stoolman Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kan stoolman kommentere disse tingene siden han kjenner de som jobber der? 7626596[/snapback] Jeg hverken kan eller vil uttale meg om enkeltpersoner hos MasterIT eller hos andre selskaper. Jeg har uttalt meg som en kunde med den behandlingen jeg har fått. Denne har vært helt upåklagelig. Når det gjelder deres lagerhåndtering, så kan jeg bare si at de gangene jeg har vært hos de, så har de hatt varen fysisk på lager. I forhold til de 500 Gb diskene som de kjørte en kampanje på, så vet jeg at de solgte noe sånt som 1300 disker totalt. Det er svært få distributører som har så mange disker tilgjengelig, så dette er nok litt av grunnen til at det oppsto leveringsproblemer. Det var rett og slett ikke nok disker på det norske markedet til å dekke etterspørselen. Etter som jeg har forstått så solgte det langt mer enn det de på forhånd regnet med. Dette var selvsagt også en faktor som gjorde at problemene oppsto. Men, man lærer jo etterhvert. Jeg kommer iallefall til å handle mer hos MasterIT.. Så får andre gjøre seg opp sine egne meninger. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg mente ikke at du skulle uttale deg om enkeltpersoner i Masterit.no, men om de forholdene som er nevt at forekommer med dobbel fakturering, rot i levering, at de sier at ting er sendt og det er ikke det, at det står 34 på lager når lageret er tomt osv. Hva var prisen på 500GB disken? Var det ekstern disk? Endret 8. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ikke ekstern nei, 1245 (?), med den dyre frakten frakten og alt ble den kanskje et par kroner billigere enn andre steder. Det var litt av et "kjempetilbud". Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 7676805[/snapback] Jeg skulle også ha et GTX kort som var på tilbud, skulle bestille fredag men noe gikk galt på web, prøvde Lørdag da var prisen satt opp igjen. Snaket med de, og de sa de ventet inn ny forsyning i går mandag.........og at de hadde dialog med Club 3D for diskusjon om prisen...........Jeg venter allikevel spendt på mail om en bra pris på s.kortet...... Griffin95 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Så de får kanskje flere kort til god pris? Lenke til kommentar
Tomoyo Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg har har selv bestillt en av disse 500GB WD diskene som Master-IT solgte til en god pris. Bestillingen gjorde jeg den 3/1-06 og status er enda "Under Behandling" Kommentarene i denne tråden gjør meg selvsagt litt nervøs, men mest nervøs for at dette kanskje kan ta litt tid. Jeg velger å gi dem litt tid, iogmed at jeg skjønner at når det lekker ut at Master-IT selger disker (og andre ting) til "kanonpris", kan det fort bli litt kaos med levering og (meget sansynligvis) en bombe av mail/telefoner fra utålmodige kunder. Jeg vil tippe at de fikk noe flere bestillinger en de hadde regnet med. Selvsagt syntes jeg det er frustrerende å vente så lenge på disken min. Jeg vil komme til å oppdatere så snart jeg vet hva som skjer (forhåpentligvis sitter med disken i fanget), slik at andre kan dra nytte av mine erfaringer. Fortsettelse følger... Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Jeg bestilte mitt 8800 GTX kort Onsdag den 3. jeg syntes det var et kjempetilbud noe tydeligvis nesten ALLE gjorde, jeg forstår også selvfølgelig at siden de er en nystartet bedrift så møter de på problemer! Det syns jeg mange av dere andre her burde skjønne også... Og det å rakke ned på en eller annen Ivar syns jeg heller ikke er riktig, du kan ikke være sikker på at denne Ivar er personen dere mener er en supersvindler. Trodde egentlig ikke jeg skulle se slike hate-replies her på hardware.no men men... Tilbake til kortet mitt, etter 6 dagers venting sendte jeg de mail: Jeg bestilte mitt Club 3D 8800 GTX kort på onsdag sist uke, det er fortsatt ikke sendt, heller ikke ferdig med behandlingen. Hvorfor tar dette så lang tid? Overaskende nok fikk jeg svar samme kveld eller natt Jeg sendte emailen klokka 11, fikk svar klokka 03.00 samme natt, syns nå det var bra service jeg! Følgende ble skrevet: Denne er sendt I dag . Lagerstatus har vært feil på nettet . kortene ankom til oss i dag . Sporingsinfo finner du under din konto Mvh [email protected] Jeg logget inn på masterit.no og sjekket om sporingsinfoen stemte, det gjorde den. Skal se i morgen og påløpende dager om hva som skjer videre. Som jeg tenkte så hadde altfor mange bestilt dette kortet og da er det jo opplagt at det blir problemer hvis de har trøbbel med å ha et LIVE varelager som fungerer bra. Får gjenta meg selv, nystartede bedrifter syns jeg at man skal ha litt tålmodighet til! Synes det er imponerende å høre at de sender ut HD'er på 500gig som kompensasjon for lang leveringstid, med tanke på at de er nye på markedet. Syns at folk skal gi de en sjanse i stedet for å bare kjefte de ned med spydige kommentarer. Får si som i de fleste spill: "Alle er man noob en gang". Jeg kommer selv til å fortsette å handle hos masterit.no siden de er ganske billige i forhold til andre, og forhåpentligvis forbedrer de leveringstidene da de kommer på beina når det gjelder lageroppdatering o.l Synd for dere som ikke har et positivt inntrykk av denne bedriften men syns ikke at dere av den grunn bare skal slenge dritt om den. Greit nok, dere vil ikke handle der selv senere, men er det noe poeng i å overdrive med å si alt mulig negativt dere kan finne på om dem så dere skal få med andre som kanskje aldri har kjøpt noe der til å mene det samme? Dette er sansynligvis den lengste posten jeg har skrevet ever, men jeg syns masterit fortjener en mulighet til å vise at de er flinke, noe jeg er nesten sikker på at de er. Klart de ikke kan måle seg med andre bedrifter slik som komplett, men disse hadde sikkert problemer en gang de og! Alle har vi forbedringspotensialer, men det skjer ikke sånn plutselig. Til slutt vil jeg bare legge med noen få tips til masterit folka: Hadde vært kjekt om dere kunne fått fiksa måten jeg så produkter hos dere på... blir litt rotete når jeg må gå igjennom å trykke på produsenter og så velge bokstav (ihvertfall min mening) se på andre bedrifters browsing av produkter, gjør noe slikt som de så blir det enda bedre Endret 27. juni 2012 av Drunk_Panda Lenke til kommentar
Ash Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg har akkurat samme erfaring som Drunk Panda. Bestilte kort i forrige uke. Purret på det igår og fikk inatt kl 03:00 ca samme svar tilbake (ikke eksakt det samme så det er ingen klipp og lim jobb heller). Jeg syns det lover godt når folka er på jobb kl 3 på natta jeg. Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 7676805[/snapback] Jeg skulle også ha et GTX kort som var på tilbud, skulle bestille fredag men noe gikk galt på web, prøvde Lørdag da var prisen satt opp igjen. Snaket med de, og de sa de ventet inn ny forsyning i går mandag.........og at de hadde dialog med Club 3D for diskusjon om prisen...........Jeg venter allikevel spendt på mail om en bra pris på s.kortet...... Griffin95 7678577[/snapback] Kjempe.............jeg fikk mail fra Master-IT som lovet han leste allid mailene raskt (huket av for respond), jeg har bestilt og fornøyd med prisen. Så håper det raskt nå, så jeg kan starte med å bygge ny maskin Griffin GTX8800/E6600/P5Wdeluxe Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg synes skepsisen dermed er uberettiget og at det kommer av stor pågang. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Kan ikke si at internettsiden deres er særlig god og ryddig, bare se på prosessor og minne sidene. alle socketer er bare klæsjet sammen, kun sortert på om det er amd eller intel link de har kanskje noen produkter med veldig god pris, men uslåelig på pris er de ikke Endret 10. januar 2007 av TT88 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Man må ta butikkene som de er. Komplett.no er spesialisert på et slikt marked. Masterit.no er egentlig et tjenesteorientert firma som også driver med hardware salg. Lenke til kommentar
Tomoyo Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Igår 11.Januar fikk jeg harddisken som jeg bestillte den 3.Januar, status ble endret til Sendt den 10.Januar. Så det tok da 8 dager før disken havnet i fanget mitt, personelig syntes jeg det var noe lenge, men tatt i betraktning hva den kostet og at jeg ikke hadde hastverk syntes jeg ikke det var urimlig. Jeg stusset noe over at sendingen ble satt til Bedriftspakke Dør-Dør, men det var vel kanskje for å ta igjen noe av den tiden jeg hadde ventet. Jeg var også imponert over hvor godt pakket og beskyttet disken var. Igrunn har jeg ikke noe å tilsi på Master-IT annet en at de kunne kanskje trenge litt bedre rutiner for å informere kundene om hva som skjer. Og kanskje en liten oppdatering på nettsiden sin. For jeg lo litt for meg selv når jeg klikket på menyen "Hvorfor MasterIt?", hvor det faktisk ikke stod noen ting Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Vel da for jeg vel ta min hstorie/erfaring da Bestilte 28/12-06 så de kunne ikke fått sendt den før tirsdag 02/01-07 men da sende de den ikke så jeg ringte dem onsdagen etter og lurte på hvorfor den ikke var sendt og kom aller først til Mastermind AS og fikk et annet mobil nr. til MasterIT og ringte dem og snakkt med en Kenneth som sa at den var sendt sammen med noen andre som også skulle ha 8800GTX og at jeg ville ha den innen fredag for det sa jeg at jeg måtte ha ! De sendte den ikke før på torsgad så da kom den på lørdag og hentet den på mandag da jeg ikke var hjemme i helgen. Når jeg åpnet pakken som var godt innpakket og med teip hvor det stod forskiktig på ble jeg overrasket. Når jeg åpnet den plast greia rundt kortet var den alt åpnet og lukket igjen med en teip og det var tydelige spår av at det hadde stått nede i et PCIe spor fra før av .... Har ikke ringt ennå men skal ringe om det for jeg betaler ikke full pris for et brukt produkt !!! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 På tide å ringe om det snart kanskje Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Gjør det på mandag eller lørdag Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Når jeg åpnet pakken som var godt innpakket og med teip hvor det stod forskiktig på ble jeg overrasket. Når jeg åpnet den plast greia rundt kortet var den alt åpnet og lukket igjen med en teip og det var tydelige spår av at det hadde stått nede i et PCIe spor fra før av .... Uff, slikt er dårlig, men ikke overraskende at noen firmaer prøver seg.Blir spennende å høre hva slags forklaring disse folka har på dette "stuntet".Kanskje de tror datanerder er dumme Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Når jeg åpnet pakken som var godt innpakket og med teip hvor det stod forskiktig på ble jeg overrasket. Når jeg åpnet den plast greia rundt kortet var den alt åpnet og lukket igjen med en teip og det var tydelige spår av at det hadde stått nede i et PCIe spor fra før av .... Har ikke ringt ennå men skal ringe om det for jeg betaler ikke full pris for et brukt produkt ![right][snapback]7704880[/snapback][/right]Dette minner om en sak jeg hadde med Komplett for et lite år siden. Kjøpte et Gainward 7800GS 512MB (med GT-chip) til rundt 4500,- og her bar pakken tydelig preg av å ha vært åpnet, det var fettmerker etter fingre på kjøleren og det var også her spor av at kortet hadde vært montert. Sikkert en fjott som har testet masse kort for å finne det som klokket best, for det jeg fikk var slettes ikke noe å skryte av i så måte. Her er svaret på en mail jeg sendte:Heisann, Dette er beklagelig og skulle ikke ha hendt. Vi tar det til etterretning og vil sjekke rutinene på lageret. Skulle du ønske å returnere varen for å få pengene tilbake så skal ikke det heller være noe problem. Igjen beklager vi det som har skjedd. Så om du får prisavslag tyder jo det på at de VET at de har sendt deg et brukt produkt. I mitt ville jeg nok måtte sendt kortet tilbake igjen, men det var ikke aktuelt da siden det ville medføre ny ventetid på fungerende pc. Keep us posted. Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Jeg fikk mitt 8800GTX i går og er kjempe fornøyd =) tok to dager fra det ble sendt til det var i fanget Endret 13. januar 2007 av Drunk_Panda Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg fikk mitt 8800GTX i går og er kjempe fornøyd =) tok to dager fra det ble sendt til det var i fanget 7710772[/snapback] Var den åpnet, brukt ? Posten bruker vanlighvis ca. 2dager det kommer ann på hvor du bor i landet det som du må se på er hvor lenge de hadde den til under behandling til du fikk den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå