jeg_er_dum Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Disse varene er bare brukt? ikke noe feil osv? fordi jeg kjøpte 2 demovarer for en stund sia, 1 ibm harddisk og et hovedkort. harddisken har hatt noen rare lyder hele tia men fungert. men for noen dager sia døde den. ognå ringte en kompis av meg og sa at hovedkortet som han lånte av meg er ødelagt!! pcen hadde bare klikket mens han satt og skrev noe og han har testet allt bortsett fra hk/cpu/ram. han har en xp1800 og en noe svak cpu vifte. kabinettvifter har han heller ikke. viften kjører jeg på 51 grader med 5 kab vifter på 7v. tror vel ikke pcn hans har blitt ustabil pga varmen på cpu?! han kan ikke så mye om data.... men jeg trodde demovarer bare var brukt jeg.... ikke herpa! Lenke til kommentar
jeg_er_dum Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 altså jeg når jeg hadde xp1800 og den viften kjørte jeg på de temp som jeg nevner. det er idle altså! Lenke til kommentar
jornlux Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Altså ? Ta kontakt med Komplett. Du har samme garantivilkår når du kjøper demobrukt som når du kjøper nytt. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Trodde ikke demovarer var brukt engang jeg. Fikk en mail fra komplett en gang jeg vurderte å bestille en demo vare der de skrev at varen var ny og helt make til andre varer. Eneste forsjellen skulle være at der var noe gale med innpakning osv... Lenke til kommentar
Ash Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Demovarer fra Komplett er enten varer som har vært brukt som demo-produkter eller produkter som de har fått som erstatning for varer som har blitt returnert pga feil. Det er en grunn til at de har så alvorlig mange IBM harddisker til salgs der. Det er fordi de harddiskene gikk i stykker i hopetall. Jeg hadde aldri i verden kjøpt en av de. Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Jeg kjøpte et demobrukt Abit hovedkort fra komplett for et halvt år siden. Det var defekt, men de var ikke vanskelige i det hele tatt da jeg returnerte det, og ville ha pengene tilbake :smile: Så, etter min erfaring så går det greit å kjøpe demovarer fra dem vaffal. :razz: Funker det ikke, så send det tilbake.. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Jeg kjøpte det Gainward GF3 Titanium200 kortet HW.no testet fra komplett og har ikke hatt noe problemer med det i det hele tatt...sånn for å informere liksom.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hovedkortet mitt er demobrukt. Kjøpte det for ca. 9 mnd siden. Ingen problemer i det hele tatt. Lenke til kommentar
Boulderman Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hold dere borte ifra Komplett. de er noen jøder det er helt klart.. Kan fortelle at jeg hadde kjøpt et hovedkort MSI KT4 Ultra og prosessor av typen AMD Socket A XP1600, Athlon.og motok dette den 30.11.02 Prosessoren så noe rar ut når jeg fikk den, men så synd at jeg ikke studerte den ordenlig nok. Da jeg og kompisen min hadde satt alt på plass, så viste det seg at det var noe galt, maskinen stoppet opp etter noen sekunder da den ble slått på. Prøvde og prøvde, og samme resultat. Jeg og kompisen min forstod at det kunne være prosessoren eller hovedkortet som var årsaken. Vi tok ut prosessoren, og den så noe rar ut på kjernen. vi prøvde den også på et annet hovedkort, og samme problemet oppstod der og. Det var kompisen min som hadde satt i prosessoren, og at han er ganske proff på dette området. Og faktsikt satt i mange prosessorer uten å ødelegge en eneste. Han konstanterte at det muligens er feilvare på prosessoren. Jeg tok kontakt med komplet.no og beskrev hva som var årsaken. Jeg sendte den i retur, og den kom raskt frem iflg pakkesporing. Og etter 12 dager etter jeg hadde sendt prosessoren i retur den 04.11.02, så gjekk det åtte dage uten å høre fra dem altså 12.11.02, så sendte jeg en mail o sprurte hvorfor det hadde tatt så lang tid, og jeg fikk til svar at jeg måtte vente en uke til for det var kø bla. bla. bla. osv. For prosessoren kom til dem den 06.11.02 iflg pakkesporingen. Og den 17.11.02: 5 dager etterpå. fikk jeg denne mailen som det stod følgende: ""CPU fra ordre 2785168 er testet, og funnet ok. Det er forøvrig skader på øverste del av kjernen. Avrundede hjørner og hakk på midten. AMD gir dessverre ikke garanti for slike skader, og videre garanti for dette produktet bortfaller. Selger har salgspant i varene inntil oppgjør har funnet sted, jf. Panteloven §§ 3-14, a."" så var det litt frem og tilbake her, og fekk ikke ny i retur, verken pengene eller prosessor igjen. Så fekk jeg feilvareprosessoren i retur på et oppkrav på kr150,-, som skulle være et testgebyr iflg dem. så skrev jeg bare igjen hva skal jeg med en ødelagt prosessor som dere har solgt, og at den ikke blir henta. og samtidig at jeg ville bytte hovedkortet, " og at jeg ikke hadde råd til ny prossesor,. og sånn. bare for å være jæ.l.ge mot de" bla. bla. bla. hvis jeg hadde råd til ny prosessor hadde jeg ikke kjøpt den her hos dere, skrev jeg. Og den 20.11.02 fikke jeg dette svaret tilbake: "Beklager, men du kan ikke få pengene tilbake for hovedkortet. Som forbruker har du 14 dagers angrefrist på kjøpet, det vil si at du kan få pengene tilbake, hvis det er under 14 dager siden du mottok varen. Jeg kan se at det er over 14 dager siden du var på posten og hentet den. Beklager igjen." "snakka meg om for noen sleipe jæv... og da, og da kokte det, gjett om det gjorde. og da skrev jeg tilbake at det var "dem som hadde somlet bort tid" Fytti..helv.... kan jeg bare si. hold dere borte ifra Komplett for det er bare en haug med komplett idioter der inne. leste også en test at det er blitt langt mye dårligere når det gjelder konstruksjonen av kjernen i det siste, som er like sprø som kjeksen. Mener dette er laget helt bevist for at kundene skal ble beskyld at det er dem som har ødelagt cpu`en, og at det resulterer kunden sitt ansvar. "det forklarte jeg og til dem, tror de ble lang i maska da.." hilsen en forbanna, første og sistegangskunde hos Komplett.. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 21:49, skrev Boulderman:Hold dere borte ifra Komplett.de er noen jøder det er helt klart.. Unødvendig med sånne slengbemerkninger. Btw, dette hører hjemme i "Webshoperfaringer" Quote: Og den 20.11.02 fikke jeg dette svaret tilbake:"Beklager, men du kan ikke få pengene tilbake for hovedkortet. Som forbruker har du 14 dagers angrefrist på kjøpet, det vil si at du kan få pengene tilbake, hvis det er under 14 dager siden du mottok varen. Jeg kan se at det er over 14 dager siden du var på posten og hentet den. Beklager igjen." "snakka meg om for noen sleipe jæv...og da, og da kokte det, gjett om det gjorde.og da skrev jeg tilbake at det var "dem som hadde somlet bort tid" Vel, hva kan jeg si; Returer tar tid og at evt. angrefrist på et annet produkt går ut, kan da ikke Komplett lastes for. De er da ikke ansvarlige for at angrefristen går ut... Reglel 1: Ser kjerna på en AMD "rar", eller på annen måte deformert, skal du IKKE montere den. Da er det bare å ta kontakt med Komplett.no og si: "Sorry, Komplett .. jeg vil ikke ha en cpu-kjerne som KAN være knekt". Når du da monterer CPU'en og ikke får den til å virke, da er du brått i en vanskelig knipe. Ettersom kjernene er så sprø og sårbare, skal det mye til for å sannsynliggjøre at ikke du knakk den selv under monteringa. Quote: Fytti..helv.... kan jeg bare si.hold dere borte ifra Komplett for det er bare en haug med komplett idioter der inne. Etter tonen å dømme, er det ikke rart om du blei kjapt og kontant avblåst av Komplett. Det er faktisk noe som heter å være høflig, og det gjelder spesielt i saker hvor du krever/ønsker noe mer enn det du eeeegentlig har krav på (som å likevel få bytta/returnert hovedkortet) osv osv. Å framstå som en drittsekk og "dick-head" fører deg ihvertfall ikke noe nærmere det du ønsker. Quote: leste også en test at det er blitt langt mye dårligere når det gjelder konstruksjonen av kjernen i det siste, som er like sprø som kjeksen.Mener dette er laget helt bevist for at kundene skal ble beskyld at det er dem som har ødelagt cpu`en, og at det resulterer kunden sitt ansvar."det forklarte jeg og til dem, tror de ble lang i maska da.." Hva er AMD tjent med at kundene ikke har noen cpuer de kan bruke? Tror du virkelig firmaer spekulerer i noe sånt? Tror du ikke masse dårlig PR skader salget kanskje? -- Useriøst av deg! :roll: Hehe .. og hvis du "forklarte det til dem", så tror jeg enkelt og greit du dreit på leggen. Sorry, men sant. Nakne og utsatte kjerner er IKKE noe nytt i dataindustrien. Alle AMD Athlon har sånn utsatt kjerne, samme hadde P3-CuMine, P3-Kathmai(men her var kjerna så stor og klompete at det skulle mye til for å knekke den) og P2. Det er ikke noe stort problem å montere en kjøler riktig, slik at du ikke knekker kjerna. Det er tydeligvis en del der ute som bygger pc, men som absolutt ikke skulle det. No offense, men en person som klarer dette, burde virkelig skamme seg og kanskje også vurdere å kjøpe pc på Elkjøp. :razz: Grunnen til at kjerna er såppass eksponert, er av flere grunner, men jeg kan nevne et par: Den blir billigere, pga mindre materialer. Produsenten slipper problematikken med at metall utvider seg når det varmes opp. Og ikke minst, de gjør at varmen overføres dårligere fra kjerna. Når det i tillegg skrives advarsler opp og ned overalt at de kjernene tåler lite, så bør du jo behandle dem deretter. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 21:49, skrev Boulderman:Hold dere borte ifra Komplett.de er noen jøder det er helt klart..Kan fortelle at jeg hadde kjøpt et hovedkort MSI KT4 Ultra og prosessor av typen AMD Socket A XP1600, Athlon.og motok dette den 30.11.02 Prosessoren så noe rar ut når jeg fikk den, men så synd at jeg ikke studerte den ordenlig nok. Da jeg og kompisen min hadde satt alt på plass, så viste det seg at det var noe galt, maskinen stoppet opp etter noen sekunder da den ble slått på.Prøvde og prøvde, og samme resultat. Jeg og kompisen min forstod at det kunne være prosessoren eller hovedkortet som var årsaken. Vi tok ut prosessoren, og den så noe rar ut på kjernen. vi prøvde den også på et annet hovedkort, og samme problemet oppstod der og.Det var kompisen min som hadde satt i prosessoren, og at han er ganske proff på dette området. Og faktsikt satt i mange prosessorer uten å ødelegge en eneste. Han konstanterte at det muligens er feilvare på prosessoren. Jeg tok kontakt med komplet.no og beskrev hva som var årsaken.Jeg sendte den i retur, og den kom raskt frem iflg pakkesporing. Og etter 12 dager etter jeg hadde sendt prosessoren i retur den 04.11.02, så gjekk det åtte dage uten å høre fra dem altså 12.11.02, så sendte jeg en mail o sprurte hvorfor det hadde tatt så lang tid, og jeg fikk til svar at jeg måtte vente en uke til for det var kø bla. bla. bla. osv.For prosessoren kom til dem den 06.11.02 iflg pakkesporingen. Og den 17.11.02: 5 dager etterpå. fikk jeg denne mailen som det stod følgende:""CPU fra ordre 2785168 er testet, og funnet ok. Det er forøvrig skader på øverste del av kjernen. Avrundede hjørner og hakk på midten. AMD gir dessverre ikke garanti for slike skader, og videre garanti for dette produktet bortfaller.Selger har salgspant i varene inntil oppgjør har funnet sted, jf. Panteloven §§ 3-14, a.""så var det litt frem og tilbake her, og fekk ikke ny i retur, verken pengene eller prosessor igjen.Så fekk jeg feilvareprosessoren i retur på et oppkrav på kr150,-, som skulle være et testgebyr iflg dem.så skrev jeg bare igjen hva skal jeg med en ødelagt prosessor som dere har solgt, og at den ikke blir henta. og samtidig at jeg ville bytte hovedkortet, " og at jeg ikke hadde råd til ny prossesor,. og sånn.bare for å være jæ.l.ge mot de" bla. bla. bla. hvis jeg hadde råd til ny prosessor hadde jeg ikke kjøpt den her hos dere, skrev jeg.Og den 20.11.02 fikke jeg dette svaret tilbake:"Beklager, men du kan ikke få pengene tilbake for hovedkortet. Som forbruker har du 14 dagers angrefrist på kjøpet, det vil si at du kan få pengene tilbake, hvis det er under 14 dager siden du mottok varen. Jeg kan se at det er over 14 dager siden du var på posten og hentet den. Beklager igjen." "snakka meg om for noen sleipe jæv...og da, og da kokte det, gjett om det gjorde.og da skrev jeg tilbake at det var "dem som hadde somlet bort tid"Fytti..helv.... kan jeg bare si.hold dere borte ifra Komplett for det er bare en haug med komplett idioter der inne.leste også en test at det er blitt langt mye dårligere når det gjelder konstruksjonen av kjernen i det siste, som er like sprø som kjeksen.Mener dette er laget helt bevist for at kundene skal ble beskyld at det er dem som har ødelagt cpu`en, og at det resulterer kunden sitt ansvar."det forklarte jeg og til dem, tror de ble lang i maska da.."hilsen en forbanna, første og sistegangskunde hos Komplett.. hm synd du føler slikt,har handla hos komplett i flere år,da over butikk,aldri hatt noen problemer,blir en vare ødelagt og det er under et år,går jeg til komplett og de gir meg en splitter ny. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Har flere ganger handlet 'demovarer' på komplett, bl.a. to 10/100 switcher, to hovedkort, DVD-spiller osv. Aldri hatt problemer med noe av det. Eskene til switchene var slitt, det ene hovedkortet kom med feil manual og eske og manglet en IDE-kabel men var ellers helt nytt (dvs. ikke tatt ut av plastposen). Ikke noe som plager meg akkurat. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 12:52, skrev asdfteam:Har flere ganger handlet 'demovarer' på komplett, bl.a. to 10/100 switcher, to hovedkort, DVD-spiller osv. Aldri hatt problemer med noe av det. Eskene til switchene var slitt, det ene hovedkortet kom med feil manual og eske og manglet en IDE-kabel men var ellers helt nytt (dvs. ikke tatt ut av plastposen).Ikke noe som plager meg akkurat. IDE-kabel trenger du i grunn ikke for du kjøper deg jo bare noen runde-flatkabler uansett da.. :razz: Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 21:49, skrev Boulderman:Hold dere borte ifra Komplett.de er noen jøder det er helt klart..Kan fortelle at jeg hadde kjøpt et hovedkort MSI KT4 Ultra og prosessor av typen AMD Socket A XP1600, Athlon.og motok dette den 30.11.02 Prosessoren så noe rar ut når jeg fikk den, men så synd at jeg ikke studerte den ordenlig nok. da hadde eg lest nok..... virker MEGET useriøs: - kaller de jøder - mottok CPU 30.11.02, er den 21.11 i dag :wink: - så "rar" ut.... "synd" du ikkje fekk "studert" den.. (dårlig tid??) eg trur du har øydelagt CPU'en og prøvt å skulde det på komplett!! uansett forstår eg at dei ikkje vil ha noko med deg å gjere, så det er like greit at du handlar ein annan plass... sjølv om du sikkert får samme behandling der!! lykke til.. oppfattar komplett som seriøs når kunden er det... fekk ein brukt DVD, fekk tilbud om å bytte utan spørsmål og fekk 30 Mmore-plater gratis :wink: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 DEmo varer er vel ett fint ord for varer som er returnert eller ett reparert produkt. Lenke til kommentar
Crusader* Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hvorfor kjøper dere fra komplett? Bruk http://www.psdata.no det er den beste webshopen og de har best service Lenke til kommentar
caza Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 har handlet en masse på komplett, både i butikk og nett. er storfornøyd. må være noe galt med enkelte kunder.... Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Har kjøpt 2 hk, 1 brenner, en hd og et grafikk kort fra kompletts demovarer, alt fungerer den dag i dag, bortsett fra hd'en som tok kvelden med en gang(en seagate 10 gb), siden komplett ikke hadde noen fler 10 gb på lager så fikk jeg en wd 20 gb i stedenfor. Ich liebe komplett.no!! Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 13:15, skrev SirHartge:DEmo varer er vel ett fint ord for varer som er returnert eller ett reparert produkt. seriøst? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Det står jo noe om skrumerker ang. demovarer, men er vel som regel erstatning fra produsent for feilvarer - sålenge garantien er OK, who cares siden varen er betydelig billigere. Har kjøpt 3 hovedkort demo1 ( = retail ) der totalt, men har ikke sett noe skrumerke, og har spart endel på dét. Forresten, nå som gxp nr. 2 kræsja ( ikke demovarer ), så fikk jeg ny som er 3x større, selv om garantien var gått ut ! Håper jeg har brukt opp feilkvota for lang tid, siden denne er det kun 2 mnd. garanti på. Bra av Komplett :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå