loathsome Skrevet 11. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2006 hei. kjøpte meg en ny cpuvifte, og monterte denne uten problemer. Alt ser fint ut. nå er det umulig å bruke pcen, jeg får INGENTING opp på skjermen men vifter, harddisk, lys, skjermkort osv kjører fint. Har prøvd utrolig alt. og da mener jeg absolutt alt jeg og mine venner kan. en ting jeg har merket er at cpuen ikke blir varm i det hele tatt. kjørt den uten vifte for å teste, og etter 5 min med.. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2006 ..kjøring så er den like kald. mistenker å ha kortsluttet et eller annet (cpukontak el.) - hva kan jeg gjøre? hovedkortet er nesten helt nytt, og jeg er helt blakk. poster dette fra mobilen, og det er begr. på lengde pr. post. er evig takknemlig for hjelp. er seriøst desperat MÅ ha pcen til helgen. takk. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Nå har jeg prøvd annen prosessor, skjermkort, ram...må jo bare være hovedkortet. i så fall, har jeg noen garanti eller noe på dette? kjøpte det fra komplett for ca 3 uker siden. Takk for svar. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Tror det er et års garanti på sånt. Det var det på mitt ihvertfall. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Er et Asus P5B. Skal sende e-post og ringe til komplett senere. Jeg har jo ikke gjort noe jeg ikke skal, liksom. Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
MrBirken Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Cpuvifta er sikkert for kraftig for alle andre delene Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Håper seriøst det var en spøk. Jeg har uansett prøvd tre forskjellige vifter. Lenke til kommentar
Espen_k Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 jeg har Asus P5B-Deluxe wifi-ap edition, Det er inne på feilsjekk nå. Maskinen blånektet å installere windows hos meg... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Kjøpte du fra Komplett? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Her er en tråd med flere som har samme problemet. Dessverre har vi ikke kommet til noen konklusjon enda. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=665445&hl= Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Har du husket å plugge i 4-pin (evt 8) 12V? Uten denne vil akkurat dette skje, da cpu ikke blir forskynt. Eller har du sjekket at det ikke er brudd i denne, sjekket at den faktisk leverer spenning? Endret 12. desember 2006 av PootieTang Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Ja, selvfølgelig står 12V pluggen i. har bygget pcer i mange år nå, så det ville vært et direkte flaut problem. Hvordan kan jeg sjekke om ledningen leverer strøm? Jeg mener å huske at cpuen ble varm før (startet) men nå virker det ikke som om den får strøm eller noe i det hele tatt. Takk for hjelpen dere :-) Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Sikker på at strømforsyningen er kraftig nok til å kjøre alle delene? Det kan være den har ligget og vippet på grensen til maks, og etter du installerte den nye CPU kjøleren, kan den bittelille ekstra wattbiten være nok (Selv om jeg tviler på det) DU kan jo også prøve med en annen strømforsyning, siden det kan være noe gale med den. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 PSUen er nok kraftig nok (430w, specs i sig). dessuten bruker ikke den nye viften strøm (bare prøvd den uten vifte, er en ninja plus). 12v lå på 11.9 før, som burde være nok. Takk. Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 det er ikke bare at den ikke sitter ordentlig for da skjer det ikke no. og har du bytta cpu vifte er det ikke garanti. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Nøyaktig hva har hovedkortet med hvilke vifte jeg bruker? selvfølgelig er det fortsatt garanti, til og med manualen sier det. Og jeg er sikker på at den sitter skikkelig i. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Er det en speaker tilkoblet HK? vis ikke, prøv det, og se om det kommer "Beep" lyder Og er vifta tilkoblet "cpu" utgangen? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Tror ikke jeg har en speaker, nei. Har ikke noe å si om cpuviften står i eller ikke... Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 du har vel festa cpuen ordentlig og husket og låse den ordentlig fast med den jern greia, for det klarte jeg og glemme og da kom det ikke bildet Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Ja, selvfølgelig har jeg det :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå