er med i denne klubben skal gå i fakkeltog i våre respektive byer/tettsteder på julaften for å demonstrere. Det vil sikkert vekke stor oppsikt :whistle:

Lenke til kommentar

Jula har blitt en fråtsefest uten like, både i gaver, mat og drikke.

Som noen så fint sa det tidligere i tråden, så missliker jeg det med at alle MÅ være glade og lykkelige i jula, er ikke lov til å ikke like jula eller hva den bringer med seg.

Og om vi missliker det, skal vi liksom klare å unngå den? Hvordan unngår du jula lurer jeg på da, jula invaderer jo landet på skala med hva tyskerne gjorde under krigen. Eneste nå holder det ikke med å låse seg inne i kjelleren å høre på engelske radiokaneler heller, for de også er invadert av julen (nei mener ikke at julen og nazismen er det samme, tenk).

Jeg mener man burde kjøpe en gave til noen fordi man føler de fortjener det, ikke at det forventes av deg, eller at det er en annen ekstern grunn til det (jul, fødselsdag osv), men fordi du har lyst til å gi en person litt oppmerksomhet og fortelle at du setter pris på personen.

Julen har blitt 2 mnd med kjøp av stuff, eller, kan kanskje ikke kalle januar salget en del av julen, men er noe av det samme. Butikknæringen har virkelig skutt innertieren med julen, må være fint å sitte å se på alle folka som bruker tusenvis av kroner på å kjøpe seg god sammvittighet og ting de ikke trenger.

Bare jeg får tjent meg noe mer penger, blir det hytta innpå ei eller annen "vidde", gjerne i et vernet område så man slipper at det popper opp hyttefelt rundt en i senere tid. Skal bli fint, bare meg, peisen, og et rom fult av bøker. Evt be med meg noen som deler mitt syn på ting, og kan gå en dag uten å snakke om været.

Dessverre ikke der enda :/

Og i år er det få steder jeg kan gjøre av meg. Shit.

Har handlet en julegave, til den eneste personen jeg egentlig ønsker å gi noe til.

Men må vel kjøpe de "obligatoriske" familiegavene også snart.

Lenke til kommentar

*Sukk*

Mamma og Pappa driter tydeligvis helt fullstendig i om det er noe jeg ønsker meg til jul. Mamma bare maser om at jeg "vet" hva jeg får fra henne: en barbermaskin. Og jeg får visst ikke lov til å presentere noen andre ønsker for henne. Dette tyder på at hun føler at hun må investere i en ordentlig dyr barbermaskin til meg, en syttenåring med litt dun på kjakan. FLOTT! :hrm:

Og da jeg kom opp til frokost i dag, så sier hun: du trenger vel en ordentlig, hvit herreskjorte, eller hva? Åkei. :ermm:

JA MEN DA FÅR DU DET VETTU :D , svarer hun da.

Og jeg har ikke tenkt til å gå til dem og si hva jeg ønsker meg til jul. De får faen meg spørre. Jeg har spurt dem. Jeg har tenkt til å kjøpe dem gaver, jeg. Sånne som de faktisk har ønska seg.

Hva faen er dette for noe bullshit.

Drittjul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...