Haggis1 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Pcen min bruker omtrent en time å starte nå, men når den først starter fungere alt som det skal. Jeg kan godt reformatere, men problemet er at jeg ikke får det til fordi den eneste måten jeg vet om er ved å boote fra cden, og siden pcen bruker en time på å starte orker jeg ikke å sitte og stirre inn i en svart skjerm i 60 minutter for så å prøve å trykke F8 når det flasher opp. Er det noen andre måter å reformatere pcen uten å boote fra cden før windows starter? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg mener å huske at du kan sarte alt i Windows, så restarter maskinen og starter installeringsprosessen. Husker ikke helt, er noen uker siden sist Men prøv å kjøre fra windows, mener på at det skal gå. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Dersom maskinen også trenger en time på å komme til punktet hvor du kan formatere fra Windows CD'en, tror jeg det er mer feil enn hva en reformatering vil fikse. Men dersom du vil prøve, kan du laste ned "Ultimate Boot CD" eller lignende. Burde gå raskt å boote fra den, og den inneholder verktøy for formatering. Endret 11. desember 2006 av Sigurd2 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg mener å huske at du kan sarte alt i Windows, så restarter maskinen og starter installeringsprosessen.Husker ikke helt, er noen uker siden sist Men prøv å kjøre fra windows, mener på at det skal gå. 7481465[/snapback] Du må ikke ta å formatere systemdisken i windows! Du kan jo prøve disken i en annen pc om du har muligheten til det. Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hva med å prøve Windows recovery? Fra start - programmer - tilbehør - systemgjennoppretting.. Så går du tilbake til en dato før problemene startet. Har reddet meg mange ganger. Lenke til kommentar
Haggis1 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Kansje det ikke kom tydelig nok frem, det jeg vil er å reformatere pcen uten å boote fra cden på starten. Det var veldig lenge siden probleme oppstod, men jeg har bare hatt pcen på nesten hele tiden. Jeg skal prøve å laste ned Ultimate Boot CD Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Du kan da fint boote opp fra xp cden. Men du må selvsagt velge cdrom som første boot i bios, og den kan du vel komme inn i med en gan?? Lenke til kommentar
Haggis1 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Ja, den kommer jeg inn på, hvordan velger jeg første boot? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Det er forskjellige fra bios til bios. Trykk litt rundt, det burde ikke være vanskelig å finne. Se etter "Bootorder" , "1st. Boot device" o.l. Endret 15. desember 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Som Sigurd2 sa, hva er poenget med å formattere operativsystem dersom feilen ligger før maskina kommer til booting av det? Ut i fra din beskrivelse, henger maskina før den laster OS. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Poenget er vel å teste om det er software trøbler før man gyver løs på hw Lenke til kommentar
Haggis1 Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 ^Akkurat det jeg skal;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå