TGL Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 ai ai ai.... dere pessimister altså, julen handler verken om gaver eller mat... (for min del handler den bare om mat) den handler om Kjærlighet, samhold og tilgivelse! Kanskje noe du mangler L4r5? Hvertfall tilgivelse delen, for hva enn som skjedde deg som yngre så kan det ikke være noe godt noe, men da er det viktig å enten legge det bak seg, eller tilgi det som skjedde og så kan du bidra til å dele kjærlighet med familien og venner når dere er sammen og skape en god atmosfære like før årskiftet. Husk, alt dreier seg om kjærlighet, samhold og tilgivelse! Peace out! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 Ok, det er hyggelig å tilbringe tid sammen med familien, spise god mat og drikke god drikke, men hvorfor i svarte må vi til med de hersens gavene? Hvorfor må vi høre på Tellefsen og de helvetes kirkekorene hele forbanna jula? Hvorfor skal jula være ett eneste stress fra ende til annen? Jeg kommer til å sitte alene i kåken i jula jeg, skal ikke dra noe sted, jeg skal si: "Nei, i år holder jeg meg hjemme, jeg boikotter jula i år." Orker ikke dette tullet lenger. Jeg kan godt dra på besøk så lenge gavestyret og kirkemaset ikke er tilstedet. Jeg takler ikke det tullet der. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 Henger meg på antijuletråden ASS! Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 ai ai ai.... dere pessimister altså, Jeg misliker ordet "pessimist" og foretrekker å bli kalt "realist", takk. julen handler verken om gaver eller mat... (for min del handler den bare om mat) den handler om Kjærlighet, samhold og tilgivelse! Kanskje noe du mangler L4r5? Vel, vi er enige om maten om du nå ikke er sarkastisk, men bortsett fra det gir posten din meg lyst til å spy. "Kjærlighet", "samhold" og "tilgivelse", er dette et gruppemøte i SV eller julefeiring med familien vi snakker om? Kjærlighet finnes ikke, "seksuell attraksjon" er derimot et bedre begrep og dette er ikke noe jeg føler ovenfor familien min. Når det kommer til tilgivelse er noen ting rett og slett uttilgivelige, fks om du tenner på leiligheten jeg bor i og skyter Chinchillaene mine er ikke tilgivelse noe jeg har i tankene for å si det mildt. Samhold har vi allerede grunnet noenlunde kontakt oss i mellom og grunnet blodsbånd, julen forsterker ikke nødvendigvis disse båndene men det er vanligvis hyggelig å møte den nære familien likevel. Hvertfall tilgivelse delen, for hva enn som skjedde deg som yngre så kan det ikke være noe godt noe, men da er det viktig å enten legge det bak seg, eller tilgi det som skjedde og så kan du bidra til å dele kjærlighet med familien og venner når dere er sammen og skape en god atmosfære like før årskiftet. God atmosfære før årskiftet? Jammen sa jeg smør, atmosfæren rundt jul er på sitt mest jævligste med folk som fyker rundt med stresssyndrom i sentrum rundt butikkene for å kjøpe juggel de ikke trenger med penger de ikke har. Coca-Cola reklamer og lignende hvor den grådige kapitalisten i den rød-hvite drakten (også kjent som julenissen), maser i vei om hvor mye lykkeligere du vil bli om du bare kjøper deg et ny eggkoker eller et par kasser med sukkervann. Nonchelante mennesker som føler de må oppføre seg som glede-junkier kun fordi det er jul og som er lettere å gjennomskue enn pokerspillere som holder kortene feil vei. Foreldre som raser rundt i byen for å kjøpe den nyeste "motetingen" barnet eller tenåringen deres har krevd i år, som plaster på såret for lite samvær i de 11 andre månedene i året. Mennsker som frenetisk stresser mot nærmeste Platekompaniet, Elkjøp, Expert, H&M, Carlings, Norli, Tanum etc for å bytte en gave de strengt ikke trengte eller hadde lyst på. Kvalme Askepott-filmer som stilletiende oppfordrer enhver lettpåvirkelig kvinnelig seer til å se seg selv som verdens mitdtpunkt og gi faen i alle andre. Innsamlingsaksjoner laget for å gi deg mest mulig dårlig sammvittighet og inndrive store summer fra deg ved å spille på vestlig selvhat, nihilisme og snillisme ovenfor den tredje verden. Kjæledyr som kjøpes til små barn for å så settes ut i skogen, avlives eller sendes til en dyreinstutisjon når barnet har gått lei av det/dem, samtidig som antallet villhunder/katter stiger til økende proposjoner. Barn med forferdelige juleopplevelser grunnet merkelige, stupings fulle, eller voldelige slektninger. Økende antall deprimerte mennesker som sitter hjemme grunnet feminismens rasering av "kjernefamilien" og dagens teori om at pengebruk forteller hvor mye en person bryr seg om deg. Drepende kjedelige taler fra den politisk korrekte eliten, i fremste rekke kong Harald og Jens Stoltenberg, gudstjenester på TV og julesanger til hodet imploderer. Husk, alt dreier seg om kjærlighet, samhold og tilgivelse! Peace out! Sludder og pølsevev, alt dreier seg om materialisme, egoisme og naivisme. War out! Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Liker ikke julen pga det er en kristelig (religiøs) helligtid, og vi utnytter tiden egoistisk. Prinsipielt vil jeg slutte å feire jul, så maser alle rundt meg men hva med julemat og julekaker osv da? Det som blir kalt for julemat osv i dag er egentlig norsk _tradisjonsmat_ som blir brukt til høytider. Endret 22. august 2008 av Ole J Lenke til kommentar
TGL Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Dark Archon Først vil jeg bare si... Jeg er HELT 100% ENIG med deg Alt du sier er sunn fornuft og gir god mening. Jeg kan vel bare "unnskylde" meg med at jeg var i julemood før i dag da jeg så alle disse deprissive folkene som hatet jul over alt. Julen er en tid da materialismens guder godter seg, og alle butikksjefene teller penger i kassen. Jeg kjøper/lager julegaver i julen, men ikke til alle, min mor, far og bror får selvfølgelig, og så et par utvalgte i familien, de som betyr noe spesielt. Selv hater jeg å få julegaver da de andre forventer at deres gave selvfølgelig skal være den beste og at jeg må smile og takke for noe jeg egentlig hadde sett meg uten. Selv er jeg ikke kristen eller religiøs av noen betydning, så julen har ingen religiøs betydning for meg. Det jeg prøver å si, julen er en tid som man må dele med familien(kjærlighet) og bygge og forsterke båndene(samhold) imellom seg og legge bak seg de uenigheter(tilgivelse) man har. Ta til takke for det du har! Husk det er ikke alle som er så heldig som deg! Peace out! edit: btw, jeg er sterkt høyreorientert, liker framgang Endret 22. august 2008 av TGL Lenke til kommentar
Essem Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 Jeg liker jul, men er imot at det er laget en julehype-tråd i august Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 (endret) For meg handler julen for det meste om barna. For en unge, er julehøytiden helt magisk. Hvem har vel lyst til å ta bort juleånden i fra et lite barn? Og ikke kom her og si at barn faktisk ikke er glad i jula, og at alle foreldrene drikker seg dritings og mishandler dem. Dumme ting skjer, men man kan ikke forebygge mot alt. Det er alltid lett å se det negative i ting (ikke at jeg er en optimist selv), men prøv for en gangs skyld å se i det positive. Bare for at noen har det verre enn andre, rettferdigjør ikke å ta bort det gode fra de heldige. Det er ok hvis du ikke vil feire jul, men hvis du får barn, føler jeg at det er din plikt Endret 22. august 2008 av Slurt-is Lenke til kommentar
TGL Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 Det er ok hvis du ikke vil feire jul, men hvis du får barn, føler jeg at det er din plikt Det er det jeg mener! Fantastisk! Rett fra hjertet! 10+ Peace out! Lenke til kommentar
frentix Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 Denne her er vel noe for dere (hvis den ikke har kommet opp tidligere) http://www.youtube.com/watch?v=B5CXYrSiCUk Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 Denne her er vel noe for dere (hvis den ikke har kommet opp tidligere) http://www.youtube.com/watch?v=B5CXYrSiCUk TUSEN TAKK! Leita etter den lenge! Lenke til kommentar
TGL Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 I bunn i grunn stammer det fra kristendommen, er ikke noe som noen kan si på det Hvis du tror det stammer fra kristendommen... Advarsel: Til alle som tror de er religiøse og vil forbli det, ikke se filmen. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Jula vel egentlig bare hedensk. Orginalt. Juletreet var forbudt i enkelte samfunn en stund - nettopp fordi det ble sett på som avgudsdyrking av kirken. Helt til kirken fikk plassert stjerna på toppen, that is Lenke til kommentar
thrice Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Jeg ser frem til julen. Jeg ser sjeldent familien, så det er trivelig å samles rundt bordet og spise en virkelig god middag Så mye gaver forventer jeg ikke, men noen bøker jeg kan lese i ferien er alltid kos. Når det kommer til å gi gaver, liker jeg det. Det er ikke snakk om pris, men at man legger litt tanke bak gaven. Endret 24. august 2008 av thrice Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Julen er grei nok den. Hadde vært perfekt hvis den hadde vært på sommeren da... Lenke til kommentar
Essem Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Noi! Det skal være snø. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Er jeg den eneste her som liker å få gaver? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Julen er grei nok den. Hadde vært perfekt hvis den hadde vært på sommeren da... Der føler jeg meg heldig, skal feire jula i Brasil i år =D Lenke til kommentar
Essem Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=12523021 Les og gråt. Juletråden går av skaftet bare fordi vi er i desember. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Husk, alt dreier seg om kjærlighet, samhold og tilgivelse! Peace out! Sludder og pølsevev, alt dreier seg om materialisme, egoisme og naivisme. War out! Som om jeg skulle sagt det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå