Gjest GrandGuest Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hei! Bare lurer på en ting. Når man er 16 år, og helt fast bestemt på at man har funnet seg den rette personen, har planlagt og flytte sammen osv, betyr det som oftest at forholdet varer, eller at det ikke gjør det ? Hvis dere vil vite hvorfor jeg lurer på dette kan dere bare spørre, men jeg syntes ikke det er nødvendig fordi det har egentlig ikke noe med saken å gjøre.. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 16 år og lurer på å flytte sammen? Det vil jeg si er altfor tidlig uansett omstendigheter. Umulig å si om det vil vare eller ikke basert bare på det du sier her. Men er nok ikke så mange som holder sammen fra de er 16 til den ene stuper... Lenke til kommentar
gimme Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Kan hende det er den rette, og det kan hende at det ikke er den rette Det finner dere fort ut Syns det var litt tidlig å flytte sammen i 16år alderen Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg tror "Den første" ofte føles ut som "Den rette". 16 år er litt tidlig. Et forhold trenger luft, og om dere flytter sammen når dere er 16 ser jeg for meg at man går hverandre på tærne rimelig fort. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg kjenner ikke en eneste person i min generasjon som var rundt den alderen som har hatt et forhold som har vart. Ikke en eneste person. Hvis dere klarer det, så skal du være bra lykkelig. Du slipper å oppleve kjærlighetssorg bl.a... Hvis du klarer det så er du flink. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Nei, det vil ikke holde, dere er alt for ung. Flytter dere sammen tror jeg hvertfall dere vil få problemer med å få det til å funke. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Sier ikke alle 16åringer (eldre også for den saks skyld) at den nåværende kjæresten er "den rette". Har hørt det så mange ganger at jeg ikke tar det seriøst. Sjansene er store for at dere ikke holder sammen livet ut, men dere kan jo overraske. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 So what om det ikke holder livet ut. Svært få forhold gjør det. Ta det som det kommer. Kanskje er det over før dere har flyttet sammen, kanskje går det til helvete føreste uka, kanskje varer det livet ut. Det er det ikke en kjeft som vet. Kjør på, gjør det som føles riktig og tenke en smule praktisk mens du følger "hjertet". Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Jeg bodde sammen med eksen min. Å jeg viste vel lenge at hun ikke var den rette. Så til slutt ble det hele bare pinlig, så da ga jeg faen å ba hu stikke. Tingen er jo det at, fordi om man fungerer godt som kjærester, så trenger man ikke fungere godt som samboere. Man vil trokke på hverandre store deler av dagen, det kan til tider være slitsomt om motparten bare sitter i sofaen å "Gah, gidd data noob". Er ikke akkurat sånn at fordi om man bor sammen, så trenger man ikke vie all sin fritid til partneren. For de som tror det, kom på besøk til meg å hils på panna. Endret 12. desember 2006 av Neppe Lenke til kommentar
asoris Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Nei, dere må for all del ikke flytte sammen i så ung alder. Nå vil jeg ikke drepe din glede ved denne forelskelsen. Den skal du bare nyte, UTEN noen form for forpliktelser. De innhenter deg fort nok skal du nok få se. Du Neppe, vet man over en lengre periode at den man bor sammen med ikke er den rette så endrer man vel på denne livssituasjonen rimlig kjapt, så motparten ikke kaster bort unødvendig tid på en person som i realiteten ikke vil ha en. Panna, hvem/hva er nå det? Endret 12. desember 2006 av asoris Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Panne er slik du lager mat med. Laget av stål, å gir et kraftig slag. Nei, altså. Man tror man kan rette opp i ting, selv om det er rimelig høplåst. Så man prøver, å feiler. Så ser man det etterpå, så prøver man på nytt. Så går det forhåpentligvis bedre, siden du veit mer hva du vil ha. Sånn er livet Endret 12. desember 2006 av Neppe Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Panna er vel det man har sånn i toppen av ansiktet? Nei, flytt for all del ikke sammen om dere bare er 16 år gamle. Da er det bedre å være kjærester lenge, og se om det fungerer. Selv om ting ofte føles ekstremt rett, vil jeg tørre å påstå at det er alderen, for ting føles som oftest rett når man er rundt 16 Lenke til kommentar
asoris Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det var det jeg trodden. En stekepanne. Å du får mye besøk? Javisst skal man prøve-feile. Livets lære det. Det man innhenter sine livserfaringer på. Men om man VET slik du hevder at du gjorde... Bare den kommentaren jeg hang meg litt opp i ser du. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det kommer veldig an på. Om dere har vært sammen lenge, om dere har kjent hverandre lenge, og slike ting. Å flytte sammen ville jeg utsatt til dere hadde vært sammen en-to år, i stedet for å hoppe i det, fordi dere er sikre på at det er den rette. En annen ting som kanskje kan telle inn. Om det er den første kjæresten din, så virker det sikkert veldig, veldig rett, men det er dog ikke sikkert at det er nettopp det. Men om dere har "rast fra dere" (hvis dere forsåvidt har noe behov for det, er ikke alle som har det) og fortsatt føler at det er den rette, så kan det godt være at det er nettopp det. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg kjenner ikke en eneste person i min generasjon som var rundt den alderen som har hatt et forhold som har vart. Ikke en eneste person. Hvis dere klarer det, så skal du være bra lykkelig. Du slipper å oppleve kjærlighetssorg bl.a... Hvis du klarer det så er du flink. 7480667[/snapback] etter det jeg har lest om deg, så er ikke du så "mange " genrasjoner vekk fra en 16åring , men men.. Man skal jo ikke gå til person angrep her ? ;P vel, nei, du finner vel kanskje ikke den "rette" når du er 16, veldig usannsynlig egentlig. Men du kan feks finne en du har veldig god kjemi med, føler deg hel med, liker godt, og føler at dere passer veldig godt sammen, uansett hva dere gjør. Lenke til kommentar
Super-E Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg vet om tre par som har vært ilag siden de var 16 år. det ene skilte seg nå i en alder av 40 og kan vel ikke skylde på at det var pga de ble sammen så tidlig. Så for all del. Det kan godt være du har truffet den personen du skal leve resten av livet ditt med,men du skal tross alt da leve sammens med den personen til du er kanskje 80+ år så hva er det som haster? I tillegg blir det mye vanskeligere å gjøre det slutt da dere må fysisk flytte fra hverandre,noen må bo der ut leietiden,dere må dele tingene,fysisk rive ned det livet dere hadde. Mange av tingene vil da være så vonde å ha rundt seg at du sikkert vil kvitte deg med dem. osv...dette er faktisk mye vanskeligere og hardere enn du sikkert nå tror. Hvis dere ikke bor sammen og det blir slutt drar du hjem til senga di,ringer en venn som kommer og trøster og lite mer trengs å gjøres. Hva med å planlegge å flytte sammen til etter videregående? Da kan det være dere flytter hjemmefra uansett. Kanskje til en annen by også. Da vet dere at det ligger foran dere og at det vil skje. Jeg vet det ikke er disse svarene du hadde håpet på,men jeg tror nok at om noen år vil du gi det samme svaret til dette spørsmålet. Lykke til uansett hva dere velger å gjøre. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det kan funke! Problem: 16 år -> pubertet -> store forandringer (gjerne i oppførsel) -> kan gå til helvete. Men for all del, det kan sikkert gå veldig gra Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det er bare en ting som er sikkert når det gjelder kjærligheten og det er at ingenting er sikkert Jeg tipper at det enten går bra eller så går det dårlig, og at det varer lenge eller kort Ikke vær så opptatt med hvor lenge det varer, men mer å gjøre det beste ut av det. Å flytte sammen i så ung alder er neppe noe jeg vil rådet noen til men slikt må man se litt selv. Når man er så ung så endrer ting seg veldig fort så det kan være lurt å vente litt og se hvordan det går. Ikke ha det så forbaska travelt Lykke til Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 De fleste langvarig unge forhold går i dass. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 De fleste langvarig unge forhold går i dass. 7484103[/snapback] Statistisk så går de fleste forhold i norge i dass. Men okei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå