Amdmannen Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 hei jeg lagde to poster som døde ut før jeg fikk alle svar jeg trengte lurte på om noen kunne ta å ta en titt? SIDE 1 SIDE 2 Spørsmålene er siste innlegget i hver, men kan hjelpe og lese gjennom alt Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Heh. I en dødperiode er det lov å bumpe en post om det ikke kommer et svar i løpet av dagen, men : FSB (kalles av og til cpu frequency) er hovedhastigheten i systemet. Når du ønsker å øke denne for en høyere CPU-frekvens må du typisk senke minst 2 andre steder for å hindre ustabilitet. Disse er Max memory/RAM (ned til ddr333 eller 266) og HT/Hyper transport (ned til 3x). Du må i tillegg låse (lock) evt AGP, PCIe og PCI. Skjermkortet ditt er det svake ledd, men det er vel ikke helt riktig tidspkt å oppgradere nå, rett foran et generasjonsskifte. Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Heh. I en dødperiode er det lov å bumpe en post om det ikke kommer et svar i løpet av dagen, men :FSB (kalles av og til cpu frequency) er hovedhastigheten i systemet. Når du ønsker å øke denne for en høyere CPU-frekvens må du typisk senke minst 2 andre steder for å hindre ustabilitet. Disse er Max memory/RAM (ned til ddr333 eller 266) og HT/Hyper transport (ned til 3x). Du må i tillegg låse (lock) evt AGP, PCIe og PCI. Skjermkortet ditt er det svake ledd, men det er vel ikke helt riktig tidspkt å oppgradere nå, rett foran et generasjonsskifte. 7481257[/snapback] nei nå kommer jo Direct X 10 kortene så skal vente på de, (har planer om et DX 10 kort når de er på markedet) men tror du det er lenge til jeg må bytte resten av systemet? Lenke til kommentar
Miklysa Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Heh. I en dødperiode er det lov å bumpe en post om det ikke kommer et svar i løpet av dagen, men :FSB (kalles av og til cpu frequency) er hovedhastigheten i systemet. Når du ønsker å øke denne for en høyere CPU-frekvens må du typisk senke minst 2 andre steder for å hindre ustabilitet. Disse er Max memory/RAM (ned til ddr333 eller 266) og HT/Hyper transport (ned til 3x). Du må i tillegg låse (lock) evt AGP, PCIe og PCI. Skjermkortet ditt er det svake ledd, men det er vel ikke helt riktig tidspkt å oppgradere nå, rett foran et generasjonsskifte. 7481257[/snapback] nei nå kommer jo Direct X 10 kortene så skal vente på de, (har planer om et DX 10 kort når de er på markedet) men tror du det er lenge til jeg må bytte resten av systemet? 7482166[/snapback] Jeg har et GeForce 7950gx2.. Er det dårlig? Skulle gjerne visst hvordan jeg fikk mer utav pc'n min.. Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 noen som har peil på om resten av systemet holder et år eller to til? Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 noen som kan svare? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du har en 64-bit cpu og 4 gig ram. Den holder et par år til, så fremt du ikke skal delta i NM i 3Dmark. Det du kommer til å kjøpe innen den tid er skjermkort og evt ekstra diskplass. Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Du har en 64-bit cpu og 4 gig ram. Den holder et par år til, så fremt du ikke skal delta i NM i 3Dmark. Det du kommer til å kjøpe innen den tid er skjermkort og evt ekstra diskplass. 7504636[/snapback] skjermkort har jeg beregna at jeg må kjøpe så da blir det ny kjøler og kabinett på ny året tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå