fatalicus Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 har selv bestilt WD 500GB disk fra Master-IT. eneste jeg har å trekke ned på er at det tok lang tid å få den levert (bestillte 5/12 og mottok 22/12) men jeg så på ordre siden hos Master-IT og så at den sto under lang tid som "Under Behandling" før den ble satt over som sendt 2-3 dager før jeg mottok den. Jeg regner da med at dette er pga. stor pågang etter annonseringen av billige disker... annen ting som egentlig ikke trekker ned, men som er litt rart... jeg bestilte disken som postoppkrav, men dagen jeg fikk den ble jeg oppringt av postbudet som lurte på om jeg ville ha pakken levert på døren eller på postkontoret... aldri opplevd det før.. men min helhetelige vurdering er høy. de er billige og de lever varen. og som noen andre her sier: alle bedrifter og butikker har litt problemer i oppstarten, det må man bare regne med... mange av dere tenker ikke på at mange av dagens store nettbutikker som komplett, netshop og MPX har holdt på i noen år nå, så de har kommet litt inn i systemet.. jeg kommer nok til å bestille fra Master-IT igjen.. jeg ser de har ICage.. trenger det til thermaltake kabinettet mitt... hmm.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 har selv bestilt WD 500GB disk fra Master-IT. eneste jeg har å trekke ned på er at det tok lang tid å få den levert (bestillte 5/12 og mottok 22/12) men jeg så på ordre siden hos Master-IT og så at den sto under lang tid som "Under Behandling" før den ble satt over som sendt 2-3 dager før jeg mottok den. Jeg regner da med at dette er pga. stor pågang etter annonseringen av billige disker... Mange nettbutikker speiler kun importørenes lager, så når de får en bestilling fra deg, så sender de en bestilling til importør. De må da først få varen inn til sitt lager, og så sende den til deg. For å forhindre høye fraktkostnader må de gjerne også bestille over en viss sum, så det kan være at de må samle opp bestillinger i noen dager før de kan bestille fra importør. Slikt tar tid... Lenke til kommentar
ATG Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) . Endret 5. juni 2017 av ATG Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hei,Som kompensasjon p.g.a. lang leveringstid fra MasterIT har jeg nå fått utlevert en gratis Western Digital 500GB HD.Vil tro at MasterIT prøver å bevise deres moral og vise at de ønsker å utvikle seg i et krevende marked.7614082[/snapback] Dette var _ekstremt_ bra kompensasjon for sen levering av en vare. Jeg så også at en annen fikk 500GB disk OG pengene tilbake.Samtidig observerer jeg at folk som ikke har noen erfaring med butikken legger ut alvorlige insinuasjoner basert på et, nogenlunde alminnelig personnavn? Og selv om en med samme navn skulle jobbe der, hvorfor skulle hele bedriften være dårlig?På tide å heller hjelpe denne butikken opp og frem så får vi også bedre konkurranse. Pcutstyr.no er også en butikk jeg har begynt å handle mye fra som tidligere har fått mye rar kritikk som jeg ikke kjenner igjen med mine erfaringer.Det er også noe annet man må være klar over. Ikke forvent at noen som er i startgropa har et like stort og velsmurt logistikk apparat som de største i Norge, og ikke forvent at de har tid til å sitte og svare på e-post og telefoner hele tiden når de ant. jobber på spreng for å få endene til å møtes. Vær litt mer tålmodig og vær litt klar over at man kanskje ikke opplever et like velsmurt gigantisk maskinere hos de minste selv om de ønsker å yte god service.Utfra det jeg kan lese av positive erfaringer så strekker de seg lenger enn noen andre jeg har sett for å rette opp der de ikke har strukket til. Og skjer det feil så gi beskjed, og de ordner nok opp.EDIT:Godt Nyttår! ## navn fjernet fra quoted post (navnet er også fjernet fra orginalpost) #### Endret 18. juli 2018 av ilpostino Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hvis dere er i tvil på en butikk, så bare bestill på postoppkrav da vel! det er det sikreste og letteste. Eneste er at det er et gebyr på 30 kr, men det er verdt det. (dog støtter ikke alle webshoper postoppkravsbetaling) Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Og selv om en med samme navn skulle jobbe der, hvorfor skulle hele bedriften være dårlig? 7616106[/snapback] Det er tre eller færre i Norge som har det navnet som er nevnt tidligere i denne tråden, se http://www.ssb.no/navn/ Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Og selv om en med samme navn skulle jobbe der, hvorfor skulle hele bedriften være dårlig? 7616106[/snapback] Det er tre eller færre i Norge som har det navnet som er nevnt tidligere i denne tråden, se http://www.ssb.no/navn/ 7618548[/snapback] Sjansen for at det er samme person er dermed utrolig høy Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Så hva om denne personen jobber i bedriften? Endret 1. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Jeg bestilte en 8800GTX den 29/12-06 som ikke har blitt sendt ennå, men det er jo ikke så rart i Regner med at den blir semdt imorgen ! Bruker de DHL eller noe sånt ? Frakt var 144,- og oppkrav kom itilegg på 119,- Edit: dere som har fått varen pluss penger for lang leverings tid hvor lenge ventet dere ? Var det uker ? Endret 1. januar 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Dyr frakt og oppkrav tar de visst et eget gebyr for hm, siden postens gebyr er 50,-. Men man sparer 1000-1500,- på skjermkortet. Endret 1. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Dyr frakt og oppkrav tar de visst et eget gebyr for hm, siden postens gebyr er 50,-. Men man sparer 1000-1500,- på skjermkortet. 7619689[/snapback] Joa men har de lov å ta betalt for et produk som ikke er dems ? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) De har vel lov til å ha gebyr på en tjeneste hos 3. part som krever ekstra arbeid fra dem. Endret 1. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 De bur¨dte starte med å selge vann kjølings utstyr det er det for få som driver med å det presser prisene opp Kanskje litt OT, men Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvorfor er frakten så høy? Hadde vært mye bedre om de brukte reell fraktpris og heller satte opp prisene på produktene, slik at de ikke ville tape noe på det. Syns det er dårlig å prøve å kamuflere inntekter på denne måten. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg får alltid opp fraktpriser før jeg kjøper varen så den er vel ikke kamuflert. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvorfor er frakten så høy? Hadde vært mye bedre om de brukte reell fraktpris og heller satte opp prisene på produktene, slik at de ikke ville tape noe på det. Syns det er dårlig å prøve å kamuflere inntekter på denne måten. 7624232[/snapback] Fordi det er forskjell i avtalene de respektive firmaene har med f.eks Posten og andre speditører. Microplex var lenge hårreisende på det samme, men det bedra seg etterhvert Lenke til kommentar
ATG Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hei, Leveringsmåten de bruker er blant annet Bedriftspakke dør til dør. Denne blir normalt sett levert dagen etter den blir sendt, på døren før kl 16.00. Opplevde også å få tilsendt en av pakkene med bedriftspakke ekspress(kl 7.30 om morgenen var de her). Endret 5. juni 2017 av ATG Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg får alltid opp fraktpriser før jeg kjøper varen så den er vel ikke kamuflert. 7624621[/snapback] Fraktprisen er ikke kamuflert, men fraktprisen skal dekke utlegget bedriften har i forbindelse med frakten og ikke noe mer. Men hvis det som tidligerer nevnt her er tifelle, at de har et faktisk utlegg på 144 kr for å sende meg en harddisk er det jo greit. Det jeg lurer på da er hvorfor de skal ha en så mye dårligere avtale enn alle de andre nettbutikkene? Det er jo også tidligere nevnt at oppkravsgebyret også er veldig stivt. Kan jo ikke med sikkerhet si at de drar inn ekstrainntekter på dette, men som forbruker så er det jo klart at jeg blir en smule skeptisk. Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg får alltid opp fraktpriser før jeg kjøper varen så den er vel ikke kamuflert. 7624621[/snapback] Fraktprisen er ikke kamuflert, men fraktprisen skal dekke utlegget bedriften har i forbindelse med frakten og ikke noe mer. Men hvis det som tidligerer nevnt her er tifelle, at de har et faktisk utlegg på 144 kr for å sende meg en harddisk er det jo greit. Det jeg lurer på da er hvorfor de skal ha en så mye dårligere avtale enn alle de andre nettbutikkene? Det er jo også tidligere nevnt at oppkravsgebyret også er veldig stivt. Kan jo ikke med sikkerhet si at de drar inn ekstrainntekter på dette, men som forbruker så er det jo klart at jeg blir en smule skeptisk. 7625951[/snapback] 144 kr for å sende en harddisk er jo mer enn det vi må betale som privatpersoner...? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Bestilte den 29/12-06 så de burdte ha sendt den idag, men den står fremdeles til under behandling ! Trenger den innen Fredag formidag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå