Gå til innhold

Jaja, microsoft har mistet meg som kunde...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ring fra en fasttelefon da.. Skaff deg et 0kr/mnd iptelefoniabbonement og bruk det... De har fortsatt et gratisnummer...

-C-

7531461[/snapback]

Hør nå på hva du selv sier.

Her kjøper man et produkt, så må man i tillegg skaffe seg fasttelefon/iptelefon for å kunne installere det uten å måtte betale. Det er jo idioti. Hvem er det dette rammer, jo de lovlydige. De som benytter en piratversjon slipper dette. Det er nesten ikke mulig å ikke mene at dette er helt feilslått. Det sier seg selv, at det skyver minst like mange over på piratversjoner, som andre veien.

Ørjan...

Lenke til kommentar
Ikke hvis man ringer med mobil...

7531283[/snapback]

Nei, det koster det samme som å ringe til fasttelefon (I hvert fall fra Telenor). Hvis man blir ruinert av å ringe noen minutter til fasttelefon burde man kanskje vurdere å enten bytte abonnement eller si opp abonnementet?

Lenke til kommentar
...Dessuten koster det flesk å ringe MS,...

Aktiveringstelefonen til MS er et 800-nummer. Så den må du lengre ut på landet med.

-C-

7531261[/snapback]

Så lenge du bruker fast telefon ja. Og det er jo ikke alle som har det i dag!

Poenget er, samma om det koster 1 kr eller 100kr å ringe ditt, at en skal belastes med unødvendige kostnader for at MS IKKE kan beskytte sin software på bedre måter, enn å legge det over på kunden!

Det må da være bedre å være kundevennlig. Bruke de kostnadene dette aktiveringssystemet koster til å sette ned lisens prisen. For det er ikke mange kroner de tjener på detta. Crack er så lett at selv en fra jungelen ville klare det første gang han så en windows maskin. Så enten kjøper man, eller cracker. Aktiveringa er mer for syns skyld.

Jeg hadde tenkt å betale for vista når den kom nå i januar, på lik linje som jeg har kjøpt mine XP liseneser. Men det ser nok ut som om jeg går for linux i stedet. Og det er bare pga alt dette antipiratmaset (aktivering, wga ++++) jeg får slengt i trynet som lovlig bruker.

Aktiveringa koster verden millioner i året i form av telefonutgifter, økt tid ved hver eneste pc med windows på. 5 Minutter og 2 kr pr er ikke mye alene, men det blir uhorvelig mye tid og penger sammenlagt!

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Så lenge du bruker fast telefon ja. Og det er jo ikke alle som har det i dag!

7532769[/snapback]

Majoriteten av den vestlige verdens befolkning har en fasttelefon tilknyttet sitt permanente bosted.

7532799[/snapback]

Majoriteten av den vestlige verdens befolkning har godt nok syn til å betjene en PC uten problemer, men det betyr ikke at MS ikke er påkrevd å slenge med accessibility-muligheter. :)

Majoriteten ditt, majoriteten datt. At majoriteten gjør noe eller har noe har ingenting å si, en dataløsning skal være like tilgjengelig for alle til den samme prisen.

Lenke til kommentar
Majoriteten av den vestlige verdens befolkning har godt nok syn til å betjene en PC uten problemer, men det betyr ikke at MS ikke er påkrevd å slenge med accessibility-muligheter. :)

Majoriteten ditt, majoriteten datt. At majoriteten gjør noe eller har noe har ingenting å si, en dataløsning skal være like tilgjengelig for alle til den samme prisen.

7532930[/snapback]

Du tok ikke poenget mitt?

Lenke til kommentar

At det ikke er gratis å ringe 800-nummer fra mobiltelefon er forsåvidt ikke MS sin feil i utgangspunktet, det er mobiloperatørene. MS har lagt alt de kan til rette for at det skal være gratis å aktivere. Det eneste jeg kommer på de ikke har gjort er en "Ring meg tilbake" funksjon for grådige mobilbrukere, kanskje de burde lagd det.

Skjønner forresten ikke at ingen har tatt opp dette med 800-numre og mobiltelefoni før?

-C-

Lenke til kommentar
Skjønner forresten ikke at ingen har tatt opp dette med 800-numre og mobiltelefoni før?

7533673[/snapback]

Innehaver av at 800-nummer betaler for oppringingen, såfremt den kommer fra en fasttelefon i norge (eller det ser ut som fasttelefon, f eks IP-telefon). Poenget her er jo rett og slett at innehaver skal være i stand til å kunne forutse utgiftene sine. Dersom man åpner for bruk fra mobilnett og utlandet vil dette fort kunne bli problematisk.

Lenke til kommentar
Han mente vel sikkert at han var så jævla lei av alt valideringstullet til ms, at nå laster han ned en piratkopiert verson, der du SLIPPER og aktivere.

Han sa ingenting om at han ikke var fornøyd med produktet, han klaga bare på det lille helvette han måtte igjenom for og få det aktivert.

7482697[/snapback]

NÅR JEG SÅ DETTE KUNNE JEG IKKE LA VÆRE Å SVARE!!

Jeg har bare orginale microsoft pordukter igjennom jobb avtale.

Dette kun fordi jeg ikke vet om noe som er like greit og lett

og bruke i og med jeg ikke er den eneste denne maskinen !

MEN EN TING ER SIKKERT FY FAEN Å FRUSTRERT JEG ER OVER

DETTA HELVETTES MICROSOFT STYRET NÅ"! DET ER SÅ JÆVELIG

DRITT NÅR DET FØRST BEGYNNER Å SKJÆRE SEG ..

men tviler vel egentlig på at noe annet er bedre dessv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...