Gå til innhold

DDR - Crucial vs TwinMOS

DrSilence

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 2 stk crucial 256 MB PC2700 brikker som eg har klokket opp til 406 Mhz på hareste instillinger i biosen. Kjørt stabilt i 3 uker no. Har prøvd med ei 512 MB brikke ifra TwinMos - den stoppet på 364 Mhz.

Så for meg sier det seg selv at det er verdt å betale for Crucial(vist du skal klokke mye).

[ Denne Melding var redigert av: Clark Kent på 2002-11-19 23:40 ]

Lenke til kommentar

Leste en test en plass(husker ikke url), der de testet twinmos og crucial. Testen viste at på 3200 rammen var det praktisk talt ikke noe forskjell på de 2 merkene, noe som Ocshoot selv bekrefter i sin test. Nå har crucial er crucial fra fabrikken sin side ferdig levert med kjølebrikker, men det er jo en smal sak og ettermontere( har selv gjort det på min 512 brikke fra twinmos :smile:. Skal se om jeg klarer og finne den testen med crucial mot twinmos i dag.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 23:37, skrev Clark Kent:

Har 2 stk crucial 256 MB PC2700 brikker som eg har klokket opp til 406 Mhz på hareste instillinger i biosen. Kjørt stabilt i 3 uker no. Har prøvd med ei 512 MB brikke ifra TwinMos - den stoppet på 364 Mhz.

Så for meg sier det seg selv at det er verdt å betale for Crucial(vist du skal klokke mye).

Hvilke innstillinger har du på minnebrikkene i bios? CAS Latency? RAS to CAS Delay? RAS Precharge Time? RAS Active Time? Har nemligen samme brikke selv, og er av den grunn nysgjerrig :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...