Notatblokk Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Jul kan være et helvete for barn. Snakker ikke av egne erfaringer, men jeg tror det burde skrikes høyere om mye av det mange foreldre driver med i jula. PS: Jeg har ingenting imot jul. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Masse god mat, fridager og familiesammenkomster? Du er et forstyrret menneske. 7482855[/snapback] Nuvel. Jeg tror vi har vidt forskjellige minner om hva julen er. 7482922[/snapback] Du sa "Jeg hater Julen og alt den bringer med seg for meg." Hva kan det så være? (Kryss av på de passende påstandene) - Du jobber i julen. [ ] - Du like ikke julemat. [ ] - Du har ingen familie å tilbringe julen med. [ ] - Du er emo. [ ] - Foreldrene dine er fylliker. [ ] RED: Takk til Juliess for den siste påstanden. Endret 12. desember 2006 av Skarstad Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Det kan være langt mer private grunner enn det der. F. eks sånne ting som jeg nevnte. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Liker ikke julen pga.: - man må kjøpe inn alle de helvettes pakkene! Det MÅ være kvinnfolk som har oppfunnet dette jallet med gaver. - det kan være nokså kjedelig å tilbringe tid sammen med resten av familien, særlig etter et par dager. Eneste underholdningen er TV'en, blah. - julesanger. Hvorfor kan det ikke oppfinnes noen nye?! De samme om og om igjen, år etter år. Det GÅR an å bli lei. I går så jeg på en plakat at en teaterforestilling var blitt satt opp. Det var "Nøtteknekkeren" Herreguuuuud, tenkte jeg. Det er det samme unødige maset og styret år etter år etter år. Det er til å bli GAL av! Og husk: det ER ikke jul, det er bare de kristne menneskene som har sagt at vi skal feire noe som heter jul. Om det ikke hadde vært et menneske igjen på denne planeten, hadde det vært jul fremdeles? Don't think so... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Du sa "Jeg hater Julen og alt den bringer med seg for meg." Hva kan det så være? (Kryss av på de passende påstandene) - Du jobber i julen. [ ] - Du like ikke julemat. [ ] - Du har ingen familie å tilbringe julen med. [ ] - Du er emo. [ ] - Foreldrene dine er fylliker. [ ] RED: Takk til Juliess for den siste påstanden. 7483070[/snapback] Har du i det hele tatt noen formening om hvorfor jeg hater julen? Er ikke det min egen sak? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) edit: L4r5, i følge avataren din har du en sønn. Hvordan smitter ditt julehat over på han? Holder du det inne? Og hva gjør at du ikke liker jul? Er det nissen? Jeg har aldri trodd på nissen og den har ingenting med jul for meg å gjøre i det hele tatt. Jul handler om familie, venner og avslapning for min del. Og ekstreme mengder god mat. 7482874[/snapback] - Får ikke sett han i julen - de fleste vennene mine har vist seg å være falske jævler - Faren min er i utlandet i julen - mora mi snakker jeg ikke med (med god grunn) - blir mest sannsynlig aleine i jula - pluss mye mer... ergo ikke noe å glede seg til... edit: Julen minner meg bare på alt jeg ikke har og alt jeg går glipp av. Endret 12. desember 2006 av L4r5 Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Og husk: det ER ikke jul, det er bare de kristne menneskene som har sagt at vi skal feire noe som heter jul. 7483163[/snapback] Saturnalia In Roman times, the best-known winter festival was Saturnalia, which was popular throughout Italy. Saturnalia was a time of general relaxation, feasting, merry-making, and a cessation of formal rules. It included the making and giving of small presents. Natalis Solis Invicti The Romans held a festival on December 25 called Natalis Solis Invicti. It marked the birthday of a solar deity called Sol Invictus or Mithras. This festival was brought to Rome by Emperor Elagabalus (AD 218-222) and reached the height of its popularity under Emperor Aurelian (270–275), who promoted it as an empire-wide holiday. Sol Invictus ("The Unconquered Sun") was originally a god of Syrian origin, while Mithras, the "Sun of Righteousness" worshipped by many Roman soldiers, was originally of Persian origin. Early Christian writers often connected the rebirth of the sun to the birth of Jesus. Yule Pagan Scandinavia celebrated a winter festival called Yule, held in the late December to early January period. Yule logs were lit to honor Thor, the god of thunder, with the belief that each spark from the fire represented a new pig or calf that would be born during the coming year. Origin of Christian festival Sextus Julius Africanus popularized the idea that Jesus was born on December 25 in his Chronographiai, a reference book for Christians written in 221. This date is nine months after the traditional date of the Incarnation (March 25), now celebrated as the Feast of the Annunciation. March 25 was also considered to be the date of the vernal equinox and therefore the creation of Adam.[18] Early Christians believed it was the date Jesus was crucified. The idea that Jesus was conceived on the same date that he died is consistent with a Jewish belief that a prophet lived an integral number of years. Endret 12. desember 2006 av Skarstad Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Nuvel. Jeg tror vi har vidt forskjellige minner om hva julen er. 7482922[/snapback] Det handler om å ta tak i det og gjere det beste ut av det for deg sjølv istaden for å sitte og furte og synes så jævlig synd på deg sjølv. Ta deg sjølv i nakken og gå inn for å prøve å kose deg og ha det moro, ellers skjer det ingenting. Kan ikkje forvente at andre skal gjere jula bra FOR deg, det må nok både du og mange andre sørge for sjølv. Har hatt det sånn sjølv etter ein viss hendelse som gjorde at litt av tilværelsen og meininga med høgtider forsvant. Det gjelder i det minste å prøve. For meg er ikkje jula akkurat det samme som før lenger, men eg klarer å kose meg og sette pris på det likevel på ein litt annan og eigen måte. Sett deg med ein kompis eller to og bygg pepperkakehus og drikk gløgg. Instant julestemning, pluss at det blir ekstra gøy dersom du døper om pepperkakehuset til spermkakehuset og lager massive gay-orgies med seigmenn. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Nuvel. Jeg tror vi har vidt forskjellige minner om hva julen er. 7482922[/snapback] Det handler om å ta tak i det og gjere det beste ut av det for deg sjølv istaden for å sitte og furte og synes så jævlig synd på deg sjølv. Ta deg sjølv i nakken og gå inn for å prøve å kose deg og ha det moro, ellers skjer det ingenting. Kan ikkje forvente at andre skal gjere jula bra FOR deg, det må nok både du og mange andre sørge for sjølv. Har hatt det sånn sjølv etter ein viss hendelse som gjorde at litt av tilværelsen og meininga med høgtider forsvant. Det gjelder i det minste å prøve. For meg er ikkje jula akkurat det samme som før lenger, men eg klarer å kose meg og sette pris på det likevel på ein litt annan og eigen måte. Sett deg med ein kompis eller to og bygg pepperkakehus og drikk gløgg. Instant julestemning, pluss at det blir ekstra gøy dersom du døper om pepperkakehuset til spermkakehuset og lager massive gay-orgies med seigmenn. 7483343[/snapback] Jeg har stor tro på at min julefølelse vil gå drastisk opp når jeg kommer meg unna feiringen med familien. Ergo, neste jul burde bli knall. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg liker ikke julen egentlig, er jævlig mye stress med alle de forbanna gavene, dessuten er hele greia falsk, hvorfor skal tusenvis av folk som går rundt hele året og ikke tror på gud eller himmelen eller noe slikt feire Jesus sin fødsel? Selv synst jeg det er idiotisk å hadde det vert opp til meg hadde ingen i min familie feiret jul Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 hvorfor skal tusenvis av folk som går rundt hele året og ikke tror på gud eller himmelen eller noe slikt feire Jesus sin fødsel? Selv synst jeg det er idiotisk å hadde det vert opp til meg hadde ingen i min familie feiret jul 7483564[/snapback] For min del er det aldri det jula har handla om. Eg tenkjer meir på jula som ein hyggelig tradisjon. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 For min del er det aldri det jula har handla om. Eg tenkjer meir på jula som ein hyggelig tradisjon. 7483576[/snapback] Greit nok, men jeg synst det er passe teit at i verdens rikeste land skal vi stresse rævhåra av oss for å kjøpe gaver til folk, hvofor gjør vi det i det hele tatt når det vanligvis er så vanskelig å finne noe de ikke har fra før? Jeg vil ikka ha julegaver, jeg har allerede kjøpt alt jeg ønsker meg som koster under 10 000 kr så det er ikke vits mener jeg Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Ohmegad. Kanskje fordi folk synes det er gøy å gi vekk ting, og ikkje minst få gaver? Sjølv om du har alt du vil ha, så kan ikkje du snakke for heile landet. Dessutan er jul mykje meir enn gaver. For folk flest er det ei tid der alle kan slappe av og ha det hyggelig med familie, slekt og venner og kose seg med god mat og tre nøtter til askepott på TV. Ikkje prøv å seie at jula ikkje er ein god tradisjon eingong, for det er den for 99% av oss. Snakk isåfall for deg sjølv. Hvis du ikkje har lyst å kose deg i jula, så greit det. Det har i alle fall andre lyst til. Sjølv om mange ikkje har det så greit i jula, så er eg bombesikker på at dei godt kunne ha tenkt seg å kose seg litt. Å ikkje ha yst å ha det gøy i jula er idiotisk. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Ikke kom med din lykke propaganda her, dette er tross alt en anti-juletråd 2 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Gaver...haha. Største vitsen i hele historien. Du kjøper gaver til dem, de kjøper gaver til deg. Hva har dere da i realiteten gjort? Jo, BYTTET PENGER! Gud, så gøy. Sånn er det med bursdager også, bare over et lengre tidsperspektiv. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Gaver...haha. Største vitsen i hele historien. Du kjøper gaver til dem, de kjøper gaver til deg. Hva har dere da i realiteten gjort? Jo, BYTTET PENGER! Gud, så gøy. Sånn er det med bursdager også, bare over et lengre tidsperspektiv. 7483807[/snapback] Helt korrekt Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Greit. Hvis du vil gå inn for å ikkje ha det gøy utan nokon spesiell grunn så er det heilt greit. Men å gå rundt å synest at jula er så jævlig fordi "du ikkje skjønner vitsten, gaver er dumt" og sånt piss utan å ha nokon EGENTELIG grunn til å mislike jula er berre mongo idiot. Det går an å sei at du ikkje vi ha gaver og dermed ikkje heller gi nokon, men det går fortsatt an å ha det gøy på andre vis. Så ikkje sitt der og synes synd på deg sjølv fordi du ikkje liker å gi gaver, det fins folk som verkeleg har ein grunn, og i tillegg å presse det over på andre. HERREGUD. Hvis folk har vonde minner fra barndommen, faren din døde på julafta etc. har dei ein god grunn til å vere litt nedfor i jula Som sagt, eg har sjølv pga. min livssituasjon ikkje hatt det heilt topp i feriane nokre gonger for eit par år sidan, men det gjelder å ta tak i seg sjølv og kome vidare. Det kallast å gjere det beste ut av situasjonen. Folk har det verre enn deg, Equerm. Lenke til kommentar
embark Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Dette blir en dyr jul. Blir uvel bare ved tanken. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Folk har det verre enn deg, Equerm. 7483932[/snapback] For det første så vet du ingenting om meg og har ikke noe grunnlag for å uttale deg om det. Dessuten så er ikke poenget at jeg har det ille, poenget er at jeg ikke liker jul, liker ikke stemningen som er da, har aldri gjort det, jeg blir stressa Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Her sitter jeg med kysseseyken, så du kan godt si at jeg hater julen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå