Gå til innhold

Forumets uoffisielle anti-juletråd

L4r5

Anbefalte innlegg

For det første så vet du ingenting om meg og har ikke noe grunnlag for å uttale deg om det.

7483963[/snapback]

Tok berre grunnlag i det du har gitt uttrykk for i tråden:

-At du har alt du trenger (Næmmen så synd)

-Masse stress (Jula er akkurat så stress som du gjer det til. Hos oss er jula relativt rolig og avslappa)

-Liker ikkje gaver

-At du ikkje vil feire bursdagen til Jesuz (Noko dei færraste faktisk gjer, ingen tvinger deg til å hylle jesus sjølv om du feirer jul.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ohmegad. Kanskje fordi folk synes det er gøy å gi vekk ting, og ikkje minst få gaver? Sjølv om du har alt du vil ha, så kan ikkje du snakke for heile landet. Dessutan er jul mykje meir enn gaver. For folk flest er det ei tid der alle kan slappe av og ha det hyggelig med familie, slekt og venner og kose seg med god mat og tre nøtter til askepott på TV. :)

Ikkje prøv å seie at jula ikkje er ein god tradisjon eingong, for det er den for 99% av oss. Snakk isåfall for deg sjølv. Hvis du ikkje har lyst å kose deg i jula, så greit det. Det har i alle fall andre lyst til. :)

Sjølv om mange ikkje har det så greit i jula, så er eg bombesikker på at dei godt kunne ha tenkt seg å kose seg litt. Å ikkje ha yst å ha det gøy i jula er idiotisk.

7483755[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?automodu...wentry&eid=1516

Les og lær. :)

Lenke til kommentar
Gaver...haha. Største vitsen i hele historien. Du kjøper gaver til dem, de kjøper gaver til deg. Hva har dere da i realiteten gjort? Jo, BYTTET PENGER! Gud, så gøy. Sånn er det med bursdager også, bare over et lengre tidsperspektiv.

7483807[/snapback]

Neppe, jeg er sikker på at så godt som alle tenåringer i Norge får gaver verdt minst dobbelt så mye som gavene de selv gav bort.

RED: Jeg la nettopp merke til at du er godt voksen, så der døde visst argumentet mitt.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Jeg har ingen behov for jul. Mine argumenter:

- Ikke kristen

- Gaver er meget oppskrytt, dyrt for alle parter, og man får sjelden det man ønsker seg

- De som ikke har det så bra, har det enda verre i Jula

Er jo positive ting som familisammenkomster osv, men dette må man vel klare utenom høytider?

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke julen egentlig, er jævlig mye stress med alle de forbanna gavene, dessuten er hele greia falsk, hvorfor skal tusenvis av folk som går rundt hele året og ikke tror på gud eller himmelen eller noe slikt feire Jesus sin fødsel?

Selv synst jeg det er idiotisk å hadde det vert opp til meg hadde ingen i min familie feiret jul

7483564[/snapback]

Hvem har sagt noe om feire Jesus sin fødsel? Man feiret da jul i Norge før man ble tvunget til å være kristen (eller har jeg blitt lurt nå?).

Jeg gjør hvertfall ingen kristne ting i julen, jeg drikker og eter pinnekjøtt!

Lenke til kommentar
Pinnekjøtt er jo den eneste grunnen til å gidde å ha noe med familien å gjøre de to ukene.

7484624[/snapback]

Har spist pinnekjøtt 5-6 ganger i år så det blir liksom ikke så spesielt

Abrakadabra: Det er en kristen feiring, muslimer feirer ikke jul, buddhister feirer ikke jul bare de kristne, og det er fordi bibelen sier at Jesus ble født..

Jeg er ganske streng på det der, enten er man Kristen og da 100 % eller så kan man tilhøre en annen tro, er idiotisk å tilhøre en religion når du ikke tror på halvparten av det den står for.

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
Abrakadabra: Det er en kristen feiring, muslimer feirer ikke jul, buddhister feirer ikke jul bare de kristne, og det er fordi bibelen sier at Jesus ble født..

7484668[/snapback]

Julefeiringen, slik de fleste nordmenn feirer, har ingenting med kristendommen å gjøre. I skandinavia har vi feiret solsnu i mange, mange hundre år. Juletreet har ingen ting med kristendomme å gjøre, det samme gjelder maten vi spiser, julenissen og pakkene.

Lenke til kommentar

Jo, med tanke på at jul ble feiret før det var noe som het kristendom her i landet. Og i bunn og grunn stammer det fra solsnu.

Edit: At kristendommen la høytiden sin på den tiden av året var for å lettere kunne konvetere folk da det ble mindre stress, alle høytidene var det samme, men man bare troddde på en annen gud.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Jo, med tanke på at jul ble feiret før det var noe som het kristendom her i landet. Og i bunn og grunn stammer det fra solsnu.

Edit: At kristendommen la høytiden sin på den tiden av året var for å lettere kunne konvetere folk da det ble mindre stress, alle høytidene var det samme, men man bare troddde på en annen gud.

7484831[/snapback]

Dokumentasjon?

Lenke til kommentar

Faktisk ganske enig, det er forferdelig dumt korleis enkelte stresser så jævlig i jula, men det betyr ikkje nødvendigvis at du trenger å gjere det sjølv. Poenget ditt på slutten der er mykje det samme eg vil fram til òg. Du gjer jula til akkurat det du vil sjølv, verken meir eller mindre. :)

Lenke til kommentar
Er med jeg. Men syns ikke julen er deprimerende akkurat. Den er bare så forbanna kjedelig med de 2-3 familietreffene. Skulle gjerne fått samlet hele vennegjengen sammen på julaften, problemet er bare at de vil jo såklart være med sin egen familie.

I tillegg takler jeg ikke alt det kristne tullet med julen. Jesus, engler og jøder har ingenting med julen å gjøre. Det skulle vært mer sammenheng mellom julen og nyttårsfeiringen ettersom begge egentlig handler om det samme.

Julen er for barna, det er jo kanskje den kjekkeste tiden på året for dem. Men jeg har ingen grunn til å gjøre noe stort ut av den.

7481769[/snapback]

Hahaham kongequote!

Lenke til kommentar

Faktisk ganske enig, det er forferdelig dumt korleis enkelte stresser så jævlig i jula, men det betyr ikkje nødvendigvis at du trenger å gjere det sjølv. Poenget ditt på slutten der er mykje det samme eg vil fram til òg. Du gjer jula til akkurat det du vil sjølv, verken meir eller mindre. :)

7484891[/snapback]

Skjønte poenget ditt absolutt, men min jul de siste 18 årene har vært dedikert til familiesplider og død, og da er det ganske logisk at jeg ikke er så glad i julen slik den er nå. Jeg tror faktisk at en jul alene hjemme er bedre enn det jeg har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...