Gå til innhold

NTNU: Sivilingeniør Marin teknikk 5 år

Frosten

Anbefalte innlegg

Noen her som tar Sivilingeniør Marin teknikk 5 år på NTNU her som kan fortelle litt om hvordan det er? :)

Trives dere med studiet? Er det interessante fag og god undervisning? Hvordan er arbeidsmengden? Vil dere anbefale studiet til andre?

Noen som har tatt oppfriskningskurs i matematikk forresten? Hvordan er det med matematikkfagene i selve studiene? Er det en stor overgang eller har man god kontroll så lenge man ikke er helt bak mål? :)

Noen som har tatt mini-forkurset i kjemi? Hvordan er det? Kjemien man kommer borti i løpet av studiene, er det plankekjøring eller vil man streve om man ikke hadde kjemi på videregående?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke selv tatt det, men kjenner en del som er ferdig og noen som er nesten ferdig, og det virker som de har trivdes godt. men på generelt grunnlag kan jeg svare på noen av spørsmålene dine:

- matematikken er ganske stor overgang, men spørs om du kommer rett fra videregående. for min del var det tre år siden jeg hadde matte sist, og jeg sleit en del. ganske frisk progresjon, og sliter du med noe havner du fort i bakleksa. vil anbefale oppfriskningskurs om det er en stund siden du har hatt matte, eller føler du ikke har stålkontroll på derivasjon, integrasjon og vektorregning.

- kjemien sliter noen med, andre går det veldig bra med. de fleste har den samme foreleseren, som noen mener er flink, men krevende, mens andre mener han er den største idioten som har vandret på denne jord. selv om det ikke er noe krav, er det en absolutt fordel å ha hatt kjemi på videregående.

- når det gjelder arbeidsmengden vil jeg anbefale å heller gå hardt ut for så å trappe ned, enn å prøve seg fram. mange sliter lenge etter fordi de arbeidet like mye med fagene som de gjorde på videregående første året. tar du på det som en jobb, og jobber 9-4 hver dag ligger du greit an.

Endret av eucalor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...