Gå til innhold

Skal kjøpe HD-tv. Need Backup!

standmachine

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å invistere i et HD-tv, men har ikke så veldig peilig at det gjør noe.

Det jeg vet er at det skal være 42 tommer,blueway oppkobling og pris mellom 12-15 tusen.

Noen som har noen anbefalinger eller tips? Ting jeg bør unngå eller som er veldig viktig?

Setter veldig pris på alle seriøse henvendelser :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

grattis med "nytt" kjøp. Er vel Blue Ray du tenker på regner jeg med når du skriver blue way. Det du trenger er en skjerm som er HD ready (768p) som jo tilsvarer bra bildekvaliet. Beste er selvsagt full HDTV (1080p) som er den beste bildekvaliteten, men dette koster shorta for å si det sånn, og ligger på rundt 22000 og oppover for LCD skjermen. Hvis du skal ha blueray oppkobling må du ha blueray dvd spiller, og DET er svindyrt. Koster rundt 10000 for en blueray spiller med støtte for 1080p, og disse spillerene har såvidt kommet på markedet.

Over til skjerm igjen. Med HD ready skjerm får du støtte for de nye formatene, Blue Ray og HD DVD. Panasonic TH-42PV60 er et bra valg, spesielt med tanke på at forgjengeren kostet 10000kr mer.

Samsung sine serier er også veldig gode, så hvis du klarer deg med en 40" så får du Samsung LE40R71B

er ikke så utrolig dreven innen best i test på alle de forskjellige merkene, men håper at dette hjalp litt :thumbup:

Der det evnt. er mangler for noen andre hjelpe med :D

Lenke til kommentar

Hvorfor er plasma uaktuellt?

>Link<

Største forskjellen er vel egntlig bare at det er lettere å stappe sammen flere pixler på en LCD siden en LCD-pixel bare er ett punkt. Plasma bruker tre punkter, og da sier det seg selv at antallet pixler ikke kan bli like stort som på LCD.

Og en TV sitter man som regel såpass langt unna at man ikke kan se en og en pixel sånn som man kan på PC-skjermen.

Jeg ville gått for Panasonicen, eller en fra Pioneer, plasma så klart.

Bare så det er klart: jeg er IKKE en anti-LCD freak eller noe i den duren :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...